Baby ALARM?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door janna76, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo allemaal,

Als eerste even hallo, van mij een warrige adhd moeder.
    Het probleem van mij is dus dat ik geregeld vergeet wanneer of hoe laat ik precies mijn zoon de fles heb gegeven. :confused: Of hoe lang ligt hij nou precies te slapen? :oops: Dit gedoe is soms verekte lastig. Maar nu las ik dat er een apparaatje is ,de itzbeen. En die kun je instellen met de tijd van de fles of wanneer heeft je baby de laatste fles heb gegeven. Het ding lijkt me geniaal, maar nu vroeg ik me af heeft iemand ervaring met zo`n apparaat? En hoe doen andere warrige moeders dit?

Alvast bedankt dames en een prettige dag van mij :D

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    kun je het niet opschrijven? Of ben je daar ook te warrig voor? (niet rot bedoeld ) :p

3. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Wij hadden lijsten gemaakt... daar schreven we alles op.. fles.. tijd.. slapen tijd.. luiers alles...

Nu niet meer.. nu gaat het van zelf op redelijk vaste tijden...

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    nooit van gehoord. als ik jou was zou ik gewoon alles opschrijven.

5. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Haha, hier precies hetzelfde, ik kan zelfs 's nachts niet eens tot 5 tellen (aantal schepjes poeder), zonder de tel kwijt te raken :(.
    Nu schrijf ik het altijd op op een lijstje dat bij zijn ledikant hangt, werkt goed.

6. bij onze babyfoon kun je ook iets van een voedingsalarm instellen geloof ik... :)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik werkte ook met lijstje, vooral in de periode dat ze zo raar dronk. Dus dan schreef ik de tijd op dat ze gegeten had en ook hoeveel, zodat als ze vrij snel weer (hongerig) ging huilen, ik kon zien bijvoorbeeld, dat dat kon kloppen omdat ze eerder maar een half flesje op had...

En als alleen opschrijven niet helpt; zou ik denk m'n wekker van m'n mobiel gewoon 4 uur verder zetten telkens.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De eerste tijd hebben wij ook met een lijst gewerkt, daarna komt er vanzelf een ritme in. Je hebt ook armbanden die je kunt instellen met de laatste tijd van de voeding d.m.v. kraaltjes.

9. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik zag vandaag toch iets geweldigs in het Wij Jonge Ouders magazine...... tutututtuuu ff zoeken.........

www.itzbeen.nl

Lijkt mij een super oplossing, want ik vergeet ook best vaak hoe laat me dochtertje voor het laast heeft gedronken.

Alleen heb ik het nog niet aangeschaft, dus kan je ook niet vertellen hoe hij bevalt.

10. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Lijkt me wel een mooi ding, als ik dat plaatje zie kan je geloof ik zelfs instellen of je links of rechts hebt gevoed?
    Maar, als het alleen om het voeden gaat zou ik zelf gewoon een wekker zetten, stuk goedkoper waarschijnlijk!

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hebben hier de eerste weken een gewonen wekker gehad

12. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    dankje ilja, ben blij dat ik niet de enigste ben. :)
    Want soms dan denk ik inderdaad wel eens van deze keer hang ik de post it op je voorhooft jochie, dan kan mam niet missen. ;)

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik voedde op verzoek dus dan ehb je geen wekker nodig en is het kind je wekker.
    En ik schreef de tijden op zodat ik in de gaten kon houden dat er iig 2 uur tussen de voeidingen zat

14. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    pff wat ben ik ook een blondie.... heb je berichtje niet volledig gelezen, je had t zelf over Itzbeen....

Nah ja.. lijkt me wel superhandig alleen is ie wat aan de dure kant voor iets waar je notities voor kan maken.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoe oud is je kleine

in het begin schreef ik het op
    nu is het voor mij wel makkelijk dice drinkt nu 4 flessen om 8.00 12.00 16.00 en 20.00
    maar in het begin was ik het ook wel eens vergeten en had zelf zoiets van als hij honger heeft komt ie vanzelf wel

16. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hier voedn we op vaste tijden en om te weten welke borst je kindje als laatste heeft gehad gebruikte ik nog wel eens een klein veiligheidsspeldje an m'n bh. Geen ast van, maar toch handig.

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Gewoon op verzoek voeden, scheelt je heel wat stress.

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    JA dat deed ik bij de eerste ook!
    Maareuh...zou een telraam niks zijn anders?
    De tijden van het schema zijn toch elke dag gelijk? Dan kan je elke keer dat je een voeding gedaan hebt 1 kraal weg schuiven.
    Doe je gemakkelijk met je duffe slaap hoofd als t nacht is.
    Weet t verder niet hoor...altijd op afroep gevoed nml ;)

19. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik had ook een soort dagboek voor de eerste maanden. naast het pak formula gelegd, vergat ik het nooit..

20. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo meiden,
    Ten eerste allemaal bedankt voor de antwoorden.
    Ik ben er over uit. Ik heb de WIJ jonge ouders eens boven water gehaald en ik ben er over uit. Ik ga dit apparaat op halen. En me gewoon niet meer zo druk maken over het voeden. Hij groeit namelijk ontzettend goed kwam ik achter toen we naar het buro gingen. in 2 maanden 10cm en 1,3 kilo. :p :thumup: Dus ik zal het wel goed doen, hij in elk geval. Mischien heb ik gewoon een beetje een troumatje over gehouden aan dat hij na 5 dagen naar het zieken huis moest om dat hij niet wou drinken en tegen het uitdrogen aan hing. gelukkig is dit opgelost. Het bleek dat de kraakbeen ringen van zijn lucht pijp (het bovenste gedeelte) nog niet volgroeid waren en als hij wou drinken kreeg hij het dus heel benouwd om dat die lucht pijp over zijn slokdarm sloeg. Hij heeft in het totaal 2maanden in het zieken huis gelegen. Maar hij doet het dus goed nu en zolang dat nog zo is ga ik proberen me wat minder druk hierover te maken :) . Haal me lekker dat apparaat op en heb ik dus een beetje minder stres. Mischien niet een strak schema maar alles een beetje beter geregeld \:D/ .
    Bedankt dames

Deel Deze Pagina