Wij willen snel voor een tweede kindje gaan maar ik zie er nog een beetje tegen op om ze heel kort op elkaar te hebben... Ik zoek eigenlijk dus ervaringen van moeders die twee kindjes hebben met weinig leeftijdsverschil..
Ik heb geen ervaring met kindjes snel achter elkaar maar ik weet nog wel dat ik de eerste periode heel graag nog een tweede wilde en het liefste zo snel mogelijk.(vol onder hormonen en ik voelde me helemaal niet top) Nu denk ik daar heel anders over al gaat het wel weer kriebelen nu de kleine bijna 1 gaat worden Nu ben ik blij dat ik eindelijk mijn eigen lichaam weet terug heb en de nachten weer kan doorslapen Ik vertel dit omdat ik eigenlijk al een twijfel lees in je openingspost en bij twijfel zou ik het nog even niet doen persoonlijk dan he?! Suc6 met het maken van jullie keuze
Wij verwachten bijna onze tweede, er zit dan 15 1/2 maand tussen de eerste en de tweede. We hebben hier bewust voor gekozen, het zal best zijn nadelen hebben maar ook weer zijn voordelen, zoals dit zal zijn ook met kindjes die verder uit elkaar zitten. Het zal ook wel erg druk worden de eerste paar maanden. Wij hebben hier voor gekozen omdat ze dan lekker smane opgroeien, ze gaan ongeveer een beetje gelijk met elkaar op (als je snapt wat ik bedoel) ook als er straks naar de creche gegaan wordt en school blijft de tweede niet zo lang meer thuis en hij mag ook al naar school. Zo kan mama ook weer wat meer werken binnen ons bedrijf ipv dat er nog 1 wat later zou komen, dan zijn wij weer langer aan huis geboden. Ook lijkt mij dan, dat ze echt samen kunnen spelen. Het is heerlijk om een kleintje te hebben en geweldig hoe ze opgroeien, heb alleen geen behoefte om echt jaren aan huis geboden te zijn en continue in de luiers te zitten. Waarschijnlijk gaan we ook nog voor een derde, hiervoor kiezen we dan wel bewust dat deze echt een stukje later komt, dan spreek ik over een jaar of 4, dit zien we tegen die tijd wel, en misschien zeggen we wel, het blijft bij twee.