Baby Alleen thuis laten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ieder voor zich, maar ook ik zou haar niet aleen laten. idd er komt een tijd dat je ze los moet laten, maar ik vind dat bij baby en dreumes dus nog niet aan de orde.

en wat ik las, we kennen allemaal wel een erg vehaal, en de kans is 1 op millioen, ik ben er toch liever bij bij die kans.. en zeker kan er ook wat op straat gebeuren, of waar dan ook, maar dan ben ik er wel bij, en kan ik alles mogelijk doen om het te verkomen, om het te verminderen, om te redden om wat dan ook.. als ik er niet bij ben want ik kon echt niet meer wachten om mijn brief te posten of een boodschapje te doen wat echt zo vreselijk dringend was. de hond even de straat uit laten rennen, of een kopje koffie bij de buren met babyfoon(is net als op een andere verdieping of een andere kamer als het de boven of naaste buren zijn, niet op de hoek ofzo)moet idd best kunnen(Al zou ik dat ook niet doen)maar in mijn ogen kan de rest echt wel wachten, of doen voor ze slapen, of meenemen. ik heb dan wel de mazzel dat als ik een keer echt dringend weg moet, en ze slaapt, dan slaapt ze rustig in haar karretje door, dus die rust en regelmaat houd ze wel hoor.

2. Niet meer actief

precies, jouw dochter is 11...
    Dat is geen hulpeloos babytje die geen kant op kan als er iets gebeurd.
    Die zitten opgesloten in hun eigen lichaam.

Enne, niet realistisch?
    Sorry, maar ik werk bij de brandweer en maak zeer regelmatig iets mee in de orde van dit topic...

Iedereen kent wel zo'n verhaal, nou ik kan er een boek over schrijven.
    En geloof mij, het is geen fraai boek!

Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten en natuurlijk loop je op straat ook risico om overreden te worden. Daarom kijken we op straat ook uit met oversteken, net als dat we thuis ook op ons kindje moeten letten.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik zou mijn kind nooit alleen thuis laten ook niet als ik effe gauw de hond uitlaat.

4. Female

Female Niet meer actief

Ik zou hem zeker nooit alleen laten door bijv. boodschappen te doen, vind dat ook best bizar eerlijk gezegd.

in huis blijf ik steeds alert en in de buurt. maar douchen als hij in de box ligt. even buiten dieren voeren of water in de tuin geven of post pakken of groenten uit de tuin halen... tja dat doe ik gewoon. gelukkig is de babyfoon uitgevonden

5. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Brrrr wat een eng verhaal met die brand, als ik die moeder was had ik echt zelfmoord gepleegt, pff kan je toch niet meer mee leven.

Maar goed ik durf dus ook niet weg uit huis, wel als ik iets vergeet bij me buuf 3 deuren verder op dan ren ik heen en weer.

6. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    noodles, je hebt een pb ;)

7. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ha Liesbeth, die heb ik net beantwoord!

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou nooit weggan en m'n kind alleen achterlaten in huis!
    Pas was ik de jus vergeten, heb ik Steven snel naar m'n buuv gebracht en ben ik naar de winkel gegaan.
    Er zijn ook veel moeders die hun beeb alleen laten om hun peuter naar de speelzaal te brengen.
    Zou ik ook nooit doen.

9. sim

sim Niet meer actief

hier ook ieder voor zich, maar ik zou mijn baby ook nooit alleen laten..

mijn dochter is negen, en die laat ik wel eens alleen (niet langer dan een kwartier ofzo) maar ze kent mijn mobiele nummer uit haar hoofd, dus als er wat is kan ze bellen..

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik sta er echt niet achter om mijn kind alleen te laten..

Ik heb het overwogen om een baby foon aan te gaan schaffen zodat we ook eens bij de buren op visite kunnen savonds. Eslem ligt namelijk al om 7 uur in bed..en we worden vaak genoeg uitgenodigd..en ik zeg dan altijd nee.
    Ben een keer gegaan..de buren naast ons (we wonen in een flat) maar heb geen 5 min rustig gezeten. Ik hoor het niet als ze wakker wordt..om nog maar niet te spreken over wat er dan wel niet kan gebeuren.

Na deze topic gelezen te hebben laat ik die babyfoon ook voor wat het is..ik blijf gewoon thuis.

11. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ik zou civan dus nooit ff alleen thuis laten,
    :confused:

12. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ach ieder een heeft er weer een andere kijk op!

ik persoonlijk kan me er niet zo druk om maken! als romeè lekker slaapt ga ik gerust eventjes weg, ben niet zo bang voor brand enz.. we wonen zo`n beetje vrij, en geen inbreker die ons huis inkomt OF uitkomt vanwege de hond dus ook dat weer opgelost ;)

maar ik zeg heel duidelijk ieder zijn eigen mening

kuzz anita

13. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    NOOIT! Punt uit :)

14. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Nooit!

15. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Nee, ik ook NOOIT! zou echt niet met een gerust hart weggaan als zij daar alleen boven ligt!

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja maar denk niet dat het wat uitmaakt of je vrij woont of bv in een ruitjeshuis of flat, brand kan overal uitbreken, maar er hoeft ook niets met die kleine te gebeuren.... wat als er wat met jou gebeurd ? niemand weet dat er een kindje thuis ligt...

17. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0

de buren tegenover zien me wel weggaan!en weten dat er een baby is
    mobieltje heb ik bij me,en me man komt altijd om 5 uur weer, dus er komt altijd iemand in huis mocht ik ergens in de goot liggen :)
    romeè ligt dan toch veilig op bed!
    als ik nu wat krijg in huis of buiten volgens mij maakt het niet zo veel uit
    en zo lang ben ik toch niet weg,
    de 1 is er wat makkelijker in als de ander
    en zo heeft iedereen er weer een andere mening over ;)

kuzz anita

18. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hoe lang blijven jullie dan max. weg?

19. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik zou mn kleine meissie nooooit alleen laten,als is het maar 5 minuten :)

20. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi,
    Wannabe ik ben het helemaal met je eens..
    Ik was ook zoooo voorzichtig en zag overal 'spoken'. Mijn oudste zoon zit nu op het voortgezet onderwijs.. pfff wat moet je ze dan opeens loslaten zeg. Ze moeten van school de hele stad doorfietsen voor projecten (ik wilde hem nog wegbrengen met de auto.. maar dat wilde hij en school niet hebben). Schoolreisjes, voetbalkampen (kennen we ook allemaal een verhaal van) heb de zenuwen gehad eerlijk waar en nog..
    Even een blokje om met de hond met de babyfoon in de hand , kop koffie bij je buurvrouw met de babyfoon moet kunnen. Zo lang ze zo klein zijn en lekker liggen te slapen kan dat best (mijn mening). Brand? Ja dat kan altijd gebeuren ook snachts als iedereen thuis is en liggen te slapen.

Deel Deze Pagina