Hallo dames! Onze dochter hebben we de eerste maanden overdag beneden gehouden in een wiegje. Die sliep overal doorheen. Op een gegeven moment werd dat wat minder en was ik stil op momenten dat ze sliep. Toen ik merkte dat ze echt meer rust nodig had is ze overdag naar boven gegaan, naar haar eigen kamertje. Nu verwachten we nr. 2 . Maar die kan straks dus beneden niet zo rustig slapen als dochterlief, want dochter kan wel lawaai maken . Hoe hebben jullie dat gedaan? Wat zou je adviseren?
Ik heb mijn dochter in het begin dan weer beneden in de box laten slapen, dan weer boven in haar bedje. Net naar gelang het uitkwam, eigenlijk. Van herrie had ze geen last (nu wel, maar in het begin slapen ze nog overal doorheen...). Ik heb ook nooit stil gedaan voor de baby. Op een gegeven moment werd het vanzelf steeds vaker haar bedje waar ze in sliep. Een enkele keer slaapt ze nog in de box, als ze daar toevallig in slaap valt. Zou het gewoon op dat moment bekijken! Je merkt snel genoeg wat werkt en wat niet.
lekker beneden hier slaapt ze door alles heen!!! n gaat sinds 1 week haar middag slaapje boven doen dit omdat ze erg in de weer is met haar lakentjes in de kinderwagen en dan steeds bloot ligt de andere slaapjes overdag doet ze in box of kinderwagen. is maar net wanneer ze in slaap valt. alle drie zijn tot een half jaar nooit overdag boven geweest en nog steeds zijn ze erg gemakkelijk kwa slapen, ze slapen overal en ook overal door heen, moe is slapen wij vinden dit als ouders erg handig en gemakkelijk! maar ja elk kind is anders! dus kijk naar je eigen kindje
Onze kleine (de eerste) slaapt niet zo veel overdag en ze reageert best wel snel op geluiden vind ik. Wij proberen wel 1 moment overdag (middag) te hebben dat ze in haar eigen kamer slaapt. Ik denk dat het goed is om af en toe uit de vele prikkels weg te gaan. En geluiden zijn er toch wel, dat horen ze in de eigen kamer ook alleen minder hard.
Wij hebben geen beneden en boven, maar ik leg haar vrijwel altijd weg in haar wiegje op onze slaapkamer. Op zich slaapt ze door alles heen, want als ik ga stofzuigen pak ik gelijk ook die slaapkamer mee, maar ik wil haar zoveel mogelijk op een plek te slapen leggen... Als ze toevallig na het spelen in de box daar in slaap valt, dan laat ik haar lekker liggen... Ook als dit wat langer is. Het is denk ik waar je je goed bij voelt. Ik ben ergens ook bang, dat als ik haar in de box laat slapen, ze went aan de reuring en dan misschien niet kan slapen op de 'stille' momenten.
Bedankt voor de adviezen allemaal! Ik denk dat we het in eerste instantie proberen beneden... Vind het toch ook wel fijn om in de gaten te kunnen houden hoe het met kleine jongen gaat...
Hier leg ik mn meestal na elke voeding gewoon lekker in haar eigen bedje. Of ik moet weg zijn geweest met haar, dan slaapt ze beneden verder. Overigens slaapt ze ook door alles heen. Maar vind dat ze gewoon ook zoveel mogelijk op 1 plek moet slapen.
Thijsje sliep in het begin erg weinig overdag, dus als hij dan in zijn oogjes begon te wrijven ging hij gelijk naar bedje toe...
Hier beneden in de kinderwagen laten slapen, ging prima, maar ik heb geen ander kindje rondlopen T ligt ook aan jezelf hoe je bent na de bevalling. Heb zeker een maand moeite met traplopen gehad.. dus voor mij was boven niet handig! ALleen als ik zelf ook boven ging slapen
hier een gillende drukke kleuter en de jongste slaapt overal doorheen. Ik heb hem nog beneden liggen, de eerste weken houd ik de baby zoveel mogelijk bij mij. Soms ligt tie zelfs hele middagen op mn buik te slapen. Boven slapen kan hij nog zolang...
mijn kindjes waren altijd super gevoelig voor prikkels, dus slapen deden ze altijd boven, rustig in het eigen bedje.
ik heb ze in het begin altijd zo dicht mogelijk bij me gehouden. Dus sliepen ze in de box. of boven als ik ook boven rustte. Voordeel is dat je ze dan op hun buik kunt leggen als ze krampjes hebben omdat ze in zicht zijn. En voor de bv kon ik elk hongersignaaltje snel oppikken. smakken, sabbelen zie je dan toch eerder. Vind sowieso dat geboren worden al zon overgang is en het me fijn lijkt dat je nog aardig in de buurt van je mama bent ( of papa natuurlijk) Ze hebben later ook nooit problemen gehad om in hun eigen bedje te slapen
De eerste 2 weken heb ik de baby beneden in de reiswieg van de wandelwagen gelegd overdag (had die in de box staan dan) maar dat was vooral omdat ik na de keizersnede niet zo vaak de trap op en af mocht.. Daarna gewoon boven in haar bedje..
Geen broer of zus, maar onze zoon slaapt ook vanaf de eerste dag boven. Daar is stilte en rust en zo raakt het kind ook niet overprikkeld van andere invloeden. Nooit, maar dan ook nooit problemen met zijn slaapritme gehad.