Iedereen zal me wel voor gek verklaren.. Maar sinds 4 dagen is het nu zo dat ELKE avond als ik naar bed ga.. en ik lig een paar minuten.. dan voel ik 'iets'. Darmen? Consequent als ik ga liggen? Of toch die kleine al? Op de laatste echo was ie al wel enorm beweeglijk en druk, maar die schopjes hoor je nog niet echt te voelen toch? Het is de eerste, dus daarom kan ik het ook echt niet zeker zeggen. Alleen gebeurt dat vaker? Nu moet ik ook wel zeggen dat ik een heel 'gevoelig' lijf heb en al last van een zandkorrel heb als ik er op lig. Misschien dat dat ook al wel scheelt? Natuurlijk kunnen het me darmen zijn, maar ik vind het zo gek elke avond en als ik rustig ga zitten heel soms ook en verder niet? Normaal is 20 weken toch? Wanneer voelden jullie de baby voor het eerst bij de 1e? Het zal al wel een topic zijn die vaker langs is gekomen, maar toch ben ik benieuwd wat jullie denken.. zou het al...?
Ik voelde dit kleintje (mijn 1e) ook al in een vreselijk vroeg stadium, rond de 11 weken voelde ik overduidelijk zéér lichte tikjes, alsof je met je vinger heel zachtjes op je hand tikt. Mijn verloskundige vertelde dat dit zeker bij een 1e kindje, erg opmerkelijk is... maar zeker niet onmogelijk. Wel moet ik er bij vertellen dat ik een zéér gevoelig lijf heb, en dat speelde volgens haar ook een rol.
Ik voelde in mijn eerste zwangerschap mijn zoontje ongeveer rond de 16 weken, dus helemaal gek vind ik het niet. was toen al een druktemakkertje en is ie nu nog steeds Groetjes Miranda
Het kan echt (en ik verklaarde anderen eerst ook voor gek) de eerste voelde ik met 15 weken, de 2e met 11 weken....het bestaat!
Ik voelde Hugo met de 16 weken, het ligt er ook heel erg aan of je placenta aan de achterkant ligt, dan schijn je alles beter te voelen... wie weet, dus is 't de baby... leuk hé?
ik voelde mijn kleintje met 17 weken en nu bijna 23 weken heel de dag door ............... dat belooft wat........
Misschien stomme vraag hoor....Maar in je onderschrift staat 'Hugo 15-9-2008'. Bedoel je daarmee zijn geboortedatum? Want in je album ziet hij toch echt wat groter uit .
Het kan zeker wel dat je het al voelt. Ikzelf voelde het met 12 weken voor het eerst. En dit is ook mijn eerste kindje. Heb het toen bij de verloskundige gevraagd en die vertelde dat het wel vroeg is, maar omdat dit kindje zo druk is het zeker kan. Ik heb er trouwens ook dagen tussen zitten dat ik het niet voel. En nu sinds deze week voel ik het nog veel duidelijker. Het zijn nu echt schopjes aan het worden. Daarvoor was het meer alsof iemand zat te kriebelen/aaien in mijn buik.
Ik voelde het ook voor het eerst met 14 weken, ik dacht ook van dat kan eigenlijk niet, maar het kan echt Dit is ook mijn eerste kindje trouwens
oew ik hoop dat dat bij mij ook het geval is, dan hoef ik niet meer zo lang te wachten je hoort het wel vaker hoor, en als ik zo lees dat je een gevoelig lichaam hebt dan kan het vast al je beebje zijn!
Pfff meiden, dus dan ben ik niet gek dan. Want ik dacht dat ik vandaag wat voelde. Ik dacht mischien me darmen, maar die worden omhoog geduwd toch? Dus als ik een getikt beneden voelt is dat dan wel mischien me kindje? Ik heb me eerste met 18 weken gevoeld, tweede ongeveer 14 wkn...En deze mischien wat eerder?
Ook ik voel kleine "plopjes" in mijn buik. Net of idd iemand aan de binnenkant van mijn onderbuik zit te kriebelen.:-D En ook al "kan" het dan de baby niet zijn, laat mij maar lekker denken dat het wel zo is
Hai dit kan wel waar zijn hoor. Ik was met de eerste 14 wk zwanger toen voelde ik net van die kleine kieteltjes. Kriebelen tegen mijn buikwand aan. Nu heb ik met 13 wk wat gevoeld tikjes heel lichtjes 1e dag en daarna 2 dagen later en nu bijna nooit meer. Komt strax wel weer wordt steeds sterker de baby. je komt het steeds meer te voelen hoor erg leuk is het, kun je strax communiceren met je baby,door zachtjs te strelen over je buik enz. doei doei groetjes loesmari
Ik voelde het ook voor het eerst toen ik 14 weken plus nog wat dagen was (eerste kind). Pas twee weken later kon ik die tikjes ook echt herkennen als de baby, ik dacht eerst ook dat het mijn darmen waren of zo. Maar geloof me, ze worden sterker...en sterker...en STERKER Die van mij schopte vandaag bijna de doptone van mijn buik, bij de verloskundige
Ik ben wel blij dat dit dus wel kan! Ik wist het voor mijn gevoel al bijna zeker, maar dacht gewoon dat het lichamelijk gezien nog niet kon ofzo. Het voelt inderdaad als een kieteling, hetzelfde als mn darmen die wel eens kronkels maken alleen dan te laag voor darmen en te kietelend. Heerlijk om te weten dat hij/zij het is. Ik ben nu inderdaad wel bang dat er ook avonden zullen komen dat ik het niet voel en me dan meteen zorgen maak.. maar ja ik weet ook wel weer dat dat niet meteen nodig is! Leuk om te lezen dat anderen dit dus ook al hebben/hadden!
Ik voel het nu sinds een paar dagen zelfs via de buitenwand Als ik mn hand erop leg krijg ik trapjes, heel duidelijk te voelen! haha