jaaaa ik ook ik vond het erg leuk als ik in het grote bed van mijn oom en tante ofzo mocht slapen en dan lekker verder slapen in de auto ( al was het maar 10 minuten) en dan weer lekker in mjn bed. heb het ook nooit erg gevonden
een boodschap doen dat doe ik ook niet, het houdt hier wel op met even naard eburen lopen en rennend de hond uitlatenhahhaha
Ja maar goed hier waren jullie waarschijnlijk al wel wat ouder? Voor een baby lijkt me dit wat anders... Gister gezellig bij de buurtjes gezeten en Dewi lag in haar eigen bedje te slapen. Heb een supergoeie babyfoon en oooveral rookmelders. Dewi heeft er eerder last van als we haar steeds mee slepen,wakker maken,neerleggen,wakker maken....etc. En ik ben van mening dat je overbezorgdheid erg kan overbrengen op je kinderen......
Ik vind het best kunnen eerlijk gezegd. Als ik even bij de buren ben dan neem ik de babyfoon gewoon mee, niks aan de hand. Als er brand uitbreekt dan krijg ik dat heus wel mee, al was het alleen al vanwege de brandmelders die afgaan (die hoor ik bij de buren ook). Ik heb ook wel eens snel m'n moeder naar het station gereden, was 10 minuutjes weg zonder babyfoon terwijl hij lekker lag te slapen. Kortom: ben geen overbezorgde moeder. Heb bijvoorbeeld ook niet de neiging om als hij slaapt te checken of hij nog ademt enzo, dat soort verhalen hoor je ook vaak.
@ Marjan: nee idd dat controleren terwijl ze slapen dat doe ik idd ook niet! Ze ligt dan toch heeeerlijk te slapen! (en tuurlijk ziet het er schattig en lief uit als ze liggen te slapen...maar ik ga idd ook niet kijken of ze nog wel goed ligt...of ze niet koud ligt..of ze nog ademt etc.)
Ik ben wel overbezorgd, nog steeds, ook al heb ik er nu 5. Het zit gewoon in me, ik check wel regelmatig of hij nog goed ligt (doe ik trouwens bij de oudsten ook nog hoor, ff kijken of ze nog wel lekker onder de dekens liggen, nog ff een kusje geven) maar toch laat ik hem ook wel eens ff doorslapen als ik de meiden op moet halen tussen de middag (school is tegenover ons huis), een beetje dubbel dus wel maarja.
Ja maar goed ik heb t over OVERbezorgd...Iedere goede ouder is als t goed is 'gezond bezorgd' Als je voor dat je zelf je bed induikt even in de kinderkamers kijkt en je kindjes nog even lekker toedekt...Dit is alleen maar ontzettend lief en vind ik eerder 'verzorgd' dan 'bezorgd'. Maar als je OVERbezorgd bent vind ik weer wat anders en dit is niet altijd positief...Ook niet gezond voor jezelf..je eigen welzijn. Een beetje jammer dat veel van wat je hier zegt uit zijn verband getrokken wordt...
ja maar hier hebben ze het steeds over overbezorgt en ik vind dat als je niet weggaat als je kindje thuis ligt niks met overbezorgt te maken maar gewoon omdat het zo hoort!
Nou ja in elk geval omdat JIJ vindt dat het zo hoort ja...En ik vind je dan "bezorgd" maar niet OVERbezorgd... Snappie? En bezorgd is niks mis mee....
grr ik had een heel verhaal getypt maar goed ff in het kort... ik vind het idd zo horen dat je thuis blijft maar dat jullie wel begrijpen dat ik het heb over: boodschappen/visites/iemand wegbrengen heb en niet over even de hond voor laten plassen of in de tuin zitten enz.. maar vind het niet overbezorgd maar idd gewoon bezorgd
Ik zou zelf ook niet naar een winkel gaan...Dewi is nu 8 weekjes en het is mijn eerste. Misschien dat ik er bij een 2e anders over denk..? Ik weet t niet dat zien we dan wel! In de tuin, met de hond uit en bij de buren zitten enzo dat doe ik absoluut wel!
Tja bij een tweede kindje wordt het logistiek gezien allemaal veel lastiger om ze steeds bij elk boodschapje allebei mee te nemen. Ik heb de jongste sinds haar geboorte 1x lekker laten slapen terwijl ik met mijn zoontje heel gauw naar de supermarkt ging. Daar had ik geenecht fijn gevoel over dus ik zal het zeker niet snel weer doen. Maar als het niet anders kan sluit ik niet uit dat ik het nog eens zal doen. Overigens heeft madam al die tijd heerlijk liggen tukken en als ik haar uit haar slaapje haal voor zoiets als boodschappen doen, doe ik haar en mezelf er meestal ook totaal geen plezier mee. Dus in mijn geval: ik doe het liever niet, maar uit praktische overwegingen vanwege het hebben van 2 kinderen, zal ik het niet uitsluiten dat het nog eens gebeurt... Al zal het wel uitzonderlijk blijven!
Dat vind ik ook niet overbezorgd. Ik vind ook dat als je voor een kind gekozen hebt, je je daar dus ook aan moet aanpassen. Je kan inderdaad gewoon niet meer alles doen. Ik zou ook nooit boodschappen gaan doen terwijl ze alleen thuis ligt te slapen, behalve dus als m'n vriendin de babyfoon heeft. Zelfs dan bel ik tussendoor nog ff of ze nog lekker slaapt. Hier in dit topic wordt ook vaak gezegd dat mensen het ook niet vinden kunnen om een bakkie bij de buren te doen terwijl je kindje thuis ligt te slapen en je de babyfoon mee hebt. Dat vind ik dus wel overbezorgd. Je bent toch in de buurt en kan alles horen. Ik denk dan dat je belemmerd wordt in je kunnen en laten door je overbezorgdheid. Ik denk dat dat een beetje het verschil is waar het hier over gaat. Bezorgd zijn is goed en gezond en geeft een kind later ook een veilig gevoel, overbezorgd zijn is voor jezelf en later voor je kind ook lastig denk ik.
Naar de supermarkt gaan en mijn kind alleen thuislaten dat zou ik nooit doen. Ook al is het hartstikke dichtbij. Maar even naar de buren met babyfoon of de babyfoon even bij de buren neerzetten als ik weg moet daar heb ik geen problemen mee.
tja ik zou het denk ik niet zo goed durven en dan de buren vragen om bij ons te komen.... maar op zich.. tja... zeker als je in de tuin zit ofzo... ben je in feite net zo ver weg als wanneer je voor op straat staat (of even naar de container loopt etc) met oud en niew hebben we dr wel laten slapen terwijl we buiten de buren even een gelukkig nieuwjaar gingen wensen.. vond het niet prettig.. maar tja.. babyfoon in onze binnenzak enzo.. ze heeft geen kik gegeven dus
Ik heb het hele topic niet doorgelezen maar ik vind dat er wel een verschil is tussen 'noodzaak' of 'plezier'... Als Jens slaapt en ik moet de honden laten plassen of een kind van school halen dan laat ik hem liggen, dat zijn noodzakelijke dingen... Maar ik zal niet zo snel ff een bakkie bij de buren doen of een boodschap, dan wacht ik wel ff tot hij wakker is... Ga in het eerste geval trouwens ook niet lekker van huis hoor, breek me bijna mijn benen om weer snel thuis te zijn en heb zelfs een briefje in mijn jaszak waar mijn gegevens op staan en dat er dus nog een baby in huis ligt voor het geval ik van mijn fiets gereden word Misschien tikkie overbezorgd maar ik vind het een geruststellend idee dat de ambulancemedewerker dan in ieder geval weet dat er een baby in huis ligt...