Caithlin79, jij verdraait mijn woorden wel heel erg! Ik zeg toch niet dat flesvoeding ziektes veroorzaakt? Ik zeg dat bv de kans op ernstige ziektes verkleint. Dat is iets heel anders hoor!
Weet je, ieder doet het op zijn eigen manier en iedereen maakt andere keuzes. Wel of geen borstvoeding, wel of niet 5 minuutjes de hond uitlaten als de kleine op bed ligt, wel of niet eerder dan 6 maanden beginnen met een fruithapje enz enz. Iedereen heeft het beste met zn kleintje voor en iedereen doet het anders. En dat is maar goed ook, want anders hadden we ook geen ideeen en tips kunnen uitwisselen
echt niet dat je dan slecht bent hoor! als jij je dr goed bij voelt dan is het heel goed wat je doet... dussss..... Wel of niet alleen laten, als je je er goed bij voelt dan ben je als moeder toch goed bezig!
Tja, van de bv had ik helaas geen keus. Maar ik zit ook niet de hele tijd naast zijn bed als hij slaapt. En nee ik heb ook geen babyfoon. Ik loop voor mijn huis dus rookwolken zie ik snel genoeg.
Stel dat er wat met jou gebeurd thuis, iets ernstigs.. Man niet thuis.. Wat doe je dan? Ja zo kun je wel aan de gang blijven.. als dit als dat... Ik ga wel eens even snel een boodschapje halen als Eliza op bed ligt.. Ben in 10 min weer terug.. Als je het zelf vertrouwd, en je kan met een gerust hart weg, nou waarom niet? Tuurlijk je gaat geen uren lopen winkelen, maar even 10 min.. zie ik niks in..
laat iedereen zijn kind opvoeden hoe zij dat wil, de een laat haar kind wel alleen en de ander niet moet daar nou zo moeilijk over gedaan worden. je kunt wel zeggen hoe jij het zou doen maar je kunt niet tegen een ander zeggen hoe zij het zou moeten doen. om dan meteen te beginnen over borstvoeding enzo dat vind ik zo onzin daar ging heel het topic niet over. ik ga borstvoeding proberen maar kan wel begrijpen dat mensen flesvoeding willen geven hoor er zijn genoeg kindjes groot geworden met flesvoeding waaronder ik en ben gewoon gezond hoor. ook laat ik me kindje niet alleen thuis en ga strakjes gewoon boodschappen doen als ze wakker is en doe de grote boodschappen samen met me vriend. een hond heb ik niet maar zou niet weten hoe ik dat zou oplossen. iedereen kan wel voor zich zelf beslissen hoe of wat zij doet en dat hoeft niet een ander voor haar te beslissen, iedereen doet opvoeden anders gelukkig en je kunt juist van elkaar leren door ervaringen te delen zonder deze op te dringen
Als iedereen nou gewoon doet wat hij/zij denkt dat wel/niet kan is het toch goed. Het ene kind is het andere niet, dus volg gewoon je gevoel. Dat is 9 van de 10 keer goed. En ik denk dat er niemand is die zijn kind niet wil behoeden voor brand, onnodig huilen, enge ziektes enz.... Alleen gaat de een daar verder in dan de ander.
Noodles: Op het internet staat heel veel onzin. Ook mensen die beweren een wetenschappelijk onderzoek te hebben gedaan kunnen fake zijn. En dat je niet van de borstvoedingsmaffia bent klopt, die is namelijk ook fictief. Om aan te geven hoe mensen worden bang gemaakt om maar vooral borstvoeding te gaan en blijven geven. Nu zijn ze helemaal lyrisch van BV en over een aantal jaar blijkt ineens dat modder eten goed is. Weet je, ze ontdekken elke keer wel weer wat.
Dat vind ik dus ook. Dan MOETEN ze weer dit en een paar jaar later MAG het ineens niet meer, of andersom....
Mijn man is voor z'n werk 4 maanden van huis. Als ik onder de douche sta, hoor ik niks. Daarbij heb ik ook nog eens geen reukvermogen. Ik wil de babyfoon absoluut niet meenemen onder de douche, want daar kan hij niet tegen Ik wil ook wel eens even een beetje tijd voor mezelf en oma vragen om op te passen als ik wil douchen, vind ik toch echt te ver gaan. Maar als ik sommige reacties lees, is dit eigenlijk onverantwoord....
Ben het helemaal met je eens! Ik ben opgevoed door 2 drugverslaafde mensen. Ik denk dat ik door mijn jeugd nu bepaalde keuzes maak (in de opvoeding van mijn kleine) die misschien anders zouden zijn geweest als ik heel wat meer aandacht en liefde zou hebben gekregen door m'n ouders. Je bent echt geen slechte moeder (Robyn!) als je je kindje even 3 min. alleen laat om de hond uit te gaan laten en/of haar meteen de fles geeft i.p.v bv. Je houdt van je kind en bij de opvoeding daarvan ga je voor een groot deel van je eigen gevoel uit. Als jouw gevoel zegt dat het goed zit, dan moet je dat doen. Elk kind is uniek en daardoor weet mama dus echt wel zelf wat het beste is voor hun kind (en voor mama zelf ). Iedereen (of tenminste de meeste mensen op deze wereld) probeert/proberen een zo goed mogelijke moeder te zijn voor hun kinderen en daar gaat het allemaal om!
Even weer on topic: zoals eerder gezegd zou ik m'n kindje nooit alleen laten. Ik vind dat opvoeden begint bij het zorgen dat je kindje veilig is, binnen jouw kunnen uiteraard je hebt niet alles in de hand. Als je boodschappen gaat halen, de hond uitlaten of weet ik het, maak je een bewuste keuze en is naar mijn mening je kindje niet veilig. En kom nou niet weer met de opmerking dat er ook brand uit kan breken als je thuis bent, dat vind ik persoonlijk zo'n kul dat ik daar niet eens op ga reageren. Het is jouw taak, als ouder, om de verantwoordelijkheid te dragen voor je kindje. Als jij weg bent, en er is niemand die jouw kindje in de gaten houdt ben je naar mijn mening onverantwoordelijk bezig. En als je kindje boven in bed ligt en jij beneden bent heb je toch altijd eerder in de gaten als er wat aan de hand is dan als je niet eens in huis bent. Mijn excuses voor de harde toon in mijn bericht maar er staat dikwijls weer een bericht in de krant dat er een kindje beschadigd of omgekomen is wegens nalatigheid van de ouders of verzorgers. Aan gezien zo'n schaapie nog niet voor zichzelf kan zorgen horen wij, de volwassenen, dat te doen en dat doe je niet als je niet eens in huis of tuin te vinden bent. Tuurlijk, die grens van wat is nog wel verantwoord is en wat niet is erg dun, maar zo denk ik er in ieder geval over. Kom maar op met de feedback
Dus als ik je goed begrijp ben ik een onverantwoordelijke moeder en nalatig als ik de hond even laat plassen als die kleine ligt te slapen? Wauw.....Drastisch....
feedback: Als ik 9en mischien andere moeders) even 2 tellen de hond uitlaat, zorg ik echt wel dat mijn kindje veilig is. Laat ik daarbij ook gelijk vertellen dat ik ondanks deze keuze alles behalve onverantwoordelijk ben. Daar kan je ook een hele discussie aan wijden wat verantwoordelijkheid is. En het gaat niet alleen om brand ofzo. Als mensen in de tuin zitten kan er ook wat gebeuren. Denk je dat er moeders zijn die wiegendood hebben meegemaakt bij die kleine dat ook gemerkt hebben? Tuurlijk niet. Hoe gaat dat straks als die kleine groter is, en alleen naar school moet fietsen? Babyfoon in de rugtas en een camera op zn fiets? Sorry hoor maar ik vind niet dat moeders die er voor kiezen om even 2 tellen de hond uit te laten of n boodschapje doen onverantwoordelijk bezig zijn.
Ik neem aan dat jij ook niet 24 uur naast het ledikantje staat? Er zijn zat dingen die er kunnen gebeuren als je wel in huis loopt, dus de kans dat er iets gebeurt is gewoon net zo groot (of klein hoe je het wil zien)als dat je niet in huis loopt, somige dingen hoor je niet door een babyphone... je vertrouwt erop dat je kindje lekker slaapt en je beneden of waar ook jouw dingetjes kunt gaan doen. En wat is dan onverantwoordlijk? Echt niet als je jouw kindje ff alleen laat hoor! maar goed zo kan deze discussie idd doorgaan, wellus niettus.. nogmaals wat je zelf het beste aanvoelt!