Nou echt wel, wij hebben met warm weer een echt zweetkeesje! En toen hij nog heel klein was en we nog moesten oefenen met de draagdoek had hij het soms ook te warm en zweette hij flink. Het stinkt alleen niet.
Het is helemaal niet nodig om elke dag de badderen of douchen hoor! Ik vind het zelf wel fris als een wat ouder kindje dat overal speelt etc dagelijks in ieder geval goed gewassen wordt. Ik douche/badder mijn dochter vanaf het begin elke dag, met name omdat dat het enige ritme was van de dag. Ik vind het ook wel een balangrijk moment voor kinderen, net als met het hele gezin aan tafel bv.
Yara gaat om de dag in bad (vind ze heerlijk!) en de andere dag wordt ze van top tot teen gewassen. Als ze straks groter is en onder douche gaat is dat elke dag. Dat doe ik zelf en vind ik een goed ritme, ook zeker om personlijke hygiene goed aan te leren. Sochtends bij de wastafel wassen en savonds douche.
Hier om de dag in bad of onder de douche, gebruik niet altijd zeep maar gewoon water dan. Vind het onzin om ze elke dag in bad te doen want in het begin worden ze toch niet vies, als ze wat ouder worden wel soms dan moest ik haar ook gewoon wel even afspoelen omdat ze zo enorm loopt te baggeren met eten (rode saus in het haar ofzo ) Of halve zandbak in de luier. Wij werken beide 4 dagen, en ze is er aan gewend dan later op bed te gaan ben na werkdag 7 uur thuis dus ff eten en dan is het al gauw kwart voor 8 als ze een keer in bad gaat en dan ligt ze ongeveer 20.15
nee joh, geeft toch niks?!!! hier gaat kleinste 1x per week in bad. Ze vindt het gewoon verschrikkelijk, dus dat badderen is: wassen op het kussen, haren inzepen en in het badje afspoelen, misschien 60 sec? 2 min? en dan weer afdrogen. rest van de dagen is het kophandjeskont of helemaal
Even offtopic, maar ik begrijp het niet helemaal: elke dag haar wassen kan juist zorgen voor droog haar en haarwortels, waardoor die nog meer gaat klitten. Dat is voor volwassenen niet eens goed, laat staan voor kinderen? Misschien een periode maar even een dag niet kammen, maar gewoon vastmaken, en dan wachten totdat het hoofdhuid en haar voldoende vet aanmaken zodat het weer wel doorkambaar wordt? TS: alsmaar badderen is ook niet het ultieme goed hoor. Het huid van kleine kinderen heeft op lange termijn meer baat aan wat minder bad en zeep. Mijn kindjes gaan 2x per week in bad, en als ze vies worden wassen we bij de wastafel of even onder de douche.
Mijn zoontje gaat sinds hij kruipt eigenlijk iedere dag mee onder de douche.Toen hij nog niet kroop en dus nog niet overal met zijn handjes aan/in zat en ging ie 2X per week en de 1e 3 mnd waste ik em meestal zo op het kussen.
Ik waste Tycho ook in het begin elke dag en deed ik hem maar om de dag of om de 2 dagen in bad hoor. Zeker toen hij nog niet kon rollen of kruipen. Nu gaat hij elke avond maar dat komt voornamelijk door het feit dat hij zo nieuwsgierig is dat hij overal doorheen kruipt en het liefst met zn handjes elk korreltje zand overal vandaan haalt hahahaha. En ik was 's ochtends zn gezichtje en zn kontje. Dat vind ik dan wel prettig voor hem omdat hij dan de hele nacht in die plasluier gezeten heeft. Ik laat hem ook altijd ff in zn blote kont los zeg maar hahaha. Het in bad gaan is nu zo'n beetje onderdeel van het bedritueel geworden, lekker in de douchebak plenzen (maar niet elke dag met zeep, soms ook gewoon alleen water of baby olie) en dan lekker afdrogen en ondertussen tegen mamma aanstaan en knuffelen en dan pyamaatje aan en in bed. xxx
de plurken zijn vanavond uitgebreid in bad geweest! kunnen ze er weer een drie maanden tegenaan. grapje