dilemma..lange vlucht met peuter?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Pandora, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    We gaan boeken voor vakantie
    Keuze tussen mexico of egypte ( 9 uur of 5 uur vliegen ) met een kindje van bijna 2
    Wie heeft er ervaring met een lange vlucht met een kleintje

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hangt helemaal van je kindje af en ik denk ook van jezelf. Hoe relax ben je. Mijn broer is met zijn kinderen van 3 jr en eentje van 8 mnd uit Nieuw Zeeland naar Nederland gekomen en dat ging ook goed.

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik denk dat je dat het beste zelf in kunt schatten...

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier met 16 mnd en net 3 jaar naar de VS gegaan, ging prima. Goed voorbereiden en ontspannen!

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Met zoontje van toen net 2 jaar naar san francisco geweest, ging prima. En met hoe je jezelf instelt en een goede voorbereiding kom je een heel eind!

6. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hangt af van jezelf en je kind. Ik vraag me soms wel eens af wat heb je eraan en wat heeft je kind eraan om zo ver weg te gaan. Een kind is al snel tevreden, dus voor het kind hoef je het niet te doen.
    Als je het zelf heel ontspannen vindt om ver weg te gaan, dan draag je dat vanzelf over op je kind. Wat is de afweging om naar Mexico te willen met een 2 jarige? Als jou dat goed doet, moet je gaan.
    Als je twijfelt, misschien een paar jaartjes wachten? En dichter bij huis?
    Ik heb veel reizen en ook verre reizen gemaakt.
    Maar met m'n kind op deze leeftijd voel ik me prettiger dichtbij huis. Dus doe wat goed voelt

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
  8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wij gaan al jaren elk jaar op vakantie naar de carribean, met mijn kindjes nog geen problemen gehad.
    Ik zou zelf alleen niet met een tweejarige naar Mexico gaan. Er is zoveel cultuur, excursies is vaak lang reizen. Dat zou ik dan wel ontzien om lange busritten te moeten maken met een twee jarig kindje.

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Wat wij willen doen zit allemaal in de buurt ;)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Veel plezier. Ik reis al jaren met mijn kinderen, meestal in mijn eentje. Het hangt van jezelf en je kinderen af hoe leuk het wordt.

Mijn kinderen vonden en vinden het altijd leuk en spannend (ze lijken op hun ouders). Ik vond het reizen voor ze twee werden handig: ticket kostte maar 10% (en meeste tijd op schoot wilden ze ook toen ze ouder waren, die extra stoel deed niet veel).

11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Zelfde als dirksmama. Afgelopen jaren meerdere xen alleen met mijn 3 kindjes moeten reizen. Is soms ff doorbijten, sowieso omdat wij altijd een een overstap ertussen hebben, maar goed te doen hoor. Voorbereiden, relaxed zijn en hopen op het beste haha.

12. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier, want ik zit met het zelfde dilemma als TS, hoe bereid je je kinderen voor. Die van mij (2 en 4) hebben conform hun leeftijd weinig zitvlees. Ik zie enorm op tegen de vliegreis van 9 uur, met name hoe ga ik ze 9 uur vermaken en hoe zorg ik ervoor dat ze geen overlast bezorgen aan overige passagiers door te huilen, zeuren, etc.

Niet dat ik zulke lawaaipapagaaien of springveren heb, maar mijn ervaring is dat mensen zich toch snel aan ieder (kinder)geluidje kunnen irriteren op zo'n vlucht.

Dus wat doen jullie met jullie kinderen op de vlucht, of zaten jullie kindjes 9 uur netjes op de stoel?

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Lekker hoor meis naar Mexico!! Gaat helemaal goed komen!
    Genoeg afleiding mee voor in het vliegtuig, dozen krentjes mee en hopen dat meneertje nog een klein dutje doet onderweg!

Hier nu 2 keer gevlogen en ik zou 9u vliegen wel aandurven hoor!

Tip; als je vroege vluchten hebt even kijken of je hotelletje kunt pakken vlakbij Schiphol nacht tevoren (je auto kan daar vaak ook blijven staan gedurende heel je vakantie) je gaat dan met shuttle naar Schiphol.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113

Tips;

iPad of ds mee. (Zet er iets nieuws op)
    Kleine cadeautjes inpakken (kan iets lekkers zijn,of een speeltje)
    Lopen door het gangpad samen met papa of mama

Hier entertainen voornamelijk de medepassagiers mijn zoon haha.. Hij kijkt zijn ogen uit, maakt mensen aan het lachen of krijgt aandacht.

Maar t blijft gewoon de tijd uitzitten natuurlijk..

15. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook met een 2 jarige een vlucht gemaakt ... Hadden geen extra stoel geboekt (had ik achteraf gezien toch beter kunnen doen) vond het erggg krap met peuter op schoot en dan zit er ook nog een vreemde bij je in de rij, en een jengelende/huilende/boze peuter die niets wou (normaal niks mee te doen dus durfde het wel aan haha)

Terug weg ging wel wat beter, maar vond het niet echt een sucses.

Maar je hebt al geboekt zie ik ... Veel plezier en je ziet vanzelf wel hoe het gaat, valt volgens mij moeilijk in te schatten :)

PS neem wat nieuwe speelgoedjes mee in gepakt en dan om de zoveel tijd iets nieuws geven, leuke afleiding !

Fijne vakantie!!!!

16. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    O haha voor mij iemand met zelfde tips ... Ben niet z'n snelle Typer op tablet ;)

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Met de oudste hebben wij het altijd gedaan ( verre reizen ) daar had en heb je geen kind aan, de jongste daar doen we het dus echt niet mee, die kan zich 5 min bezig houden en dan gaat hij zich vervelen, totaal ander kind dan de oudste.

Het ligt dus echt aan hoe je kind is.

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    We stappen thuis op de trein...wonen naast t station. ..hebben idd een vroege vlucht....
    M. Moet dus in de nacht zn bedje uit...maar geeft wel iets meer garantie op een slaapje tijdens de vlucht :D
    Krentjes goed idee....kan ie zich 5 min per doosje mee vermaken :D

19. lely

lely Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.328
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn vorig jaar naar Thailand geweest met een vlucht van 16 uur en het was heel goed gegaan. Er zaten veel kleintjes op die vlucht. Maar zoals er al geschreven word is misschien ook hoe je kindje zelf is en je er zelf tegen aan kijkt.

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Doosjes dichtmaken met een lintje, verlengt de tijd met 3 minuten per doosje. Dubbele knoop erin is nog eens 4 minuten extra :D

Deel Deze Pagina