Maak me vreselijke zorgen

Discussion in 'Kraamtijd' started by luusje, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luusje

luusje Lid

Jan 5, 2007
    88
    0
    0
    zoetermeer
    Ik maak me echt zon zorgen om mijn kleine meid!
    In het begin was het de geluiden die ze maakte als Ze in haar bedje ligt.
    Beetje grommen geluiden en druk met armen. Soms piep geluidjes.
    Me vriend zegt dat het normaal is.
    Maar ik ben zo bang van niet.

Nu maak ik me ook zorgen om het eten, ze eet wel goed alleen geeft ze vaak wat terug.
    Zijn kleine beetjes soms wat meer.
    Maar het poepen wil ook niet echt lukken.
    Merk dat ze last heeft van der buikje. Ze poept eigenlijk maar 1x per dag.
    Vandaag heeft ze flink gespuugd! Spoot er echt uit, was ook beetje geel.
    Ik maak me zo vreselijke zorgen.
    Ben zo bang dat er iets mis s met mijn kleine meid!
    Wie kan me helpen met deze angst
    Is het normaal? Dat ze vaak wat terug geeft, en wat last kan hebben met poepen.
    Ze is nu 11 dagen oud.

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Krijgt ze borstvoeding? Dat zou het gele kunnen verklaren.
    Ik zou je sowieso adviseren langs de huisarts te gaan. Je maakt je duidelijk zorgen.

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Klinkt mij allemaal heel normaal en bekend in de oren, behalve 1x pd poepen.
    Je mag en kan natuurlijk ALTIJD Bellen naar de ha!

4. luusje

luusje Lid

Jan 5, 2007
    88
    0
    0
    zoetermeer
    Nee ze krijgt de fles.
    Ja denk dat ik morgen even de huisarts bel inderdaad!

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Met de fles vind ik geel braaksel eigenlijk wel apart omdat de melk toch wit is.. Misschien is het snot/slijm? Succes morgen bij de huisarts, laat je even weten wat hij zei?

6. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Ons mannetje geeft ook veel terug (krijgt bv) in het begin ook wel eens wat gelig van kleur. de grommende en kreunende geluidjes zijn helemaal normaal hoor!

Je kan een aantal keer per maand vaak binnenlopen op het CB, zou ik even doen voor het wegen, dan weet je zeker dat je kleine meid goed groeit.. Ons mannetje groeit ondanks het hevige teruggeven als kool, dus het hoeft niks te zeggen. Ik zal wel even contact opnemen met de HA over de ontlasting.

Succes!

7. luusje

luusje Lid

Jan 5, 2007
    88
    0
    0
    zoetermeer
    Vind het gewoon zo sneu voor haar.
    Voel me zo machteloos!
    En ze wil ook amper slapen
    Vind het best lastig hoor

8. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Volg je moedergevoel , niemand voelt zijn kind zo goed aan als mama, als jij je zorgen maakt , gewoon ff de dokter bellen
    Liefs

9. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    luusje met kv kan het best zijn dat ze maar 1x per dag poept, of soms om de dag. Hier ook een meisje van nu 12 dagen wat maar 1x per dag poept en wat meer begint terug te geven.

Zo lang ze goed helder is als ze wakker is, niet suf, en voldoende plasluiers heeft is het goed.

Vooral bij eerste kindjes is het heel lastig, en denk je al snel dat je kind iets heeft. Had ik ook bij de eerste.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    klinkt mij als een normale baby. 1x per dag poepen is prima en spugen is ook heel normaal.

hier hoef je geen dokter voor te bellen.. denk eerder dat je zelf onzeker bent. niet flauw bedoeld hoor, maar het is je 1e dus ook dat is vrij normaal :)

11. luusje

luusje Lid

Jan 5, 2007
    88
    0
    0
    zoetermeer
    Nou ik heb gister avond wel de verloskundige even gebeld, meer voor mezelf zodat ik wat meer gerust ben.
    Die raden mij aan om druppels te halen voor der buikje dus daar zijn we nu mee begonnen.
    Ben zelf al een stuk rustiger! Moest gewoon even horen dat dit best normaal is hihi en idd zelf ben ik wat onzeker maar ook omdat ik het graag goed wil doen voor me kleine meisje

12. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Natuurlijk meid, het is heel normaal dat je onzeker bent bij je eerste kindje. En juist goed van je dat je dan even overlegt met de vk of ha, zo leer je toch en voel je steeds wat zekerder.
    Er zijn heel veel nieuwe dingen die je leert over babies die niemand je ooit verteld heeft hoor. Ik heb me destijds ook verbaasd over de geluiden die uit een baby komen, ik dacht dat ze alleen maar schattig uruh-uruh deden :)

13. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Moeder zijn moet je ook leren hoor , je kind en jij moeten elkaar leren kennen , en soms heb je gewoon raad nodig , soms komt mijn schoonmoeder wel eens met iets geniaals om de hoek dat ik denk Ohhhh Jaaaahhh duhhhh... Dat ik dat zelf niet verzonnen heb !
    Nou ben toch al sinds 2010 aan t oefenen met moederen ;)
    Komt vast allemaal goed meid :)

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier zelf een kleintje van nu precies 1 week.

De kraamverzorgster gaf bij mij aan dat spugen niet erg is tenzij het elke keer eruit spuit.
    Hier komt de verloskundige nog op "na" controle en tot 6 weken na de bevalling kan ik hun ook bellen met vragen.

Ik zou dus gewoon even de verloskundige bellen en je zorgen bij hun neerleggen.

Share This Page