Hier de eerste weken proberen we het eerst beneden, ik denk dat onze kleine meid in de buik wel gewend is aan het gillen van haar grote zus mocht het niet gaan kan ze altijd nog naar boven
Ik houd mijn kindjes graag bij me, met mijn eerste ging dat ook altijd prima. Nu hebben we een drukke peuter en een baby die minder makkelijk slaap dus leg ik hem wel af en toe boven. Hij slaapt dan vlugger en langer.
Onze dochter slaapt vanaf dag 1 boven in haar eigen bedje. Een box is om in te spelen, en niet om in te slapen, vind ik....
Onze jongste dochter sliep overdag de eerste 3-4 maanden beneden in de kinderwagen. Ze was niet zo'n fan van haar bedje en daarbij gaf het mij ook vrijheid om met mijn (toen nog) peuterdochter naar buiten te gaan om te spelen in de speeltuin. Anders was ik zo aan huis gebonden. Ik zou het gewoon bekijken als je zoontje er is. Ook kijken waar hij behoefte aan heeft. Je hoeft nu nog niet te beslissen.
Bij beide zoons vanaf dag een in eigen bedje op eigen kamertje. Bedje is om te slapen en box om te spelen zo zijn wij van mening. Na de fles even spelen en dan naar bed.
Wat is eigenlijk het voordeel van boven in het bedje? Voor kindjes die snel geprikkeld zijn snap ik het. Maar voor kindjes die overal doorheen slapen? Ik kan me namelijk voorstellen dat de kleine hier in de wandelwagenbak overdag slaapt of veel bij mij is. Het voordeel van boven in de wieg als ik zelf beneden ben zie ik niet heel duidelijk.
Mijn dochter sliep overdag altijd in de kinderwagenbak in de huiskamer. Ze had ons geluid nodig om goed in slaap te kunnen vallen, in haar wiegje ging het absoluut niet. 's Avonds en 's nachts ging het daar altijd prima. Nu ze groter is slaapt ze overdag ook in haar ledikant. Ze slaapt nog altijd bij ons op de kamer, ik heb haar graag dichtbij me en met de nachtvoedingen is het ook heel makkelijk.
Onze zoontje ligt overdag in de kinderwagen bak beneden, 's nachts nog bij ons op de kamer. Binnenkort laten wennen aan de ledikantje.
Ik vraag me af, een baby slaapt de eerste dagen bijna constant. Als jullie de baby dan niet beneden maar boven in zn kamertje leggen, wanneer zien jullie de baby dan? Hier sliep hij de eerste drie/vier maand beneden maar is nooit een goede slaper geweest zowel boven als beneden altijd vechten tegen de slaap...
ik vind het juist vreemd dat mensen hun baby beneden laten slapen. maar dat kan ook iets van mij zijn. mijn kinderen hebben nooit beneden geslapen en ook deze baby zal gewoon boven in zijn eigen wiegje slapen. voor mijn gevoel meer rust en regelmaat. je ziet je kindje elke voeding en dat is gemiddeld toch om 2,5 tot 3 uur.
Overdag gewoon beneden in de wagen of de box, en na 19:00 boven. Beneden ook niet superstil of donker, en wel op haar kamertje. Bij min vorige kinderen heeft dat geholpen om snel een dag/nacht ritme te vinden: s avonds donker en stil en lang slapen, overdag wat geluiden en kortere slaapjes.
Hier slapen ze overdag beneden en als wij naar bed gaan gaat ze ook naar bed toe. Ze slaapt op onze kamer in een ledikantje.
Onze zoon slaapt vanaf het begin altijd, ieder slaapje, in zijn eigen bedje. Wij vinden dat hij in alle rust en zonder prikkels moet kunnen slapen. Wat ons betreft is een box om in te spelen en een bedje om in te slapen (ieder zijn ding). Ons mannetje slaapt door sinds hij 4,5 week oud is, of het hiermee te maken heeft weet ik niet. Maar bij een eventuele tweede zou ik precies zo doen.
Ik heb mijn dochtertje vanaf de geboorte altijd boven laten slapen. Ben van mening dat een pas geboren kindje beter tot rust komt in een rustige ruimte, in een warm klein bedje/wiegje, zonder tv, deurbel, rinkelende telefoon, gepraat enz...ook al sliep ze overal doorheen. Had ook tot dat ze zes weken was geen box staan.
Hier hebben ze alle twee lekker in hun bedje gelegen. Vind dat helemaal niks, slapende baby beneden in de box. Ik ben erg van de rust en regelmaat, vandaar lekker in alle rust op hun eigen kamertje.
De eerste maand sliep de baby beneden. Hij leek overal doorheen te slapen. Zo gezellig, zo'n lief kleintje binnen handbereik, lekker tukkend in de box... ...totdat... ...hij 's avonds om 21 uur begon met huilen, en niet stopte voor 3 uur 's nachts. Dit was vrijwel meteen voorbij toen we hem ook overdag in zijn eigen bedje te slapen legde. Achteraf bleken die prikkels overdag toch voor meer onrust te kunnen zorgen dat we dachten. En inderdaad: we voelden ons ook schuldig omdat het leek alsof we de kleine wegstopten. Maar nu hij iets ouder is, en elke keer wat langer wakker kan blijven, is dat gevoel helemaal weg. Ik zeg dus: eten en spelen beneden, slapen boven.
Ik heb mijn kinderen in m'n verlof beneden in de wandelwagen laten slapen. Toen het bijna tijd werd om weer te werken, ben ik haar aan gaan leren, om boven in eigen bedje te gaan slapen. Dit is heel makkelijk gegaan.
Nu moet ik er trouwens nog wel even bij zeggen dat ik bij de 2de ivm mijn bekken moeilijk trap kon lopen en de fysio/kraamhulp adviseerde dit dan ook zo min mogelijk te doen. Had dan ook een extra aankleedkussen beneden, zodat ik niet elke keer naar boven hoefde te lopen.