Baby bagage 10 kg los of bij ons in de koffer

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door jt82, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wij vliegen over ander halve maand naar Turkije met ons dan 15 maanden oude zoontje

We vliegen met Arke en hebben geen eigen stoel voor hem, nu is er bevestigd dat je 10 kg bagage voor hem mag meenemen, maar is dat los van je handbagage? Lijkt mij wel toch?
    Zoals ik het lees wel maar wie weet het zeker?
    En mag je dat dan gewoon bij ons er boven op doen? Dus 2 koffers 50 kg? (ongeveer natuurlijk;))

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    10 kg is inclusief de buggy en exclusief je handbagage en mag je gewoon in je eigen koffer stoppen.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Het mag wel in je eigen koffer maar een stuk bagage mag max 20 kilo wegen ivm het tillen voor het luchthaven personeel..

4. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    @ Amarens, dat van de buggy is toch niet zo?

Dit staat op de site van Arke

Kinderwagens en babyzitjes
    Voor baby's tot 2 jaar geldt een bagagevrijdom van 10 kilo. Daarnaast mag u per kind één paraplubuggy of andere buggy van klein formaat, maxi cosy of easy walker tot maximaal 10 kg gratis meenemen.

Daarom vraag ik het maar hier of iemand er zelf onlangs mee gevlogen heeft want overal word er wat anders gezegd, ook op het reisbureau;)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als dat zo op de site staat, zijn dat de voorwaarden en mag je dus 10 kilo + de buggy meenemen. Overigens maakt het niet uit hoeveel stuks bagage het zijn, het gaat om de kilo's, of je het nou in 1 of 5 koffers stopt maakt niet uit.

6. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Thanx! Dat bedoelde ik dus! ;)
    En dan gewoon de normale handbagage voor hem, dus het nodige voor onderweg (en ons zelf)

Zo raar dat er steeds wat anders gezegd wordt, heel verwarrend!

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij zijn nu 2x met arke geweest (aankomende Sept weer).
    Buggy staat los van je bagage.
    De buggy neem je mee tot de gate....wordt niet gewogen.

10 kilo is vrij om mee te nemen.
    dus 20 kilo p.p en 10 kilo extra dus 50 kilo mag je in totaal meenemen (buggy en handbagage wordt niet meegerekend).
    Wij hadden gewoon 2 koffers die we lekker zwaar gemaakt hebben en was geen enkel probleem.

Wij zaten zelfs in de comfort class dus mochten 25 kilo p.p meenemen en ook nog eens 10 kilo voor de kleine dus 60 kilo zat er in 2 koffers in totaal.

Aankomend Sept gaan we weer!! en dan heeft ze een eigen stoel en eigen koffer dus nog meer om mee tenemen aangezien we weer in de comfort class zitten.

Bij transavia gaat het allemaal anders daar ging mijn zusje mee, dus moest kilo´s kopen ofzoiets en buggy zat daar wel bij de 10 kilo in.
    Maargoed dat is Transavia ookwel veevervoer.....wij passen er niet in in ieder geval, of je moet van klemzitten houden.

8. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Dank je wel!

9. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je mag bij Arke gewoon én de buggy meenemen én 5 kg. handbagage voor de kleine, én een koffertje van 10 kilo inchecken. Maar gewicht van je eigen koffer mag idd niet boven de 20 komen. Tis niet zo dat als je met zijn tweetjes vliegt, jij bv. 15 kilo in de koffer hebt en je partner dan 25, zodat je samen op 40 uitkomt.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat mag zeker wel. Alleen met de max van 23 kilo per koffer ivm ARBO. Maar je mag gerust je koffer volproppen tot die 23 kilo en als de koffer van je partner dan 17 is, is het geen enkel probleem. Mits je samen incheckt natuurlijk.

11. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze koffers worden altijd apart gewogen, en heb idd ook al regelmatig voor ons gezien dat mensen aan het overladen waren omdat de een te zwaar was.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh wat apart. Wij zetten altijd alles tegelijk op de band: nooit problemen gehad

13. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ja mag gewoon bij elkaar! Ik had altijd een vollere koffer dan mijn man en nooit problemen als je samen maar niet boven de 40 kg kwam!

En nu dus boven de 50 kg! Met een max van 34 kg per koffer (lees de site van Arke maar:))

Heb het nu helemaal uitgezocht dus van mij mag er een slotje op hoor;)

Deel Deze Pagina