wat je kan doen , doet mij buurf een papiertje in je zak op schrijven dat baby thuis slaapt , met huisadres erop maar voor mij niet meer hoor neem hem overal mee
even naar de buren vind ik wel kunnen, wel met babyfoon, klein boodschapje ook nog wel, als je echt binnen 10 min terug bent, maar dat zou ik niet doen als hij niet lekker is. dan wacht ik wel tot hij wakker is en meekan, of ik vraag de buuf of ze even op wil passen. en dan drinken we hier wel een bakkie
nee! ik heb wel eens met de babyfoon(met camera) de hond aan de overkant ff snel plassen(2 a3 min) en gelijk weer terug maar dat is in een uiters geval als bijv. mijn man niet thuis is. En ik wacht precies af wanneer ik zeker weet wanneer ie niet wakker word. (na 22.00 worden ze echt nie wakker, zeker weet je het nooit maar het komt alleen voor als ze ziek zijn of iets) voor de rest nee never. ook nooit bij mijn dochter gedaan. als ik haar naar school breng, leg ik hem voorzichtig over naar de kinderwagen. ene keer slaapt ie door andere keer niet. Maar allebei zijn ze dat gewend. Ik kan ze zo uit bed halen en bijv.in de auto zetten en slapen gewoon weer verder. bij de buuf in de tuin heb ik wel vandaag gezeten maar wat ik al zei ik heb een babyfoon met camera. Boodschappen doen.. nee tuurlijk ook niet zou niets kunnen bedenken wat nou zo belangrijk is om gelijk in huis te moeten hebben als mijn kind ligt te slapen. Wacht wel dat ie wakker is, is nog gezelliger ook samen gaan. Of je gaat eerder of later.. andere keuze snap ik niet
Het enige moment dat ik demi alleen thuis laat is als ik ff met de hond naar buiten ga, Maar dan kan ik constant mijn huis zien. En ze is alleen binnen als ik buiten sta te roken haha..maar dan hoor ik de babyfoon wel. Ik ga absoluut niet naar de winkel als ze slaapt, want daarvoor is de winkel iets te ver.
Wat hebben jullie allemaal gezellige buren! Wij hebben geen babyfoon omdat onze flat zo klein is dat de deur op een kiertje open laten voldoende is om hem te horen, maar als we in een huis zouden wonen dan zou ik denk ook wel in de tuin gaan zitten of even bij de buurvrouw langs met de babyfoon... Boodschappen doen.. tja.. Mijn moeder deed het vroeger wel (supermarkt lag pal naast het flatgebouw)en daar had ik het laatst ook met haar over.. Ik zou het zelf niet doen maar meer omdat ik hem niet wil laten huilen dan dat ik bang ben voor Maddy situaties..
Ik ga het huis niet uit als ze liggen te slapen, nouja, wel in de tuin natuurlijk, maar niet weg! (niet wandelen - gelukkig hebben we geen hond, niet naar de winkel, niet naar de buren) Wil gewoon kunnen horen of ze wakker worden. Als we ergens heen gaan, gaan ze gewoon mee, zo makkelijk is dat! Babyfoon hebben we niet, vind dat vreselijk irritante dingen . Maar dus als ik naar de buren ga, gaan ze ook gewoon mee. (niet dat ik vaak naar de buren ga hoor, 1x in de week dan is het veel) En ja, dat op een hotelkamer laten liggen en zelf uiteten gaan, zou ik echt niet doen! Brrrrrrr.
ik zou het echt nooit doen.. ik vind het onverantwoordelijk als je het wel doet... dat is mijn mening/oordeel... Ik snap echt niet dat mensen op visites gaan of verjaardagen als je eigen kindje alleen thuis ligt te slapen.. idd wat als er brand uit breekt of er breekt iemand in... kan je wel denken aan die brandmelders maar wie weet in die tijd dat jij thuis bent je niet meer bij je kindje kan... of even naar de winkel.. wat nou als je onderweg een ongeluk krijgt of valt of er is een overval? kun je wel denken dat ik overdrijf maar wie zegt dat het jou niet kan overkomen? Tuurlijk kun je thuis ook vallen en onwel raken of wat dan ook maar dan kan je in elk geval zeggen dat je er niks aan kon doen en voel je je veel minder schuldig! nee hoor ik blijf lekker bij mijn meisie!
Soms past mn buurvrouw op en die heeft zelf 4 kids en dan gaat de babyfoon naar haar maar we wonen in een rijtjeswoning. Al voel ik me dan echt niet prettig hoor! En dit gebeurd echt in zeer uitzonderlijke gevallen. Ik ga wel gewoon in de tuin zitten als ze slaapt en ook gewoon mn ramen zemen buiten maar dan kan ik dr gewoon horen. Vind het onzin als ik niet meer mn eigen tuin in zou gaan ofzo als mn kindje slaapt. Maar op de koffie gaan bij iemand als ze slaapt doe ik nooit! Als ze zo graag een bakkie willen doen dan komen ze maar naar mij
Ik snap echt niets van al die overbezorgde reacties. Sorry hoor, maar een overval.....volgens mij is de kans groter dat jullie een auto-ongeluk krijgen of dat jullie samen de strap af vallen als dat er een overval is. Ik zit echt met een gerust hart bij m'n buren op verjaardag of lekker in de tuin als ze slaapt. Ik heb haar juist liever niet mee, ze is nogal snel overprikkeld en ik doe haar echt geen plezier om haar overal mee naar toe te nemen. Als ik boodschappen heb gedaan is ze daarna niet te genieten, zo ook met overal maar op visite gaan. Zo kom ik dus nergens meer, ik geniet juist van die uurtjes die ze slaapt, kan ik ook weer even socializen.
Sorry? Beetje vreemde reactie. Ik zeg alleen hoe ik het doe. Jij begint erover dat je het onverantwoord vindt. Ik vind het overbezorgd, zo heeft ieder gelukkig haar eigen mening.
nu heb ik niet van die buren waarvan ik zeg, goh ik zou daar wel eens gezellig een bakkie willen doen, maar als mijn vriendin van hier verderop de hoek naast me zou wonen zou ik denk ik wel "gewoon" een bakkie gaan doen bij haar terwijl de kleine lekker zou slapen... maar boodschappen doen, al is het nog zo kort..nee dat doe ik niet, en heb ik nooit gedaan ook, ik heb wel eens toen Demi geboren was gauw Levy van school gehaald, tot er voor me een ongeluk gebeurde en ik "om" moest rijden.. toen kwam ook direct het besef (had er nooit bij stil gestaan) dat het net zo goed mij had kunnen gebeuren terwijl zij in haar bedje zou liggen, of dat er iets op de weg gebeurt waardoor je geen kant uitkan... dus nee dat is iets ik heb het misschien een keer of 6-7 gedaan omdat ik daar ook eerlijk gezegd gewoon nooit bij stil heb gestaan maar altijd heb gedacht dat ze toch niet wakker zou worden omdat ze dan net sliep en ze was een vaste slaper zonder ooit maar te denken, dat er met mij onderweg wel iets zou of had kunnen gebeuren....
kijk dat zou ik dus niet doen. Kleine meenemen 's avonds naar een visite. Verschrikkelijk, die kids worden 's nachts uit hun slaap gehaald omdat papa en mama geen oppas thuis hebben. Als wij eventjes weg zijn 's avonds gaat de babyfoon soms naar de buren. Onze meid blijft lekker in haar eigen bedje liggen, en de buuf gaat regelmatig even kijken. En als we langer weg zijn dan regelen we gewoon oppas bij ons thuis. Boodschappen doen en de kleine in bed laten zou ik zelf nooit doen.
neem hem regelmatig mee naar visite, zo moet ik voor alles een oppas regelen als ik dat niet zou doen, kom ook graag nog eens ergens, hij is er ondertussen al aan gewend en slaapt zo verder, heeft ie echt geen last van