Baby Alleen thuis laten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Yep, maar dat hoor je niet ;)

2. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
  3. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Natuurlijk sta ik niet 24 uur per dag naast het ledikantje, dat is ook helemaal niet de bedoeling. Maar je kan er in ieder geval voor zorgen dat je in de buurt ben, en als je buiten de hond aan het uitlaten bent bijv. ben je dit m.i. duidelijk niet. En de opmerking wat doe je als je kindje naar school gaat vind ik overtrokken, er is een groot verschil tussen een baby en een kind dat kan fietsen vind je niet? Want daar hadden we het toch over, over baby's? En zoals eerder gezegd, ik zeg niet dat iemand die z'n baby alleen in huis laat onverantwoordelijk is, maar dat ik dat onverantwoordelijk vind. Mijn mening dus, ik stel geen feit vast of zo even voor de duidelijkheid.

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik heb et hier ook niet over een kind dat kan fietsen, maar idd over baby´s!

en als je je hondje aan het uitlaten bent ben je ook in de buurt... denk dat als je de babyphone mee neemt je ook wel aardig stukkie nog kan lopen....dit komt op hetzelfde neer als jij in huis loopt en de babyphone staat aan...
    (mischien tip, van alecto heb je een babyphone met een bereik van 3 km!)...
    maar dat vind ik dus.

er wordt hier meerdere malen gesproken over onverantwoordelijk, maar wat is dat voor jou?
    daar gaat het toch om...wat voor jou geld, want voor de 1 is dat anders dan voor de ander!!!

5. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ja idd erg drastisch ;)
    ik ook al een onverantwoordelijke moeder shit :(

6. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    @ Bosi333:

"Op het internet staat heel veel onzin. Ook mensen die beweren een wetenschappelijk onderzoek te hebben gedaan kunnen fake zijn. "

Je gelooft maar wat je wilt geloven. Misschien weet je niet dat het verboden is om zomaar boeken te schrijven waarvan de wetenschappelijke bronnen vals zijn. En op deze zeer informatieve borstvoedingssite wordt verwezen naar literatuur waarin de aangehaalde bronnen niet vals mogen zijn...

"En dat je niet van de borstvoedingsmaffia bent klopt, die is namelijk ook fictief. Om aan te geven hoe mensen worden bang gemaakt om maar vooral borstvoeding te gaan en blijven geven."

Dit had je me niet hoeven uit te leggen, dat had ik allang begrepen. Kennelijk heb jij mij niet begrepen dat ik FICTIEF niet van de borstvoedingsmaffia ben en er dus niet op uit ben om mensen bang te maken. Ik wilde, en nu voor de 3e keer, alleen maar zaken in een bepaald perspectief plaatsen.

"Nu zijn ze helemaal lyrisch van BV en over een aantal jaar blijkt ineens dat modder eten goed is.

Weet je, ze ontdekken elke keer wel weer wat."

Daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar op dit moment ga ik uit van wat er nu bekend is. Anders kun je bezig blijven...

7. Hester

Hester Niet meer actief

Oei verhitte discussie!

Ik laat mijn baby niet alleen thuis: als ik boodschappen ga doen, neem ik hem mee. Vindt hij nog gezellig ook! :D

Ik zou me zelf toch wel heel onrustig voelen zodra ik weg zou gaan en hij ligt alleen thuis.

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    :rolleyes:

Ik vind het zelf onverantwoord en zou het mezelf nooit vergeven als er daadwerkelijk wat gebeurt, ookal is die kans nog zo klein.
    Maar de gedachte dat Jason misschien wel wakker wordt en overstuur aan het huilen is en wacht op zijn mama om getroost te worden terwijl die maar weg blijft...nee vreselijk! Ik wil er graag zijn voor mijn kereltje en troosten als hij daar behoefte aan heeft!

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Lopen in huis kan je niet vergelijken met een stuk buiten gaan lopen met de hond ook al heb je de babyphone bij je, als je in huis bent en er gebeurd wat ( bv brand ) dan ben je gelijk bij je kindje maar als jij ( niet persoonlijk ) de hond uit gaat laten en je moet dan eerst nog helemaal naar huis toe dan kan het wel eens te laat zijn dus ik vind niet dat je deze twee dingen met elkaar kan vergelijken..

Kijk sta je voor de deur oke maar ga je gewoon de hond uit laten op je gemakkie ja dan vind ik dat persoonlijk onverantwoord... Maar goed iedereen kijkt er weer anders tegen... even goede vrienden

10. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Het word hier onderhand een chips en cola topic! :)

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

mag het ook een chocola en cola topic worden? ;)

12. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Chips, chocola, ik lust alles hoor ;)

13. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Is Cola-light ook goed? Moer de zwangerschapskilo's eraf hebben.

Maar ik denk dat niemand hier een heel stuk met de hond gaat lopen. Er is een verschil tussen de hond even snel laten plassen en hele stukken gaan lopen. Wat zouden jullie doen dan? Of je kind om 23:00 uur s' avonds z'n bed uitrukken, of de hond 12 uur niet laten plassen? Toen Fab nog zo klein was deed ik het ook niet. maar als hij nu wakker wordt gaat hij gewoon even spelen, en daarintegen sta ik voor het huis dus echt weg ben ik niet.
    Ik heb ook geen babyfoon dus normaal ligt hij ook lekker te slapen terwijl ik beneden zit.

14. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ben het helemaal met je eens Paprika. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik thuis kom van mijn boodschapjes en mijn kleine is helemaal overstuur boven. Je hoort inderdaad te zorgen dat je kleine zich veilig voelt, en dat er altijd iemand voor hem is.
    Overigens vind ik er ook nog een verschil in zitten of je boodschappen gaat doen of de hond gaat uitlaten met een babyfoon. De hond uitlaten moet een x aantal keren per dag, en dit kun je inderdaad met een babyfoon doen en wellicht ook nog wel zo dat je nog geen 50 meter van huis bent.

Douchen doe ik óf 's avonds als de kleine in bed ligt of 's ochtends als ze ligt te slapen. Maar niet als ze wakker is en beneden in de box ligt.

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    NOOIT! Ik laat Joey NOOIT alleen thuis om bijvoorbeeld boodschappen te gaan doen! Ik laat mijn hond hier voor de deur uit als hij in bed ligt, 's middags als Joey wakker is lopen we een uur met de kinderwagen. Maar als Joey in bed ligt ga ik met de hond voor de deur, and that's the limit! Ik woon bij een supermarkt om de hoek, ik was eens laat aan het koken toen ik me realiseerde dat ik het hoofdingredient vergeten was. Joey lag al in bed. Ik ben op mijn fiets gesprongen, met een noodgang naar de supermarkt, en ik was binnen 3 minuten terug, maar ik heb me in die 3 minuten nog nooit zo ellendig en nerveus gevoeld denk ik. Slaat misschien nergens op, maar dat doe ik NOOIT meer. Ik eet wel een boterham :rolleyes:

16. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Saona, jij laat dus ook de hond voor de deur uit. Dan ben je volgens sommige toch wel heel onverantwoordelik bezig hoor.

17. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik denk niet dat er moeders zijn die dit onverantwoord vinden, toch?

18. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    Jeetje meiden, ik doe geloof ik wel heel veel niet goed:
    * Ze ligt wel eens in de box als ik douche, stofzuig of aankleed
    * Heel soms doe ik wel eens een boodschap
    * Ik heb alleen flesjes gegeven
    * Ik heb een babyfoon en gebruik die nooit in huis, maar alleen bij mijn schoonouders (die wonen twee huizen verder)
    En toch heb ik het gevoel dat ik het goed doe. Ik voel mij heel goed, heb een heerlijk tevreden meisje en geen stress..........Ik wil hier mee nogmaals aangeven dat iedereen het op haar eigen manier doet, een manier die bij je past en waar je jezelf goed bij voelt. Deze past mij!
    groetjes Bianca

19. emmetje

emmetje Bekend lid

13 jul 2007
    517
    0
    0
    Ik vind het eerlijk gezegd nogal overdreven hoe hier gereageerd wordt door sommige mensen en dan vooral de verwijtende toon naar elkaar. Jemig, het is toch niet aan jullie om zo te oordelen over de opvoedkwaliteiten van iemand anders of om anderen een schuldgevoel aan te praten?! Hou het even gezellig zeg en laat iedereen in zijn waarde. Pfff....

20. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik geloof dat ik (o.a.) mij aangesproken hoor te voelen dus dacht ik reageer maar. Ik oordeel niet over mensen, geef alleen mijn mening, dat werd ook gevraagd door de TS. Ben hier niet om te oordelen of om mensen een schuldgevoel aan te praten, wel om mijn ervaringen en mening te delen met alle andere dames hier. Dat doe jij tenslotte toch ook?

Deel Deze Pagina