elmex peutertandpasta

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evelienharmsen, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik heb dit al proberen op te zoeken, maar het is mij niet duidelijker geworden. Dus vandaar mijn vraag.

Mijn kinderen poetsten eerst 2 maal per dag hun tandjes met Prodent peutertandpasta. Daar staat dat je niet hoeft na te spoelen. Dus ik ging er vanuit dat ze ook de tandpasta (omdat het maar zo weinig is waar ze mee poetsten) niet uit hoefde te spugen. Nu wilde ik dat opzoeken voor Elmex, omdat hier geen "lekker fruitsmaakje" aan zit. Maar ik krijg niet echt een duidelijk antwoord. Weet iemand dit? Moet je na spoelen met water en moeten ze überhaupt het restje uitspugen?

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Uk gebruik elmex, juist omdat hier dus geen smaakje aan zit behalve mint. Ik heb het nog nooit nagespoeld. Zou ook niet weten hoe ik dat netjes zou moeten doen want hij slikt het gelijk in. En als ik water na zou gevrn zou hij dat drinken en niet uitspugen.

3. evelienharmsen

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies haha. Daarom juist.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je kan altijd beter uitspoelen.
    En 2x per dag is vanaf 2 jaar want dat kan kind ook het uitspugen leren of uitspoelen

Je kan 1x met pasta doen 1x zonder.
    Of neen pasta zonder flouride.flouride is goed voor tanden oppervlakte maar erg slecht als je dat slikt.
    Ik kindertandpasta zit minder flouride maar nog steeds wel

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Nee, Elmex peutertandpasta hoef je niet uit te spugen. Ik gebruik die ook altijd voor de kinderen, vind het zo vreemd dat álle andere peutertandpasta's aardbeiensmaakjes hebben. Daar wil je toch niet je tanden mee poetsen, brrr. (sorry, beetje offtopic :p)

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Volgens mij hoef je peuter tandpasta niet uit te spoelen voor de werking van de fluoride.
    maar moet je gewoon heel weinig tandpasta gebruiken.

7. evelienharmsen

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dank voor alle antwoorden :)
    En ja die andere tandpasta's zijn alsof je bubblegum inslikt haha. Maarja ze vonden het juist lekker. Alleen wilde ik ze ook een keer laten poetsen met een andere tandpasta.

Deel Deze Pagina