Hier al zeker drie maanden drama met inslapen. Ligt ontzettend te gillen hebben al vanalles geprobeerd en ik ben nu echt los mijn ideeën zijn op en ik snap er niks meer van..... Iemand? ?
Hier ook een meisje dat regelmatig helemaal driftig wordt als ze moet gaan slapen. Ze krijst dan alles bij elkaar, niet leuk meer. Werkt op je moeder gevoel, alsof er iets is zeg maar (door merg en been). Wat wij nu doen: negeren! Laat haar maar even huilen ook al is het verschrikkelijk om aan te moeten horen. Ze wordt vanzelf stil. Als je zeker weet dat er niks is kan je er gerust een tijd laten huilen. Op het moment dat ze door heeft dat haar gehuil geen nut heeft stopt ze vanzelf. Elke dag volhouden en dan houdt ze als het goed is ook eerder op. Als ik er heen ga is ze meteen stil en als ik haar er uit pak gaat ze leuk zitten babbelen en wijzen. Leg ik haar terug gaat het weer van voren af aan. Je moet wel zeker weten dat er niks is: vieze broek, verkouden, tandjes, etc.
Ons zoontje van 16 maanden ligt al maanden bijna elke nacht in ons bed. De laatste twee weken staat zn ledikant bij ons op de kamer. Hij valt naast me in slaap, ik laat hem liggen tot we naar bed gaan en kan hem slapend (meestal) overleggen. Mijn zoon lijkt vooral heel bang te zijn, gilt t uit als je hem erin legt, heb aller,ei tips en trucs geprobeerd en niets leek te helpen. Wij hebben t geaccepteerd en dat maakte t een stuk makkelijker. Met dit antwoord schiet je natuurlijk niks op,maar je bent niet alleen. Ik heb weken nachtwnlang bij mn zoon op de kamer geweest. Troosten uit bd, troosten in zn bed, erbij zitten, erbij liggen, erbij staan, huilenhuilenhuilen.... Echt nachten doorslapen had hij nog nooit gedaan,maar was op een gegeven moment op. Hij gaat niet voor 20u naar bed, eerder gaat niet. Als hij smorgens 7u red is t uniek.
Hier begon dat bij dochter rond de 14 maand geloof ik. Op een gegeven moment kwam ze uiteindelijk vaak bij ons in bed, tot ze sliep en dan weer naar eigen bed, maar als ze dan wakker werd natuurlijk weer alles bij elkaar krijsen. En ze werd heel vaak wakker. We hadden vanalles geprobeerd maar dit was de enige manier dat we nog een beetje rust kregen. Het huilen/krijsen hield zij langer vol als dat wij het aan konden horen, dit ook omdat ik haar eigenlijk niet wil laten huilen. We willen dat ze weet dat we er voor haar zijn. Uiteindelijk hebben we haar met 17 maand over gedaan naar peuterbed, ze wou steeds uit ledikant klimmen, aangezien ze overstuur was als ze erin moest, een wereld van verschil, ze gaat zelf vrolijk naar haar slaapkamer, en klimt vol trots in bed, wel moet er nog iemand bij haar blijven tot ze slaapt maar dit is nu vaak binnen 15 min, met uitloop naar 30 min. 'S nachts is ze ook veel minder vaak wakker en als ze al wakker word dan is ze gewoon te troosten om daarna rustig verder te slapen. We hopen dat ze ook een keer weer in haar eentje gaat slapen, maar voor nu hebben we dit geaccepteerd want het is al een heel verschil met 2 maand terug.
Ze probeert er niet uit te klimmen uit haar ledikant, smiddags gaat ze gewoon meteen slapen geen enkel probleem nooit! Maar savonds maakt ze er een spel van lijkt. Medisch is er echt niks. Gisteren voor de zekerheid naar huisarts voor mini check up om alles uit te sluiten het is allemaal prima. Laten huilen en steeds na zoveel terug doen we al maar ze is een volhouder. Net op aanraden van vriendin bedje met een kant tegen de muur gezet......en wobder boven wonder bleef ze in elk geval liggen toen ik ging. Nog paar keer snikken maar nu lijkt ze toch te slapen..... Peuterbed heb ik nog geen goed gevoel bij.....daar wil ik eigenlijk nog ff mee wachten zolang ze veilig blijft liggen in elk geval.
Nachtlampje hebben we al altijd aan en lamp op de overloop is ook aan. Nachtlampje is ook overdag aan we hebben rolluiken dus is overdag net zo donker als savonds.
Kan het zijn dat ze niet moe genoeg is en gewoon nog geen behoefte heeft om te slapen? Ik merk het namelijk de laatste tijd bij mijn zoontje, dat hij langer wakker kan zijn en na een middagslaap van 2,5 uur om 19.30 uur gewoon nog niet moe is. Hij heeft toen ook een paar keer gehad dat hij wat huilerig was. Nu leg ik hem wat later op bed en gaat het weer goed. Merk echt dat hij minder moe is tegenwoordig 's avonds.
wij hebben het ook nog af en toe met vlagen. ik blijf er altijd even bij als hij in bed ligt. Eerst bleef ik tot hij sliep, nu nog maar 5 minuutjes, dan ligt hij rustig en dan ga ik weg. Nu gaat dat weer helemaal prima.
Hebben jullie een vast nachtritueel? Als mijn dochter moeilijk doet met het naar bed gaan, werkt het als ze nog even 5 minuutjes tegen me aan mag 'kletsen'. Ze kan dan vertellen over de dag, alsof ze dat al aan het verwerken is. Daarna gaat ze meestal zonder problemen slapen. Ook als je denkt dat je dochter hier nog te jong voor is, probeer het eens. Blijf gewoon even naast haar zitten kletsen. Ook al gaat het nergens over bij ons was dit echt de truc.