Dat iedereen zijn kind opvoed zoals hij/zij goed acht staat natuurlijk als een paal boven water. Maar daarom is het soms wel heel goed om eens bij de gevolgen stil te staan, die het kan hebben als je iets op een bepaalde manier doet. Ik heb ook mijn eigen standpunten over mijn opvoeding, en denk ook dat ik het best goed doe. Maar ik blijf altijd open staan voor de meningen/ervaringen van anderen, omdat je als ouder/opvoeder zijnde ook alles voor de eerste keer doet en nog veel kan leren.. Vandeweek hoorde ik een hele mooie zin, die altijd wel in mijn achterhoofd zal blijven hangen, nl; "It takes al village, to raise a child"
vind het nogal hard gezegd van je dat je een ontverantwoordelijke moeder bent als je je kindje eventjes alleen laat als je in de tuin bezig bent of bij naaste buren een bakje koffie gaat halen met een babyfoon bij je ik vind persoonlijk dat dat helemaal niet raar is of onverandwoordlijk bij het woord onverantwoordelijk denk ik aan hele andere dingen
Dat is ook juist het probleem...iedere ouder gelooft dat hij-zij het goed doet. Daarom kom je er bij topics zoals deze ook nooit uit. iedere ouder doet wat hij-zij het beste vind...
Tuurlijk gelooft iedereen dat hij het goed doet, ik ben ervan overtuigt dat alle ouders het beste willen voor hun kind. Daarom zette ik het er ook expres bij, om er achteraan te kunnen zetten dat ik ook oor houd voor andere meningen. Ookal vind ik zelf dat ik het best goed doe, het gebeurt ook regelmatig dat ik iets overneem van een ander, omdat dat me veiliger/handiger lijkt. Juist daarom zijn dit soort topics ook wel weer erg belangrijk, omdat sommige ervaringen/meningen van anderen kunnen werken als "eyeopener", maar dan moet je er wel voor open willen staan. Volgens mij kwam de zin inderdaad uit Dr. Phil
Goed maar dan vraag ik mij af waarom de moeders die zelfs niet de tuin indurven dit niet durven? Want als je kindje in zijn/haar bedje ligt maakt het toch niks uit of je nou beneden in de woonkamer zit (met eventueel een babyfoon aan) of in de tuin zit met een babyfoon aan? Zowel in de tuin als in de woonkamer zie je je kindje niet liggen. Je zit toch niet pal naast t bedje van je kindje er constant naar te kijken?
Boodschappen, zou ik niet gaan doen. Maar heerlijk in de tuin zitten of werken, vind ik echt niet onverantwoord. Ik heb wel altijd de babyfoon bij me, anders zou ik het niet zo snel doen.
Denk ook dat het wat overdreven is als je niet eens in je eigen tuin zou durven gaan zitten als je kindje in bed ligt, je bent qua afstand bijna net zo dichtbij als dat je op de bank zou zitten..In de tuin zit ik dan ook gewoon lekker met mooi weer, met de deuren open zodat ik mijn kinders goed kan horen (heb geen babyfoon, wèl rookmelders overigens..). Of je moet zo'n gigantische tuin hebben, dat je geen zicht meer hebt op je huis 8)
Ik had hier vooraan ook gereageerd dat ik het niet vind kunnen maar ik doel dan op ff boodschappen doen of koffie drinken bij de buren. Zelf ga ik heus wel mijn tuin in. Giovanna ligt vanaf half 8 heerlijk te slapen dus ben ik de schutting gaan schilderen met de babyfoon bij me. Mijn moeder is mijn buurvrouw maar ik durf dan weer niet bij haar te gaan zitten met de babyfoon. Maar dat kan bij ons ook wel weer persoonlijk zijn vanwege dat Giovanna heel ernstig ziek is geweest.