Hallo Imke, Brigitte & Mirjam, Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen! Ik heb 's avonds rare gevoelens in mijn buik; bijna alsof je een kindje voelt bewegen (kleine plopjes). Daarnaast heb ik gevoelige borsten, hoofdpijn, vermoeidheid en is mijn menstruatie minder heftig dan normaal. Dus heb ik kv-tests gedaan met één week ertussen; allebei negatief. Voor de duidelijkheid: ik had een Mirena laten plaatsen na de laatste zwangerschap. Deze is eind juni verwijderd ivm buikklachten. Daarna ben ik weer aan de pil gegaan. Ik heb geen onveilige sex gehad. Ik heb al 2 kindjes, dus ik zou moeten weten hoe het voelt. En het voelt echt zo. Maar als ik al plopjes zou voelen, dan zou ik toch al +/- 16 weken moeten zijn (toen voelde ik leven bij mijn 2e kindje). Aangezien ik nog steeds een aantal zwangerschapskilo's kwijt moet, voel ik ook niet echt aan mijn buik of hij groeit... Maar goed, als je al in het 2e trimester zit, zou een kv test toch op zijn minst positief moeten zijn, of niet? Graag jullie reactie; hopelijk kunnen jullie mij weer met 2 benen op de grond zetten.
hoi, het zou heel bijzonder zijn als je ondanks pil en spiraal zwanger zou zijn. Testen worden wel minder positief na 12 weken. Als je blijft twijfelen dan zou ik even naar de huisarts gaan, eventueel een echo of bloedonderzoek. Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor jouw reactie. De Mirena en de pil heb ik niet gelijktijdig gebruikt hoor Ik ben weer met de pil begonnen op de dag dat ik de Mirena heb laten verwijderen. Maar goed, als het meer dan 12 weken zou zijn, dan zou ik dus zwanger geworden zijn tijdens de Mirena (toen gebruikte ik de pil nog niet). Ik wacht af... Morgen moet ik toch toevallig naar de HA voor iets anders. Misschien kan hij/zij dan even mijn buik voelen...
Maar wat ik dus wel nog zou willen weten: kan het zijn dat de test dan negatief is rond 16 weken ook al ben je wel zwanger?
Hoi Mirjam, Wil je nog even laten weten dat ik vanmiddag bij de HA ben geweest. Zij heeft mijn buik gevoeld en zei dat daar niets afwijkends mee was. Ga er dus vanuit dat ik echt niet zwanger ben, want een baarmoeder bij een zwangerschap van +/- 16 weken zou je toch moeten kunnen voelen. Bedankt voor jou reactie in ieder geval. Groetjes cimu27
hoi, dank voor je reactie, da ben je inderdaad niet zwanger, bij 16w had je echt een baarmoeder moeten voelen. Mirjam