Zijn er meer babytjes met benauwdheidsklachten en pufjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi meiden,

ben vanmiddag bij de dokter geweest omdat ons meisje zo moet hoesten, veel piept en bromt en benauwdheidsklachten heeft.

Nu heeft ze een inhalator gekregen met pufjes. Dit moet ik 3-4 keer per dag geven. De arts vroeg nog of er astma in de familie voorkomt. Dit is niet het geval.

Zijn er meer kindjes die dit hebben gekregen? En waarvoor heeft jullie kindje dit gekregen? Ben zo bang dat ze straks wat ernstigs heeft :(

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hey
    Hier ook een kindje die nu al bijna 2 maanden aan het hoesten is.
    Was een tijdje minder, maar 2 weken geleden werd het weer erger. Met koorts pieken en dalen.
    Ik snapte er niks van

Toen het 2 maanden geleden begon was het verkoudheid met griep. Flink hoesten en naar mijn idee benauwd. Zelfs door gestuurd naar de ehbo met de gedachte met een longontsteking. Dat was het niet. We moesten maar uitzieken met hem.

Twee weken geleden dus weer naar de ha geweest, omdat het dus weer erger werd, tot piepen aan toe. Nog maar niet te spreken over de nachten.

Nu hebben we Ventolin (tot 4x daag) en Flixotide (2x daags) Dit laatste is een ontstekings remmer.

Wat vind hij het iedere keer verschrikkelijk om die puffer te krijgen. Ik probeer het gezellig te maken voor hem, maar nee jammer genoeg werkt dat dus niet. Dus nu 4x perdag krijzen :(

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw trouwens in de familie van mn man heerst er astma en bronchitus

4. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Hier ook pufjes.Er komen van mijn vaders kant mensen met astma,ik zelf heb vroeger ook pompjes gehad,heb af en toe last van benauwdheid en zo.

Terence had het vanaf zijn 8e dag jong.
    Ook voor benauwdheid,en hoesten.
    Ik moet zeggen slecht van ons want hij hoest al bijna hele week en ik heb hem geen 1 puf gegeven.
    Waarom niet omdat ik dan denk ow gewoon een hoestje af en toe.
    Ik kan het niet meer zo goed peilen. :(

Nu ligt hij op bed af en toe te hoesten eigenlijk moet ik dan het pompje pakken en hem zijn inhalator geven.

Mocht ik het zo horen dan ga ik er heen.
    echt slecht van mij ik kan er niet meer bij. :oops:

5. jane1984

jane1984 Actief lid

27 jul 2006
    115
    0
    0
    ook hier een kereltje van 11 maanden met benauwheids klachten.

toen hij 4 maanden oud was heeft hij een week in het ziekenhuis gelegen
    en met 9 maanden weer en toevallig afgelopen dinsdag weer in het zieken huis gezeten omdat hij zo benauwd was.

gebruik ook ventolin en flexotide.

flexotide hebben wij pas bij de laatste opname gekregen.

groetjes jane

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoë had in het najaar en begin van het jaar last van benauwdheid en veel hoesten. Ze had een luchtweg infectie. De pufjes en ontstekingremmende pufjes hebben prima geholpen en nu hoeft ze het al een tijdje niet meer.....

twinny

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat ik me afvraag, na hoeveel tijd merkte jullie een verbetering?

8. jane1984

jane1984 Actief lid

27 jul 2006
    115
    0
    0
    ik heb een afbouw schema van het ziekenhuis met de ventolin.

eerste dag om de 3 uur 2pufjes
    tweededag om de 4 uur 2 pufjes
    derdedag om de 6 uur 2 pufjes
    vierdedag 3 keer per dag 2 pufjes
    en 5 de dag 2 keer per dag

en dan alleen geven zo nodig.

maar meestal is het dan goed.

groetjes jane

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn mag nu 4x daags 1 pufje ventolin en 2x daags 1 pufje Flexotide.

Hij krijgt het nu een week, had van de week zoiets het gaat beter, maar de laatste 2dagen is het weer minder. Hij is op het kdv geweest dus ben bang dat hij weer wat opgelopen heeft daarzo. Hij zal er ook wel gevoelig voor zijn.

10. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier ook een vanaf sept'07 pufjes gehad. Nu sinds vorige week gestopt iov de kinderarts, maar hij begint weer te hoesten. Eind vd week maar even bellen of dit een uitwerking is vd puffers of niet.

Hier denken ze geen astma, maar gewoon wat smallere luchtwegen. Ze hebben long-, hartfoto's gemaakt, bloed op allergie getest. Niks kunnen vinden.

11. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Laten jullie die pufjes ook geven op het KDV? Ik heb nu nog vakantie gelukkig maar vraag me af hoe dat volgende week moet. Die leidsters weten natuurlijk helemaal niet hoe dat moet. En nu kan ik ze dat wel leren natuurlijk maar vind het een beetje naar idee. Het is al zo'n gestres met zo'n apparaat voor een klein kindje.

12. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik neem aan dat ze dat gewoon doen hoor. Zou raar zijn als ze dat niet doen er zullen toch wel eens meer kindjes zijn die medicijnen moeten hebben.
    Ik heb er geen ervaring mee, Jayson gaat naar één van de oma's als ik werk, dus deden het altijd.

13. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Ook mijn zoon krijgt pufjes. Bij ons komt het in de familie voor. Hij moet ook elke dag 2 pufjes gebruiken. Ik moet wel vaak opletten hoe ik hem aankleed, je kan gelijk merken als je te dun of te dik hebt aangekleed.

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn zoontje heeft het ook 4 maanden gebruikt. na de zoveelste antibioticakuur was het opeens niet meer nodig. ik sluit niet uit dat hij het dit najaar weer nodig heeft, bij ons zitten astma/cara in de familie, ik ben er zelf ook niet vrij van en gebruik ook eens in de 1,5 jaar een paar maanden pufjes, daarna kan ik er opeens weer een tijdje tegenaan

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Daar zat ik ds ook mee, en heb het kdv gewoon even gebeld.
    Was geen probleem, ze hadden er ervaring mee, waren meer kindjes geweest die een puffer hadden of hebben gehad.

Kan zijn de je een formulier moet tekenen dat je ze toestemming geeft van medicatie geven. Maar dat verschild per kdv.

Je kan natuulijk ook altiijd als je weer aan het werk ben in de middag even bellen vragen hoe het is gegaan.

Deel Deze Pagina