Hoihoi! Ik ben nu 27 weken zwanger en sinds vorige week voel ik de baby anders. Eerst ging m'n hele buik heen en weer als ze wakker was, ze trapte er wat vanaf waarbij ik soms dacht hallo, mag het wat minder? maar nu voel ik haar bewegingen een beetje afgevlakt, meer alsof ze alleen nog schuift. Ook voel ik d'r voornamelijk nog onderin bewegen, en vaak ook minder lang als daarvoor. Iemand die dit herkend? Ik wil namelijk niet direct bellen gezien ik vrijdag weer voor controle moet...
Wellicht begint ze wat minder bewegingsruimte te krijgen en voel je het daardoor anders. Zou me er niet teveel zorgen over maken zolang je nog wel beweging voelt.
Ja ik voel haar inderdaad nog wel bewegen. Klinkt wel logisch dat ze wat minder ruimte krijgt, ik had overigens ook het idee dat ze al die tijd overdwars in m'n buik lag, nu niet meer.. bedankt voor je berichtje.
Kan ook zijn dat ze eerder met haar rug tegen jouw rug lag waardoor je dus allerlei handen en voeten voelt en dat ze nu juist met haar rug/billen richting je buik ligt. Een bil die langs komt schuift meer dan een elleboog en voelt dus heel anders . Hier ligt mijn meisje al de hele zwangerschap met haar kont naar mijn buik en (heb ik ook nog eens de placenta aan de voorkant). Hoewel ik haar regelmatig voel zijn de keren dat ik mijn buik heb zien bewegen op één hand te tellen. Zolang je haar in ieder geval dagelijks voelt zou ik me niet direct zorgen maken. Doe je dat toch, gewoon de VK bellen. Daar zijn ze voor .
Ik heb dat hier bijna de hele zwangerschap al. Ze ligt constant met haar rug naar mijn buik waardoor ik haar bewegingen veel zachter voel dan bij mijn vorige zwangerschappen. Er zijn momenten dat ze opeens even draait en ik dus voel dat ze echt wel de kracht heeft om heel hard te schoppen, maar meestal draait ze zich snel weer met haar rug naar mijn buik toe en is het weer zachter. Ik denk dat de frequentie het belangrijkst is. Ik tel haar zachte bewegingen gewoon, en als ik die vaak genoeg voel maak ik mij geen zorgen. Maar goed voel je niet bezwaard om te bellen, de verloskundige/gynaecoloog kan dit soort dingen het beste inschatten.
Hier hetzelfde sinds een week of 26. Ipv echte stampen is het meer continue gewrik. Alsof de baby loopt te draaien. Alhoewel er af en toe nog wel is een stamp is maar die is meer naar binnen toegericht dan naar de buikwand zeg maar. Volgens de verloskundige heel normaal omdat ze groter worden en nu ongeveer met opgetrokken beentjes gaan liggen. Hierdoor kunnen ze minder goed afzetten etc. Zolang je je kindje gewoon nog wel voelt is er niks aan de hand!
Hier precies zo vanaf week 30 ongeveer. Verloskundige gaf toen ook aan dat ze steeds minder ruimte krijgen, dus is ook wel logisch. Maar als je je zorgen maakt kun je altijd bellen he!
Heb dat twee weken geleden ook gehad. Toen gebeld en een extra echo gekregen. Bleek dat de baby in stuit was gedraaid. Dus verandering van ligging.
Inderdaad wat er al gezegd wordt,ligging miss veranderd. Ik voelde nml duidelijk verschil als ze in stuit lag(irritante duwtjes richting blaas en verder vrij weinig en nu weer dat ik echt van alles voel langs komen boven in mn buik dat ik denk,wat was dat
Het zou inderdaad kunnen dat de kleine gedraaid is en nu met de voetjes naar beneden ligt, gezien je zegt daar meer bewegingen te voelen. Hier heeft de kleine man ook een paar dagen dwars gelegen en bungelde meneer met zijn voetjes naar beneden waardoor ik zijn bewegingen ook heel anders voelde; en ook voornamelijk onderin mijn buik. Maar mocht je echt twijfelen dan zou ik gewoon bellen naar je vk!