Baby alleenlaten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lucie, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laten jullie je baby wel eens alleen?

  1. Ik zou mijn baby nooit alleen laten.

  2. Ik zou mijn baby alleen laten als ze vast ligt te slapen.

  3. Ik heb er geen problemen mee mijn baby even alleen te laten.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Hier moet ik soms wel eens in de avond de hond uitlaten en neem dan altijd de babyfoon mee.
    Maar ja als er dan brand uitbreekt hoor je dat ook nooit over de babyfoon!
     
  2. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik zou noa ook nooit alleen laten ook al moet ik even gauw de hond uitlaten of wat dan ook.
     
  3. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Wij hebben gelukkig geen hond, dus dat scheelt. Maar ik zou het niet durven Inge alleen laten. De kans dat er iets gebeurd is heel erg klein, maar ik zou niet met mezelf kunnen leven als het wel zo zou zijn.
     
  4. Suus81

    Suus81 Actief lid

    22 jun 2006
    265
    0
    0
    Hier ook NOOIT. Als Emma ligt te slapen en de hond moet uit, dan is het of Emma uit bed in de kinderwagen of de hond wacht maar even.
    Ik laat haar echt niet alleen. Stel dat er wat gebeurt, of met jou of een brandje. Je vergeeft het jezelf volgens mij nooit!
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Nu ben ik van mening dat je een baby nooit alleen moet laten.

    Maar ik kan me voorstellen dat je bij een eventueel tweede kindje de baby even alleen laat om bijv. de oudste naar school te brengen.

    Ik weet dus nog niet hoe ik dat in de toekomst doe.

    Groetjes, Anakin.
     
  6. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Ik heb gekozen voor nooit alleen laten. Als de buurvrouw/man thuis zou zijn en ik kan daar 10 minuutjes een babyfoon neerzetten zou ik hier geen problemen mee hebben. Succes met je dilemma.

    Groetjes Liset
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb het wel eens gedaan en als Ilse straks naar school gaat, zal het nog wel eens gebeuren.
    Tuurlijk kan Leo wakker worden, maar langer dan 10 minuten ben ik echt niet weg.

    In de ochtend als ik ga douchen, ligt Leo vaak ook nog in bed, dan kan ik ook niet 1-2-3 ingrijpen als hij wakker wordt. Ik maak dan eerst de douchebeurt af, inclusief aankleden, voordat ik hem uit bed haal.

    Nog een weetje: brand ontstaat het vaakst in de nacht.

    Groet van Kiki
     
  8. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ikzelf zou hem ook niet alleen in huis laten, al is het 'maar' voor 10 minuutjes.. Tis gewoon het idee dat als er iets gebeurt, dat je er dan niet bent.
     
  9. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ook ik doe het niet, me moeder woont hier naast maar zelfs daar ga ik niet heen zonder Giovanna! Misschien ben ik wel een angsthaas maar durf het gewoon niet...
     
  10. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik zou het ook nooit doen, mag er niet aan denken dat de baby dan de hele tijd zou liggen huilen of er moest zomaar eens iets gebeuren, zou mezelf nooit vergeven.
    Grtz x
     
  11. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
  12. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Als ik de hond uit ga laten (max. 10 minuten) dan laat ik haar lekker in de box slapen. Ik vind het zielig om haar iedere keer in de wandelwagen te leggen om haar na 10 minuten er weer uit te halen. En daarnaast krijgt de hond al minder aandacht en dan moet ie het tijdens het uitlaten ook nog eens delen.
     
  13. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Nooit... mijn kids gaan altijd mee, of het nu is om een boodschap te doen (winkel is op 2 min. lopen) of om de hond uit te laten (kan mn huis zien vanaf waar ik loop) ze gaan altijd mee...
     
  14. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Hier in de straat staan twee scholen. Mijn kind zit daar niet op, maar als hij daar op school had gezeten had ik mijn baby sowieso altijd lekker laten slapen terwijl ik hem naar school bracht. Maar zijn school is 5 minuten fietsen dus dan gaat het hele span wel mee op en neer.
     
  15. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Ik zou het ook niet doen, maar begrijp je situatie. Ken moeders die het ook zo doen, maar persoonlijk gaat het tegen mijn gevoel in.
    Zou te bang zijn dat ze toch net wakker wordt en in paniek raakt, of nog te meer dat je door welke reden dan ook niet zoals gedacht weer snel naar huis kan.
     
  16. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    PS, misschien bij het slaapje voordat je naar school moet (snap je 'm?) je kindje in een lodger oid te slapen leggen. Dan kun je 'm zo met lodger en al in de kinderwagen leggen en hoef je niet eerst nog jasjes oid aan te doen.
     
  17. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik zou misschien de buurvrouw vragen of ze dan even tien minuutjes in huis wil zijn als ze thuis is. Ik zou Sven niet alleen laten denk ik. Ik heb het aan mijn moeder gevraagd of ze het wel eens deed. En ja hoor, maar ze waarschuwde altijd de buurvrouw en die was dan in huis of in de tuin zodat ze het in de gaten kon houden.
     
  18. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Zo doe ik het ook, ja. Ik haal Jody s'morgens uit bed, voed haar, verschoon haar en leg haar beneden in de lodger bunker in de box. En dan hevel ik haar zo over in de kinderwagen. Vaakt slaapt ze gewoon door en merkt ze het niet eens. Inderdaad hoeven ze dan geen jasje aan.
     
  19. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik kies ook voor nooit alleen laten.
    Mijn aanstaande schoonzus heeft hier over ook al haar mening gegeven naar mij toe.

    Wij wonen in een flat, en als de kleine straks is geboren weet ik niet zo goed hoe ik boodschappen moet gaan doen. Kleine boven leggen, terug naar de auto om boodschappen te gaan halen...
    Stel dat de lift vast blijft hangen of ik word onwel. Mijn kind ligt daar dan wel alleen...
    Mijn schoonmoeder heeft daarom voorgesteld om wanneer het nodig is de kleine bij haar te brengen zo dat ik met een gerust hart boodschappen kan gaan doen en naar boven kan brengen.
    Mijn schoonzus vind dit een belachelijk idee en zegt dat een baby best even alleen mag blijven...

    Ben het er uiteraard absoluut niet mee eens...
     
  20. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    wij wonen echt tegenover de school als we dalijk een 2e hebben ga ik die zeker niet wakker maken hoor als ik de kleine naar school breng. onze babyfoon kan tot 300 meter dus dan kan ik toch op de hoogte blijven.

    maar buiten dat zou ik de kleine nooit alleen laten thuis.
     

Deel Deze Pagina