wiegmatrasje ovaal

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lisa333, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    beste meiden,

Ik hoop over 5 wkn te bevallen en ik heb een wiegje mogen lenen van familie.
    Nu heb ik het matrasje (door 3 baby's gebruikt) laten reinigen door de stomerij maar nu vind ik de matras eigenlijk wel vrij zacht... ik kan hem best diep indrukken zeg maar....

Wat is aan te bevelen bij een wiegmatras? hard of zacht????

Het babytje ligt er straks natuurlijk veel in en daarom vind ik het van belang dat het wel goed is..
    Weten jullie anders een winkel waar je goede ovale wiegmatras kunt kopen van 80 x 40 ( mag eventueel ook webwinkel zijn met goede ervaringen )

alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes, Lisa

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beebs voelen hier echt nog niks van of die nu op hard of zacht ligt....ovaal matrasje....wij hier ook en hebben toen matrasje volgens mij bij babydump gehaald.

3. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    bedankt voor je reactie en ik begrijp dat een baby daar niets van voelt, maar het gaat mij erom of het wel goed en veilig genoeg is dat de matras zacht is...
    de matras in bv het ledikantje is veel harder evenals de dunne matras die in onze mutsy kinderwagen zit, dat is al helemaal zo'n plank:)

groetjes

4. misa

misa Niet meer actief

Misschien moet je er eens een kruik (gevuld) opleggen en kijken of die er in weg zakt. Anders zou ik ff een nieuwe kopen. Er zijn ook sites waar je een simpel matrasje op maat kunt laten maken.
    Wij willen dat ook gaan doen op een site als deze:
    Koudschuim Sg 45 Op Maat | Schuimrubber.nl

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Het matrasje van een Celine wieg is ook ovaal. Die kan je vast ergens los bestellen. Ik heb ze ook wel eens op marktplaats zien staan.

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Prenatal verkoopt ze ook, of je kan ze daar op maat laten maken.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Na drie kids zou ik zeker voor kiezen effe een nieuw mastrasje in te leggen. Hard is beter. Wij zijn naar jan sikkens (stoffenwinkel) geweest en die hebben een stuk koudschuim op maat gemaakt (had het matrasje meegenomen) en moest daarvoor 7 euro betalen. Mijn moeder heeft er toen een hoes omheen gemaakt van een restje gordijnstof. Scheelt je handen vol geld. Ik heb een mastraje van 7 cm gedaan maar kan ook best 5 cm zijn.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hard is beter. Het gevaar met een te zacht matrasje is dat je een vorkeurs houding gaat creeeren doordat het hoofdje wegzakt en op 1 manier blijft staan met een afgeplat hoofdje als resultaat.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Babydump, 15euro :)

Deel Deze Pagina