volgens mij kun je pas herinneringen terughalen vanaf je 3e levensjaar Mijn dochter is nu bijna anderhalf en ik denk echt dat ik er haar nu geen plezier mee doe met dat gesleep en wakker gemaak 's nachts. Dan laat ik haar liever lekker in haar eigen bedje liggen en zoek ik zelf oppas.
Blijkbaar niet, ik zit niet te liegen ofzo.... . Ik kan me ook nog goed herinneren dat we onze hond kregen, heb er nog foto's van en toen was ik 19 maanden... ik weet nog heel goed dat ik de naam wilde bedenken, maar dat mijn moeder me voor was. Dat vond ik helemaal niet leuk en ik was echt boos, maar waarschijnlijk kon ik toen nog niet echt praten, dus mijn ouders wisten van niets . Ik kan wel meer dingen van vroeger helaas ook nog herinneren .
Precies. Als je niet anders kan vind ik het prima maar omdat je koffie wilt drinken bij de buren. Nee, dat vind ik dus niet kunnen. Je kunt de buren toch ook vragen of ze gezellig bij jou komen leuten? Heb trouwens ook een briefje bij me als ik de honden uitlaat
Ik heb even een stuk gekopieerd uit een ander topic, nl of je je baby in de auto laat zitten bij een kleine boodschap. Daar kwam ook ter sprake of je je kindje alleen thuis laat. Mijn zus heeft een hele nare ervaring gehad daarmee, waar zij, maar ook ik, heel veel lering uit heeft getrokken. Hieronder haar verhaal; *Mijn zus heeft haar oudere kindjes weleens naar school gebracht en haar baby op bed laten liggen. School was maar 5 minuutjes heen en weer...Ze kwam naar huis gefietst en zag een hele kudde buren op de stoep staan, voor hààr huis...Kwam al rook via de ramen naar buiten. Er was dus wèl fik uitgebroken, terwijl haar kindje boven lag te slapen. Zus helemaal in paniek, "MIJN BABY, MIJN BABY LIGT BOVEN!" Samen met een buurman naar boven gerend en kind gepakt...Ze had gelukkig niets, maar het had niet te lang moeten duren natuurlijk! En niemand van wie op de stoep stond wist dat er een baby in huis lag en ja, ze had wel keurig een briefje op zak... Als je op dat moment op de wc zit en er breekt brand uit, dan veeg je niet eens je kont meer af, maar schop je je broek van je enkels en ren je met je baby in je blote kont naar buiten.. Maar zeker, iedereen heeft zijn eigen mening, maar ook zijn eigen ervaringen in zijn omgeving. Door de ervaring van mijn zus, zal er nooit een haar op mijn hoofd aan denken om mijn kindjes ooit een ogenblik alleen te laten, niet in de auto, maar ook zeker niet in huis!* Je kunt nu wel roepen dat zoiets sporadisch voorkomt en dat het niet gebeurt bij jou, maar dat heeft mijn zus ongetwijfelt ook gedacht en toch is het gebeurt. Je moet er toch niet aandenken wat voor last je je hele leven mee moet torsen als het wel fout gaat....
Ik laat mijn dochter ook niet alleen thuis liggen. Gaat tegen MIJN gevoel in. Toch vindt ik dat iedereen moet doen wat hij zelf denkt dat goed is. Er worden hier talloze doemscenario's genoemd. Er is zelfs iemand die van kortbij zoiets meegemaakt heeft. Een ander voorbeeld is; Hoeveel kinderen komen er om bij auto ongelukken? Veel meer dan door brand terwijl mama ff een boodschap oid doet. En toch stappen we allemaal weer in de auto met kind. En dat is normaal, toch? Doe ik zelf ook hoor. Maar je wordt als onverantwoordelijk afgeschilderd als je ff bij de buren een kopje koffie drinkt.
Naar je buuf met de babyfoon snap ik wel (al zou ik het zelf niet doen, maar heb ook geen buren waar ik dat bij zou willen doen ), maar ergens naartoe zonder babyfoon nee dat vind ik niet kunnen. Ik vind dat echt niks met overbezorgheid te maken hebben maar gewoon met verantwoordelijkheid. Over een briefje in je broekzak met je adres erop en dat je kindje daar ligt te slapen. Daar kan ambulancepersoneel ook niks mee, die mogen niet zo maar je huis binnen treden. Dan moet er eerst politie gebeld worden en wie weet hoeveel tijd er dan al verstreken is. Tja en over hoe groot de kans is dat er iets gebeurt, een ongeluk terwijl je ff naar de supermarkt bent is echt niet heel onwaarschijnlijk. En inderdaad, wat als het jou wel gebeurt! Kun je jezelf dat vergeven? Maar goed ik vind het dus juist wel goed voor zo'n kleintje om veel mee te gaan naar visite enzo, zodat ze er ook aan wennen om op andere plekken te slapen. Als ik zou merken dat mijn kindje daar echt last van zou hebben en overprikkelt wordt dan is het wat anders natuurlijk. En als ik nu trouwens weet dat ik straks met hem weg ga leg ik hem na zijn fles al meteen in de kinderwagen, als hij daar niet meer in past is het want anders natuurlijk maar nu is dat nog lekker makkelijk.
ik was in ieder geval 1 van die moeders die "vroegah" haar dochter thuisliet om haar zoon van school te halen zelfde straat als waar we wonen, pakweg 400 mtr verderop... maar toen ik met mijn neus op de feiten werd gedrukt dat er zelfs in dat kleine stukje iets met mij zou kunnen gebeuren terwijl ik mijn kind van school zou halen terwijl de ander "thuis alleen" lag ben ik daar ook direct mee gestopt...ach ik was jong zal ik maar zeggen, en had er nooit over nagedacht dat "zulke dingen" mij konden overkomen.... ik heb niet van die buren waar ik graag een bakkie zou halen, maar nogmaals zou dat wel zo zijn, denk ik dat ik misschien wel een bakkie zou doen terwijl de kleine in bed ligt en mama de babyfoon mee heeft.(denk het weet het niet zeker omdat het niet van toepassing is)...maar dat zou me echt geen onverantwoordelijke moeder maken in mijn ogen hoor....
ik zou he tpersoonlijk niet kunnen. ik vind het gewoon onverandwoordelijk. dat je dat doet als je kind een jaar op 12 is prima maar niet als ze zo jong zijn. ik vind dat je dan als moeder overandwoordleijk bezig bent.
Een babyfoon signaleert geen rook. Wij hadden van de week bijna brand in huis. In de meterkast was de aardlekschakelaar niet goed aangesloten (was al vanaf dat het huis in 2004 gebouwd is..). Met als gevolg dat de boel is gaan smeulen en roken. Ik moet er al niet aan denken dat dit ´s nachts was gebeurd of dat er niemand thuis was. Mijn kind zou ik dus echt niet alleen thuis laten! Ik laat haar niet eens even in de auto als ik een klein stukje naar de winkel moet lopen en ik kan de auto zien. Vind ik gewoon geen fijn idee. Maar ik hoor ook verhalen genoeg van moeders die even op de koffie gingen of een stukje gingen wandelen terwijl de baby thuis aan het slapen was. Ieder zijn keus...
Als je geregeld hebt dat er toch iemand een oogje in het zeil houdt en je niet al te lang weg bent, vind ik het nog wel kunnen. Ik moet zelf wel ´s de paarden binnen halen als Ties nog slaapt. Dan breng ik de babyfoon naar de buren (die ook een sleutel hebben) en ga ik even snel. Binnen de 20 minuten ben ik er dan weer.
ik laat de kleine wel liggen als ik bij de buren ben of in de tuin...dit gebeurt niet iedere maand en ik heb overal melders hangen. de babyfoon gaat overal mee naartoe en we gaan regelmatig even kijken! maar boordschappen doen, joggen of overdag even op de koffie... kom op dat kan toch niet? Oke je neemt niet de hele dag je kind op sleeptouw... maar iedereen kan een normaal leven met kind hebben, iedereen moet boodschappen doen, iedereen gaat wel eens op de koffie, en doen we dat allemaal zonder kind? mijn punt is...je hebt een kleine neem die dan gewoon mee! alsof het je leven belemmert! ook bij een ander kunnen ze spelen, mee naar de super worden ze niet ziek van? joggen tja doe dat op een ander tijdstip als je een oppas hebt(man bijv.) ps wil hier niemand mee aanvallen...just my opinion
Ik weet gewoon uit ervaring dat ik mijn kind er echt geen plezier mee doe om haar overal mee naar toe te slepen. Als ik boodschappen heb gedaan heeft ze al veel prikkels opgedaan en merk ik het aan haar. Ik wil haar juist een veilige vertrouwde basis geven zodat het straks allemaal wel makkelijker gaat als ze wat ouder is. Ik doe juist lekker wat voor mezelf als zij heerlijk vertrouwd in haar eigen bedje ligt te slapen en ja dat is ook wel een bakkie bij de buren met een babyfoon. Een babyfoon signaleert geen rook nee, maar je rookmelders wel als het goed is. Als je die niet hebt hangen heb je geen recht om hier over iemand anders zijn verantwoordelijkheid te oordelen.
Je kunt het verhaal van mijn zus bestempelen als "doemscenario", maar het is absoluut echt waar gebeurt, met alle psychologische gevolgen vandien.. Een bak koffie drinken in je eigen tuin of bij je buren vanwaar je je eigen huis goed in de gaten kunt houden vind ik een een heel ander verhaal, als even snel een boodschap doen, waardoor je je kind bewust uit het oog verliest. Ook als je in je auto op weg bent, heb je alle controle over wat er met je kind gebeurt zoveel mogelijk in eigen hand, ookal ben je ook afhankelijk van je medeweggebruikers. In ieder geval zal je dan in geval van nood al het mogelijke doen om je kind veilig uit de situatie te halen, omdat je erbij bent. Als je kind alleen thuis ligt en er gebeurt iets, dan kun je niet eens wat doen, om de simpele reden dat je het aan zijn/haar eigen lot hebt over gelaten en dat vind ik persoonlijk erg kwalijk!
weet je wat het is.. iedereen doet het toch op zijn of haar manier.. de 1 vind het goed de ander niet. iedereen voed zijn of haar kind ook anders op. En iedereen heeft daar altijd wel commentaal of iets op... het is tenslotte jou kind dus je doet het op je eigen manier.. sommige praten er hier over alsof je een moord begaat.. van dat kan niet en dit en dat.. kijk zelf doe ik het ook niet naar de winkels wel lekker in de tuin zitten.... maar iedereen kan wel zeggen dat doe je niet enz.. iedereen doet toch wat hij of zij wilt... even off topic... weet je wat pas erg is en echt huilend als je nu dokter phil op heb staan weet je het.. mensen die hun kinderen ziek maakte en zieker lieten worden.. wouden stikken voor de aandacht.. dan mag je zeggen van doe normaal dat doe je niet en is onverantwordelijk! maar dat is mijn mening