zwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blondie1979, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondie1979

19 jul 2008
    85
    0
    0
    utrecht
    Hoi,
    Wanneer kan je met je baby gaan zwemmen. Kan dat alleen op de babyzwem momenten of is het water sowieso niet te koud? Hoe warm moet het water zijn?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoe warm het moet zijn weet ik niet maar vanaf 8 weken mag je zwemmen, en dan kijken naar je kindje, heeft hij/zij het koud dan uit bad uiteraard, meestal houden ze het maar 10 minuutjes vol als ze heel jong zijn.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik ben 1 x met Fenna gaan zwemmen (babyzwemmen) toen ze bijna 3 maanden was. Het water was zo'n 30 graden.

Hier in Dordrecht is het 'gewone' zwemwater zo'n 27 graden.

30 graden was eigenlijk nog iets te koud voor haar. Ze kreeg op het laatst paarse beentjes van de kou. Ze heeft niet veel spek dus dat zat ook nog eens 'tegen' .

Ik zou dus zeker kiezen voor babyzwemmen. En de instructrice zei tegen mij dat je vooraf thuis kan oefenen om het water steeds iets kouder te maken. Dan wennen ze daar al aan.

succes!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Voor het babyzwemmen gebruiken ze in sommige zwembaden een apart (instructie)bad. Wat warmer is dan het bad waarin mensen komen vrij-zwemmen.
    Hier (in zwijndrecht) is het 32 tot 32,5 graden. Het gewone bad is 30 graden ongeveer.

In principe mag je gewoon gaan zwemmen, maar hoe warmer het water is, (tot op bepaalde hoogte natuurlijk) hoe langer je kindje het vol kan houden en hoe prettiger het is. Ook voor jezelf overigens ;) want normaal zwem je lekker en krijg je het warm en nu sta je ook maar vrij stil met je kindje op de arm...

Maar wat al gezegd is: Als ze nog heel klein zijn (tot 3 maanden) moet je er rekening mee houden dat ze het maar 10 tot 15 minuutjes volhouden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Ook als het water 32 graden is.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hey meiden, mijn ukkie is 7weken als wij op vakantie gaan, en het liefst zou ik met hem in het zwembad willen. Dit is zeker niet aan te raden? Het is een klein ventje die totaal geen 'baby-vetjes' heeft. 54cm en 4kilo. Daar hebben ze een buiten zwembad (Mallorca)

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik ga vandedweek voor het eerst...in Dordrecht waar Sniffy het net over had...dat is speciaal babyzwemmen en dat duurt ook maar een half uurtje...
    ben benieuwd hoe hij het vind!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ik zou het dan niet doen. Wat je wel kan doen, om toch lekker buiten te badderen, is ter plekke een opblaasbadje kopen en dat vullen met lekker warm water... badthermometer mee...

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    goed idee, ik heb zaterdag bij zeeman wel iets van een klein bootje gekocht, opblaas badje/bootje. misschien dat we daar idd water in kunnen doen. We hebben op resort een dak terras dus kan t water lekker warm blijven in de zon, geen wind! :D

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

het water in een buitenbad is meestal nit warmer als 27 graden erg koud voor z'n kleintje.

ze adviseren pas te gaan zwemmen als je kleintje de eerst enting gehad heeft.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    enting krijgt hij 25aug al. heb gevraagd of het eerder kon ivm vakantie op 29aug t/m 7sept.

11. blondie1979

19 jul 2008
    85
    0
    0
    utrecht
    Oke dan ga ik volgende week maar eens kijken bij babyzwemmen, misschien vind ze het wel heel leuk... ben benieuwd...
    Leuk hoor mallorca, spannend vliegen met de kleine! Waar ga je heen op mallorca?

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Baby zwemmen vind ik jammer dat papa er niet bij kan zijn in het water. vind het leuk om als gezinnetje dat te doen.

Mallorca gaan we naar Cala Pi. Dat ligt helemaal in het zuiden aan de kust. Resort ligt dus aan een klif met een gigantische trap naar beneden naar prive strand. Hoopte er dus te kunnen zwemmen met de kleine maar word overal afgeraden helaas. Zelf ook op Mallorca geweest? s'Arenal zeker? :) Daar kan je wel heerlijk shoppe en op terrasjes zitten :D

Deel Deze Pagina