Beetje ten einde raad #slaaptekort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JuullesD, 8 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 4.5 maanden (morgen 20 weken) en zit al sinds 14 weken in de 19 weken sprong. Ja....ik heb het ook niet verzonnen. 6 weken lang dus, moet ik al 4 tot 6 keer per nacht uit bed omdat hij huilt. De ene keer wat jengelen wat overgaat in huilen als ik niet snel genoeg wakker word en de andere keer tranen met tuiten huilen.
    Ik geef een speentje (en het was geen spenen kind hiervoor) en ik leg mijn hand tegen zijn wang en dat is voldoende.
    Je denkt misschien wat zeur je nou, easypeasy toch?
    Maar het sloopt. Het sloopt zo ontzettend om er elke nacht zo vaak uit te gaan, het gaat de hele nacht door....Ben gesloopt dus.

Misschien dat iemand hier nog tips heeft?
    ik heb geprobeerd: dikkere stuggere slaapzak, extra dekentje, lichtje aan, ramen dicht of open, rijstebloem in de fles, extra schepje voeding (ik was wanhopig moe) langer ophouden overdag, langer ophouden 's avonds....en een hydrofiel die naar mij stinkt bij zijn hoofdje. Tot nu toe hielp het allemaal niks.
    Finn is trouwens een lief mannetje (met een fiks sprongetjes humeur de afgelopen weken) die overdag nog ruim slaap nodig heeft.
    Hij gedijt bij vaste tijden, wij beginnen de dag om half acht (hij word elke dag zelf rond die tijd wakker) en we volgen dan een aneerhalen uur ritme. 1.5 uur wakker 1.5 uur slapen.
    Alleen het avond tukje id vaak 45 minuutjes, anders maak ik hem wakker (anders word de slaap errug lang) en rond half 9 ligt hij in bed voor de nacht.
    Dit ging voor de sprong allemaal goed!
    Wat denken jullie? Verder afwachten of?

2. JuullesD

Ps: het is geen makkelijke slaper als in dat je hem zomaar ergens zijn tukje kan laten doen. Hij slaapt het liefste in zijn eigen bedje, heeft een slaapzakje zonder mouwen nodig anders slaat hij zichzelf wakker, moet strak ingestopt worden anders blijft hij schoppen en hij heeft een doekje over zijn oogjes nodig (enkel overdag!)

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    In je lijstje mis ik nachtvoeding, misschien ben je vergeten die op te schrijven door de vermoeidheid ;). Anders zou ik gaan kijken wat er gebeurt als je een voeding geeft snachts. Heel veel babys komen namelijk weer voor een voeding (extra) op die leeftijd, mijn dochter ging toen van 1 naar 3 nachtvoedingen en zit helaas nog steeds op 2, soms 1 (ze is 16 maanden), dus ik weet helaas hoe slopend het is....

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    En tussen jullie in snachts? Of doe he dat liever niet? Heb ik nooit gedaan maar T werd in dat sprongetje snachts een enkele keer wakker en had genoeg aan een knuffel.

Veel sterkte meid 😕 Een knuffel voor jou!

5. JuullesD

Mamavanlieverd: ik heb geen nachtvoeding gegeven omdat het geen honger is. Als hij om 23.00 al huilt en hij krijgt een speen...Dan houdt hij dat echt niet vol tot half acht. ik heb namelijk echt een klein hongerlapje, alhoewel hij ook niet klein meer is, en hij accepteert echt echt geen speen als het honger was geweest. Daarintegen als ik een flesje aanbied zou hij het opdrinken, want het is gewoon een hongerleijer. Alleen ik wil geen nachtvoeding in het leven gaan roepen als dit niet echt nodig is. (Hij zit ook echt aan de Max qua flesvoeding)

Grasspriet: ik zou zelf wel willen dat dat kon maar finn slaapt gewoon alleen in een rustige omgeving. zijn eigen bedje en geen prikkels verder. En wij zouden dan wel een prikkel zijn helaas

6. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Ik heb geen tips, ik kan echt niets bedenken, voor mijn gevoel heb je al veel geprobeerd maar ik hoop toch dat je de gouden tip krijgen zult. in ieder geval sterkte gewenst en het gaat echt weer over!

7. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Kan het niet simpelweg honger zijn? Wat als je hem bij de eerste keer wakker worden gewoon nog een voeding aanbiedt?

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik zou het dus toch eens proberen. Hij houdt het namelijk niet van 23-half 8 vol, hij wordt tussen die tijd een aantal keren wakker.
    Tijdelijk over de max qua flesvoeding gaan, is helemaal geen punt en tijdelijk nachtvoedingen weer geven, betekent echt niet dat je er dan permanent aan vast zit.

9. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is volgens mij een speending, dit had mijn zoontje rond 5 maanden. Hij sliep door en op gegeven moment raakte hij zijn speen kwijt. Komt goed als hij zijn speentje weer zelf kan pakken, of je moet de speen nu al afpakken.

En hier was het ook echt geen honger, hij weigerde borst dan, wou gewoon aan zijn speen sabbelen.

10. JuullesD

X11: ik betwijfel het gewoon. Het is niet zijn honger huiltje. En met een honger huiltje is hij ook gewoon niet te sussen. Ook heb ik de afgelopen dagen bijvoeding gegeven, dan zou je toch denken dat het geen hongereactie kan zijn.

Miki: ik weet het niet. Hij sliep nooit met een speen he🤔 maar ik ben m maar gaan geven in de nacht. 3 x sabbelen en een aai en hij is weer weg.

Misschien zou hij zelf in slaap vallen als hij op z'n vuistjes kan sabbelen. Maar ben bang als ik nu ook nog eens z'n mouwtjes open ga doen ik helemaal geen nachtrust meer heb. We zijn gaan inbakeren met een reden....wat een gedoe he

11. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    #11 Emo, 8 nov 2016
    Laatst bewerkt: 8 nov 2016
    Hier een mannetje die een week ouder is, en precies hetzelfde mocht ik geen voeding geven. Tijdens een groeisprong maken ze een spurt en daar kan echt honger bij komen kijken. Zou gewoon een flesje geven en kijken hoe dat gaat. De mijne komt overigens 2 maal voor een voeding snachts, maar dat is omdat hij de laatste tijd overdag niet zo goed drinkt, door krampjes (sinds een week last van, alleen overdag last van, heel gek). Vanmiddag even naar de huisarts met 'm.

Hier trouwens ook verdikt tandvlees, hij zit ook constant te bijten op zn vingers en met alles wat hij in zn handen krijgt. Dus het vele wakker worden steeds kan ook door (lichtelijk) pijn zijn van een aankomend tandje.

Ben ook gesloopt, dus we kunnen elkaar de hand schudden. Lig er soms zelf om 20u in, omdat ik mn ogen niet meer kan openhouden. Dus herkenbaar allemaal.

12. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben je nog niet begonnen met inbakeren af te bouwen? Het kan zijn dat hij in een ontwikkeling zit en dan probeert te draaien.

Ik zou sowieso niet zo maar een fles gaan geven.

13. JuullesD

Ja ik ben zelf dus ook een moeilijke slaper dus overdag is gewoon geen optie. Vroeg slapen lukt alleen met een slaappil....stom he
    Het kauwen en sabbelen hoort bij deze leeftijd toch? Heb verder niet het idee dat het tandjes zijn 🤔 ik voel elke dag zijn tandvlees (ik wilde gewenning geven voor als we straks gaan poetsen) en ik voel wel hobbels en bobbels maar dat voel ik al heel lang 🤔
    ik hoop nog steeds dat het door een sprong komt....gewoon een stukje onrust wat dus ook weer over gaat! Hij krijgt namelijk echt al veel voeding....
    4 x 180/6 en 210/7 1x

Jammer dat ze het niet gewoon kunnen vertellen!

14. JuullesD

Het is trouwens wel een beer van een vent al. 8.2 kg bij 72 cm ;)

15. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Hier ook een stevig mannetje, 7,8 kg bij 71cm. Heerlijk ding :D

Ja het sabbelen en kauwen hoort erbij, alleen zie ik bij mn zoontje duidelijk dat er een tandje aan komt. Bij mn oudste zoon kwam de eerste tand met 3,5 mnd door :$

Je zou het anders even moeten afwachten. De sprong zou nu toch bijna op zn eindst zijn. Maar ja dan zie ik weer dat vanaf week 22 de 6mnd sprong gaat beginnen. De baby tijd is gewoon 1 grote sprong haha :)

Van een andere site overgenomen.

5 weken (1 maand) tussen de 4-6 weken
    8 weken (2 maanden) tussen de 7-10 weken
    12 weken (3 maanden) tussen de 11-13 weken
    19 weken ( 4,5 maanden) tussen de 14-20 weken
    26 weken (6 maanden) tussen de 22-27 weken
    37 weken (8,5 maanden) tussen de 33-38 weken
    46 weken (11 maanden) tussen de 41-47 weken
    55 weken (13 maanden) tussen 50-55 weken
    64 weken (15 maanden) tussen 59-65 weken
    75 weken (17 maanden) tussen de 70-76 weke

16. JuullesD

Ja finn is dus echt niet normaal stipt. Begon met 14 weken en dus morgen 20 weken.

Ik zit ondertussen met mijn man te sparren over het wel of geen extra voeding geven in de nacht. Mijn man krijgt hier niks van mee en oordeelt erg makkelijk. Hij dacht dus dat finn ergens in de nacht kwam. Maar hij komt al rond elven. Elke avond en nacht beetje zelfde tijdstippen en vreemd genoeg zit er anderhalf uur tussen.
    Dus als ik een voeding erbij zou geven zou dat rond elven zijn lijkt mij?

17. Ballon

Ballon Niet meer actief

Probeer gewoon een klein flesje rond 11, bijvrooebdl 60 en 1 schepje of 90 en 2 schepjes. Hij krijgt toch dan wat binnen, maar je hebt geen volle fles zeg maar.

18. JuullesD

Oké ik zal er toch eens over gaan nadenken. Het voelt een beetje gek....heb t idee dat je dan een stap achteruit gaat ofzo...Maarja
    Misschien is het tijdelijk🤔
    Hoeveel rijstebloem mogen ze op 1 dag erbij trouwens? Voordat ik straks een obesitas baby heb haha

19. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ja inderdaad rond 23u.

20. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Haha obesitas baby, ga stuk :D:D dat zal echt vast meevallen.

Hier geen ervaring met rijstebloem.

Deel Deze Pagina