wat is er nou weer vreemd aan Ik eg gewoon dat je moet doen wat je wil en ik dat ook doe..Heeft helemaal niks met overbezorgt te maken..ik vind het gewoon niet kunnen dat ik danisha alleen thuis laat.. ik vind dat ik gewoon mijn verantwoordelijkheid neem en als dat betekend dat ik niet zo vaak naar visites of verjaardagen kan dan is dat maar zo... vandaag ben ik ook op visite gegaan en pastte mijn schoonmoeder op.. ik doe haar geen plezier om haar mee te nemen..daar laten slapen en weer wakker maken.. nee hoor vind ik maar niks nogmaals ieder moet het voor zich zelf weten
Ik heb ook nooit gezegd dat ik savonds ergens op visite ga en haar dan meeneem. Ik ging uit van visites overdag. Dan neem ik haar gewoon mee. De optie die ik noemde was als alternatief voor mensen die hun kindje in bed laten liggen om ergens "een bakkie te doen". Dan zou ik haar liever meenemen en daar laten slapen als de visite niet naar mij wil/kan komen. Savonds ligt zij lekker in haar bedje en ben ik in de woonkamer of lig ik ook lekker in bed. Als ik weg wil en ik heb geen oppas heb ik gewoon pech want op de allereerste plaats ben ik er voor haar. Ik kan me niet voorstellen wat er nou zo belangrijk zou moeten zijn dat ik haar alleen thuis zou laten...
mijn schoonvader past heel graag op, dus als ik even weg moet kan ik hem altijd bellen. van de week ging ik naar de kapper, en lars ging met opa een rondje op de fiets. lars blij, opa blij en ik zat lekker rustig.
dat geld hier ook, als ze savonds op bed ligt en ze slaapt loop ik ook weleens naar de buren toe op verjaardag of zomaar met de babyfoon mee aleen dat deed ik niet toen ze nog maar een paar weken was eerlijk gezegd doe dat ik dat pas vanaf 6 maand ofoz en bij het eerste kikje loop ik heen om te kijken en er hangen rookmelders dus vind het wel kunnen
Hier zijn al vele discussies over gweest. Wij gaan wel bij de buren op de koffie met babyfoon als we weten dat Daan rustig en diep ligt te slapen als wij achterin de tuin op het teras zitten doen we er langer over dan van de buren de voordeur naar onze voordeur deze zitten naast elkaar. Ik ga echt niet even snel om een brood bij de bakker aan het einde van de straat of 2 huizen verderop.
ik vindt een boodschap doen helemaal uit den boze. je moet er toch niet aan denken dat er iets gebeurd thuis of met jou onderweg?
Ik ben van mening dat er altijd iemand in de buurt dient te zijn van kinderen die afhankelijk van je zijn. En in de buurt bedoel ik dat je tijdig bij je kindje kan zijn indien nodig. Als je hard kunt rennen kun je mijns inziens dus verder weg lopen (dat laatste is uiteraard een grapje) Meiden, ieder doet het anders. Ik ben best bezorgd aangelegd en kan soms flink spoken zien. Aan de andere kant... er is ook best veel gevaar voor een kleintje en hoeveel tijd heb je dan om in te springen?
Ik heb Jesse 1 keer laten slapen om de hond uit te laten. Dit was met die storm 2 maanden terug het was niet verantwoord om met de wandelwagen naar buiten te gaan dus ik ben al rennend met de hond naar buiten gegaan heb haar laten plassen en ben heel snel weer teruggerend. Ik kon mijn huis al die tijd in de gaten houden het veldje is tegenover ons huis maar toch had ik er geen fijn gevoel bij. Ik zou Jesse nooit zomaar laten liggen en een boodschap gaan doen. Ik las hier wel eens moeders die zeiden er kan wel brand uitbreken en dan.. toen dacht ik nog nou ja wanneer gebeurt dat nou maar ik hoor het de laatste tijd iets te vaak in het nieuws dat er kinderen bij een brand omkomen dus nee dan maar geen boodschapje doen. En dan de hond maar uilaten als de kleine wakker is, is ook een kwestie van plannen
Dat doe ik ook hoor. Mijn hele familie woont in Nederland en mijn vriend zijn ouders zijn niet zo mobiel en wonen niet superdichtbij dus wij hebben gewoon geen oppas en iemand inhuren die ik niet zo goed ken zie ik ook niet zitten. Zouden we dus nooit een keertje bij vrienden langs kunnen gaan. Nou doen we dat niet ieder weekend, hooguit 1 x in de 1 á 2 maanden en Elian is nog zo klein en slaapt prima in de reiswieg en we maken het gewoon niet al te laat. Ik zie ook het probleem niet.
Toen alysia nog een baby was namen wij haar ook gewoon mee.. ze sliep inderdaad dan in de kinderwagenbak geen problemen. Kijk elk weekend was dat niet zo. Maar haar thuis laten zal ik nooit kunnen. Lieve te overbezorgd dan te makkelijk. Maar zo denk ik en ieder doet wat hij/zij wilt en wat goed voelt. De 1 geef oorbellen kijk dat heeft Alysia ook en zijn er veel ''op tegen''. En ik zal alysia nooit thuis laten alleen. Zo toch ieder zijn eigen?
Ik neem Jesse ook gewoon mee 's avonds, scheelt dat hij om 2300 nog een fles krijgt dus meestal wordt het ook niet later dan 23.30. Hij slaapt dan in de reiswieg dan maag ik hem rond 2300/23.30 wakker en dan krijgt ie thuis een flesje en dan lekker verder slapen in zijn eigen bedje
Wij hebben zaterdag bij de buren in de tuin gezeten bbq-en terwijl de kleine thuis in bed lag. We hadden onze camara-foon aanstaan. Dus we zagen en hoorde hem live. Tja ik vind dat wel zo handig. Hij slaapt beter in zijn eigen bedje. Niemand die naar binnen kan behalve wij en we zien en horen wat er gebeurd. Ik vind daar niets verkeerds aan eerlijk gezegd.
Ik heb het wel gedaan. Het was dan wel op vakantie. We hadden 2 huisjes gehuurd die stonden naast elkaar. Heb de babyfoon meegenomen en ben bij de buren in de tuin gaan zitten. Maar ik liep wel 100x heen en weer om te kijken hoor. Het was nog geen 10 meter van ons vandaan maar je zit toch niet lekker
Nou ik zou het zelf ook niet fijn vinden om 's nachts wakker gemaakt te worden....en in de auto gezet te worden.....rit naar huis en dan in mijn eigen koude bed gelegd te worden en om vervolgens verder te mogen slapen. Dus dan doe ik dat bij mijn kind ook niet. Wij hebben 's avonds ook veel "verplichtingen" en regelen of onze oppas, of een van ons gaat...Vind het ook geen probleem om me soms iets meer aan te passen en dus soms een keer niet te kunnen gaan....dat is een keuze die ik heb gemaakt toen ik besloot een kindje te willen.
Ik vond dat vroeger juist altijd heerlijk en spannend! Ik ben van jongs af aan door familie problemen ook overal naartoe gesleept en heb overal gewoond, ik vond het heerlijk...