Vanmiddag heb ik geprobeerd om urine op te vangen in een plaszakje. Na bijna een uur een huilend meisje die alleen maar naar haar luier greep, bleek dat het ook nog helemaal voor niets was geweest. Wel een luier vol urine, maar niets in het zakje. Wie heeft er tips voor het aanbrengen van het zakje?
bij een meisje is het gewoon wat lastig... Hoeveel heb je nodig?? anders zou je ook een potje kunnen proberen?? niet als zindelijkheidstraining maar veel kids plassen toch per ongeluk even als ze erop zitten... Was t zakje losgegaan of heeft ze er naast geplast?
Sorry ook geen tips. Demi heeft het een keer gemoeten en heeft toen zelf voor elkaar gekregen om zowel poep als plas in het zakje te krijgen.
hier ook geen tips, maar ik heb een jongen en zelfs daar lukt het niet bij. Heel de tijd lieten die zakjes los. Ik ben met hem op de badkamer gaan zitten en de kraan aangezet en zodra hij ging plassen heb ik hem op het potje gezet.
ik zou ook zeggen potje ofzo! ik ben jamie aan het proberen zindelijk te maken. en zet hem savonds voor zijn badje op het potje! meestal gebeurd er niets... tot ik de kraan aanzet als hij het water hoort lopen begint hij spontaan mee te plassen... als je nog geen potje in huis hebt dan pak je gewoon effe een slakom ofzo... als als je ziet dat ze begint te plassen haar er boven houden ofzo... succes! ps. denk je dat ze blaasontsteking heeft?
Nou het is gelukt hoor! Na 2 mislukte pogingen met een plaszakje heb ik geprobeerd om haar te laten plassen op het potje. Met blote voeten in de badkamer, met de kraan aan....maar helaas dat werkte ook niet. Toen toch maar een tip van een vriendin uitgeprobeerd: een diepvrieszakje met luiertape vastzetten, een gaatje in de luier maken waar het zakje doorheen gaan en afwachten maar. Uiteindelijk zat er een klein beetje urine in het zakje, en de rest gewoon in haar luier.....maar het was genoeg om te kunnen testen. Ik heb inderdaad het vermoeden dan ze blaasontsteking heeft. Nu maar afwachten wat de uitslag is. Ik ga straks bellen.
niet echt een vergelijking, maar op mijn werk heb ik verstandelijk gehandicapten waar ik ook wel is urine bij moet opvangen. daarbij doe ik een hoop watjes in de luier. dan plassen ze in de watjes (komt ook wel in luier). dan knijp ik de watjes uit in een potje. tadaa!
Had je wel een meisjesplaszakje? Er zijn nl jongens en meisjesvarianten. Ik vind het ook iets vreselijks. Bij mijn zoon nooit problemen gehad maar bij mijn dochter pfff wat een gedoe!