Hoi, Als het niet anders kon zou ik het alleen doen met een babyfoon, waarbij de verbinding constant open staat, zodat je elk geluidje hoort en met een "nietstoren"kaartje op de deur. En dan regelmatig om het hoekje kijken. Tja... er kan van alles gebeuren. Maar mijn dochter gaat straks ook gewoon naar de peuterspeelzaal en later naar school.. ondanks de drama's die op scholen, kinderdagverblijven, enz. gebeurd zijn. Helaas kan ik haar niet voor alle gevaren behoeden, hoe graag ik het ook zou willen. Neemt niet weg dat ik de gevaren niet opzoek. Maar persoonlijk denk ik dat de kans klein is dat er wat gebeurd, als je goede voorzorgsmaatregelen neemt. Succes met je beslissing. Laat je even weten wat je hebt gedaan?
ik zou mijn kinderen never nooit alleen in een hotelkamer laten en zelf gaan eten. ook ik moet denken aan Maddy. ik zou dan al zorgen dat ik al had gegeten en dan ook op de kamer blijven. jammer van het etentje... maar goed dat is mijn mening, ieder zijn eigen keus.
ja wij hebben het ook gedaan op een trouwerij het personeel hield de babyfoon met ons goed in de gaten en ik ging heeeeeeel vaak kijken alles zat goed opslot er kon dus niemand bij ons zoontje komen maar wel was alles afgehuurd door het bruidspaar dus iedereen was eigen zeg maar
hoi ik had al gereageerd, maar wilde nog even toevoegen dat ik het ook gewoon gezellig vindt als mijn kind bij mij aan tafel zit in een restaurant, slapend of niet ik vond ons weekendje weg naar het (5*hmmm)hotel met zijn drietjes echt heerlijk. groetjes
@MamaSon: die walkie-talkie/babyfoon klinkt wel erg handig! Waar haal je dat en heeft het een speciale naam, ipv gewoon 'walkie-talkie'? Heb het hotel gebeld en ze hebben wel een speciale babyfoon-service waarbij ze inderdaad de telefoonverbinding met de kamer open laten en je waarschuwen als ze horen dat de baby wakker wordt of huilt. Dat is dus wel fijn. Haar uit logeren laten gaan of oppas meenemen is hier wegens verschillende redenen helaas geen optie. Anders had ik dat inderdaad wel gewoon gedaan. Ons kleintje: geloof me, als je mijn eerdere berichtjes leest dan zul je zien dat het helemaal niet zo gezellig is als ik het arme kind bij het etentje neer zou zetten Toen ze nog een piepklein baby'tje was, sliep ze in de kinderwagenbak in dezelfde ruimte bij dit soort dingen, maar die tijden zijn voorbij (zie wederom vorige berichtjes) Heb van het hotel begrepen dat heel veel mensen gebruik maken van de babyfoonservice. Soms hebben ze wel zeven 'babyfoons' per avond, maar ze nemen er dus ook niet meer aan dan zeven, want dat vinden ze onverantwoord (duh). Voor dingen zoals brand ben ik niet zo bang, om dezelfde reden die anderen ook al aangeven in dit topic. Enige angst zou zijn dat één van de personeelsleden (de enigen die erin kunnen) mijn baby zou willen ontvoeren...
Ik zou me er niet lekker bij voelen, ik voel me al zo opgefokt als ik met de babyfoon in de hand 50 meter verderop naar de brievenbus loop (najah ren dan ). Laat staan dat mijn kind een verdieping hoger ligt met allemaal vreemde mensen, nee, dat druist helemaal tegen mijn gevoel in, word ik heeeeel zenuwachtig van.
Ik doe dat regelmatig. Wel altijd in hetzelfde hotel en dat is niet zo'n groot hotel (5 kamers) boven een restaurant. De babyfoon heeft goed bereik en er gaan lichtjes branden (naast het geluid dat je hoort) als zij/hij geluid maakt. Ook ga ik regelmatig even kijken. Een kind vanaf een jaar (ongeveer) is niet gezellig tijdens een etentje rond zeven uur, die moet gewoon naar bed (is mijn mening). Die van mij sliep/slaapt ook niet in de wagen en kan ook niet opblijven, dat is voor niemand leuk . De deur van de kamer doe ik wel altijd op slot. Aan Madeleine denk ik ook vaak, maar volgens mij was daar meer aan de hand. Mijn dochter is geboren de dag voor zij verdween, het was in mijn kraamweek steeds in het nieuws en dat is me wel bijgebleven... Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar veel gevaarlijker dan deelnemen aan het verkeer is het mijns inziens niet
Ik zou er ook behoorlijk zenuwachtig van worden ookal zou de babyfoon op de kamer staan. Het druist totaal tegen mijn gevoel in. Op vakantie (stacaravan) gingen we wel bij de "overburen" zitten s'avonds. Dan was de babyfoon aan en hadden we de caravan in het zicht. Anders had ik dat ook niet gedaan.
Hmmm, nou ik zou mijn meisje niet achterlaten in een hotelkamer... Ik heb als stewardess heel wat goede (4/5*) hotels gezien en ook behoorlijk wat ervaringen opgedaan in ongenode gasten op de kamer, brrrr! Van "verdwaalde" gasten die toch echt met een andere sleutel MIJN kamer binnen konden komen, tot een vreemde man op mijn balkon (heel erg geschrokken!!!) en hotelpersoneel dat de kamer binnenkomt omdat ze dachten die leeg was ('s nachts!).... Nooit, dat ik mijn hulpeloze meisje alleen laat in een onbekende omgeving als een hotel. Maar ja ik ben ook een beetje overbezorgd wat dat aan gaat.
Ons hotel had een babyservice. Er was een kamertje waar babybedjes stonden (vlakbij de receptie) en daar konden kindjes slapen. Dit mocht alleen als de ouders in het hotel aanwezig waren (meestal dus als ouders gingen dineren) Er zat een medewerkster van het hotel bij en zodra er een kindje wakker werd dan werden de ouders opgehaald. Ik vond het echt super. Maar ik zou het kindje niet op de hotelkamer laten, stel je voor dat er brand oid komt!
hoi hoi, wij zijn op vakantie naar frankrijk geweest en hebben de heen en terugreis een overnachting in een hotel gehad, wij hebben Dominique op haar gewone tijd in bed gelegd, en zijn zelf gaan eten in het restaurant, onze baby foon had een zeer goed bereik, dus we horen elk pufje, kreuntje wat ze maakt. Wel zijn we elk kwartier even gaan kijken, ik voelde me eerst erg ongemakkelijk er bij, maar het ging super!!! jette
Ik zou het ook wel aandurven hoor. Zou mijn eigen babyfoon ook meenemen, naast die service van het hotel. Maar om nou elke keer Maddy erbij te halen... Er verdwijnen meer kinderen gewoon van straat of van het schoolplein. Ik vermoed trouwens ook nog steeds dat Maddy's ouders er bij betrokken zijn, maar dat is off-topic
Ik zou het denk ik wel aandurven en ook omdat mijn zoontje niet zo gezellig zou zijn rond het diner en in de kinderwagen slapen doet hij al maanden niet dus dat is geen optie. Alleen hebben wij niet eens een babyfoon dus die zouden wij dan daarvoor moeten aanschaffen of idd die hotelservice regelen. Er kan altijd en overal wat gebeuren dus dan zou je je bij elk dingetje na moeten denken dat er iets met je kind kan gebeuren. Ben erg nuchter en zou me er persoonlijk niet al te zorgen over maken en gewoon genieten van het etentje. Wij zijn pas geleden bij onze nieuwe overburen op visite geweest en we zijn die avond 2 keer naar ons huis gelopen om te luisteren of die kleine wakker was, dan zijn we niet eens naar binnen gegaan want zijn raam stond op een kiertje open en zo konden wij in de tuin horen of hij nog stil was of niet. Als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij dus wij hadden gewoon een gezellige avond zonder me zorgen te maken over die kleine.
maar je kent die personen helemaal niet??!! kijk in een kinderdagverblijf ga je kennismaken dat vindt ik iets anders maar om zo maar iemand te vertrouwen die je niet kent.. en dat verhaal van dolce....kriebel krijg ik ervan...
Ik lees dat je kindje niet in een buggy slaapt maar kan je haar niet in een campingbedje leggen dan? Dat ligt volgens mij veel lekkerder en is ze toch dichtbij. Of gaat dat ook niet lukken? Ik weet niet of ik het zou doen. Misschien als de kamer heel dicht bij de eetzaal is en ik er in 1 minuut naar toe kon lopen als ze huilt. Anders niet denk ik...