Lijmpistool schadelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daantje26, 16 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Op mijn vrije dagen ben ik super creatief bezig om baby/kinder haarbandjes te maken! Nu weet ik dat ik 4 weekjes zwanger ben, mag ik dan een lijmpistool gewoon gebruiken?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik neem aan dat je de lijm niet op gaat eten..
    dus ja die kun je gewoon gebruiken

3. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Persoonlijk vermijd ik alle chemische dampen zoveel mogelijk. Toen in ons huis werd gestuuct, geverfd en nu getegeld maakte ik dat ik wegkwam. Just in case...

4. rums

rums Niet meer actief

Vergeet het snuiven niet.

5. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ligt aan de lijm die je gebruikt. Ff op de verpakking kijken. En op internet is er dan wel vaak een veiligheidsinformatieblad over te vinden. In dat blad staat of het schadelijk is. Als het niet op internet staat kun je altijd contact opnemen met de leverancier.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nope. De komende maanden mag je je opsluiten in een hokje met een mondkapje op en leven op water een brood.

Jeetje kom op zeg. Je gaat het toch niet opeten????

7. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Jammer dat er zo word gereageerd. Ik heb geleerd dat domme vragen niet bestaan! Lijm blijft chemisch, dus vandaar dat ik me afvroeg of dat schadelijk kon zijn met inademen net zoals verf!

8. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Jammer dat je zo reageert. Dit is echt een antwoord van iemand die er geen verstand van heeft.

9. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet. Zou wel goed zorgen voor ventilatie. Misschien ook handschoenen aan. Hopelijk kun je wel lekker creatief bezig blijven hoor

En vervelend dat je van die DOMME (niet serieuze) antwoorden terug krijgt.

10. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL

Al zouden ze wel bestaan: ik vind dit helemaal geen domme vraag hoor!

Geen idee maar anders een mondkapje gebruiken terwijl je met lijm bezig bent?

11. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je daar over nadenkt.
    Ik hou met veel dingen rekening. Maar dit is er 1 waar ik absoluut niet bij heb stil gestaan.
    Ben toch wel een aantal keer in de weer geweest met een lijmpistool en lijmspray. Had gelukkig wel de raam open.

Maar ik denk dat het wel meevalt eigenlijk. Gewoon goed luchten. Misschien een mondkapje? Je bent er vast ook geen uren mee bezig aan een stuk.

12. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Ja erg vervelend, ik neem liever het zekere voor het onzekere. Handschoenen is ook een goede tip dankje! En bedankt voor je lieve reactie!

13. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Mondkapje is ook een hele goeie! Bedankt voor je lieve reactie!!

14. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Bedankt Lisa dat je me helpt bij zulke figuren! Liefs! X

15. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Zou niet weten waarom je geen lijmpistool zou mogen gebruiken.
    Ik heb met 20 weken zwangerschap de kinderkamer zelf nog geschilderd en ik heb ook de box van de kleine geschuurd en opnieuw gelakt.
    Niet te moeilijk denken over sommige dingen denk ik

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Komt er dan zo'n flinke stoot chemische lucht vrij als je af en toe een paar seconden een lijmpistool gebruikt? Valt volgens mij wel mee. Of je moet uren achtereen aan het plakken slaan.
    Volgens mij zijn uitlaatgassen van auto's gevaarlijker......

Ik denk dat de critici het hier wel goed bedoelen, ookal komt het cru over. Blijf wat nuchter denken, is wat ze bedoelen te zeggen.

Goed ventileren dus.

Anders zou je je in huis moeten opsluiten (uitlaatgassen) of er juist weg moeten vluchten (behangen, verven, schilderen, spuitdeodorant gebruiken, parfum, haarlak etcetera).

17. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan jezelf niet 9 maanden in een glazen kast zetten en beschermen tegen alles wat mogelijk schadelijk zou zijn, maar een voorbeeld als deze wat terug komt in een hobby... Is toch iets wat je makkelijk kunt "laten" tijdens de zwangerschap mocht het eventueel schadelijk zijn.

Ik snap de nuchterheid wel die mensen mee willen geven maar ik vind het gewoon geen gekke vraag en zo'n antwoord eerder wat lullig overkomen, zeg dan niks.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt mij echt niet schadelijk.
    Evt een mondkapje gebruiken en goed ventileren.

19. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Raar dat er inderdaad zo bot wordt gereageerd... Ik vind het ook geen domme vraag!

Hou er rekening mee dat de meeste goedkope mondkapjes alleen helpen tegen fijn stof, zoals zaagsel. Voor chemische stoffen moet je echt een speciaal mondkapje hebben wil het zin hebben.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat een domme reacties inderdaad! Juist heel slim dat je eraan denkt, verf passen we tenslotte met z'n allen wel voor op.
    Ik denk dat een mond kapje valse veiligheid geeft, het gaat om de dampen en de doorsnee mond kapjes van de bouwmarkten werken wel tegen stof maar niet tegen gassen, dan moet je echt een specifiek soort kapje hebben.

Met ventilatie zou ik het zelf wel aandurven! Hopen dat je een meisje in je buik hebt.

Deel Deze Pagina