Baby beneden in wiegje of box?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lalaatje90, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik zit in twijfel...;)

Ik vind een wiegje leuk, maar heb al een box beneden. Wat als de baby slaapt overdag en je het bij je wilt houden, doe je die dan liever in de box of wiegje?
    Bij een wiegje zit een dekbedovertrek, maar daar mogen ze toch helemaal niet onder? En als je de baby in de box legt, kun je daar een dekentje overheen doen toch?

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

2. Blokkertje

19 feb 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen in de box beneden en boven het wiegje in de slaapkamer van de baby of bij jullie.

Wij maken gebruik van een co sleeper.. Dus daar gaat ze 's nachts naast mij slapen en overdag in de box beneden of in dr eigen slaapkamertje in de ledikant (om dr alvast te laten wennen) zo heb ik het nu voor ogen tenminste.

3. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Boven heb ik inderdaad ook gewoon een ledikant, maar zit ook wat te twijfelen als ie straks slaapt om m dan boven in bedje te leggen en wanneer wakker gewoon beneden in de box.

4. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Als onze dochter beneden was, legde ik haar wel in de box te slapen. Maar ook geregeld in de kinderwagenbak.
    Boven lag ze gewoon in haar ledikantje.
    Toen ze nog echt klein was, deed ze haar slaapjes overdags beneden en 's nachts boven in haar ledikantje. Nu ik er al eentje rond heb lopen moet ik even kijken hoe ik het dan ga doen.

Dekbedje wordt inderdaad afgeraden tot 2 jaar meen ik.

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hadden in de eerste paar maanden boven in de slaapkamer de familiewieg. Maar daarna hebben we een co-sleeper neergezet en dat is zoveel makkelijker als je borstvoeding geeft! Niet steeds je bed uit, maar gewoon opzij leggen!
    Volgende keer komt die wieg er dus alleen in de kraamweek. Daarna mag de wieg naar beneden. Slapen in de box vind ik not-done. De box is om te spelen. Bovendien wilde onze zoon daar ook niet slapen, en wel in het wiegje.
    Maar je kunt ook de kinderwagenbak daarvoor gebruiken beneden. Daar kan je kindje ook prima in slapen.

Een dekbedje mag inderdaad niet. Maar in kinderwagens wordt dat vaak goedgevonden omdat je er dan bij bent en het in de gaten kan houden. Als je je kindje boven in zijn bedje hebt liggen en zelf beneden bent, kun je dat niet zo goed in de gaten houden natuurlijk.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier lag ze vaak beneden in de kinderwagenbak te slapen. Soms in de box, maar eigenlijk alleen als ze daar in slaap viel tijdens t spelen.

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wij hebben een ledikant en een wiegje. In het wiegje heeft mijn man ook gelegen dus hij wil erg graag dat dit gebruikt wordt. Omdat ik weinig zin heb om eerst een wiegje op het kamertje te zetten en vervolgens het ledikantje zetten wij de eerste tijd het wiegje in de huiskamer. De box komt er dan later in.
    De eerste tijd slaapt het toch veel en ligt het ook veel in het ledikantje.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Als je al een ledikant en een box hebt is een wiegje niet nodig. Zoals je zegt kan je hem in de box in slaap laten vallen of hem op bed leggen als je wil.
    Als hij in de box slaapt, kan je nog altijd een klein dekentje over hem doen mits je in de buurt blijft (eigenlijk niet nodig als het in de kamer warm genoeg is).

9. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben zelf een box in de woonkamer, een wieg op onze slaapkamer en een ledikantje op de babykamer.
    Misschien een idee?

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier laat ik ze nooit slapen in de box.

11. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook niet..
    In de wieg of het ledikantje wordt er geslapen (evt in de kinderwagen) :)

12. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mijn zoontje viel beneden vaak bij mij in slaap, en daarna legde ik hem over in de box, of in de kinderwagen.
    Boven sliep hij gewoon in zijn ledikant.

Met zijn zusje zal het waarschijnlijk het zelfde gaan, al wi ik die ik vanaf het begin gaan dragen, dus waarschijnlijk zal ze ook veel in de doek bij mij slapen

13. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik ken inderdaad veel mensen die het kind in de bak van de kinderwagen laten slapen. Nou kan ik de wieg cadeau krijgen, maar dat vind ik echt te duur voor een paar weekjes dat ie erin ligt. Dus misschien ga ik wel een ander cadeau vragen :)

14. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Hier ook een box in de woonkamer, gewoon voor als je je handen vrij wilt hebben, de eerste weekjes als ze zoveel slapen met een dekentje over.

Maar na een tijdje gaat ze overdag gewoon naar boven in haar ledikant op de babykamer, en zolang ze de nachten nog niet doorslaapt in de wieg ( lakentje en dekentje, dus geen dekbedovertrek ) bij ons op de slaapkamer.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De eerste weken hebben beide jongens gewoon beneden in de box gelegen als ze overdag in slaap vielen. Je merkt gauw genoeg wanneer ze daar niet meer lekker of rustig slapen. Vanaf dan leg ik ze gewoon boven in bed.

16. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Hier ook in de box...als ze zo klein zijn slapen ze zoveel en spelen doen ze echt nog niet....pas als er echt een ritme i komt van 2-3 slaapjes per dag is de box om te spelen en t bed om te slapen.
    en wat de overtrek betreft...dekbed mag niet maar je mag wel gewoon een deken in een hoes stoppen...

17. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Mijn eigen reclamebureau!
    Emmen
    Ik had Britt toen ze nog echt baby was overdag beneden in de kinderwagenbak. De box is nog zo groot in het begin en biedt maar zo weinig "baarmoedergevoel".

Toen ze wat groter werd sliep ze overdag gewoon in haar ledikant, tot dat ik er aan toe was om haar ook s nachts alleen op haar slaapkamer te hebben.

18. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn dochter is 6 weken en slaapt overdag wel eens in de box. Ik heb in de box een boxmatras en daarover een boxkleed. Als ze eenmaal in de box gaat spelen zal ik hem niet meer als slaapplek gebruiken

19. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Het is nog een tijdje wachten vooraleer ons mannetje er is :) maar ik heb me voorgenomen om hem door de dag beneden te laten slapen, in de box (of als hij nog maar heel mini is in de reiswieg van de kinderwagen). 's Nachts wil ik hem op zijn eigen kamertje laten slapen.

Maar dit zijn voornemens natuurlijk ;), ik denk dat het ook een kwestie is van wat aftasten en zien waar jouw kind het beste mee is...

20. rums

rums Niet meer actief

Ik had onze zoon overdag beneden in de reiswieg.

Deel Deze Pagina