Moeder en kind

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bilou, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zit dat nou.... Als de moeder relaxt is, is/wordt het kindje dan ook relax? En hoe zit het bij gestreste moeders bijvoorbeeld? Kindje dan ook prikkelbaar?

Ik hoor altijd vanalles van dit soort "verhaaltjes" maar is dat ook echt zo?

Iemand ervaring ofzo.... Of zijn het fabels hehe

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een baby neemt de emotie van de moeder over. Dus ja: als de moeder gestresst is, wordt het kind dat ook en omgekeerd.
    Uiteraard zijn er ook gewoon oorzaken binnen in het kind, waardoor het gestresst raakt, (zoals pijn), waar je weinig aan helpt door zelf heel relaxed te worden.
    Maar uitgaande van een neutrale stemming bij je kind, beinvloed jouw stemming dat van je kind idd :)

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Bij zoontje enorm gestresst geweest tijdens de zwangerschap, maar hij was altijd een guitige baby.
    Bij dochtertje niet, maar ze is een pittig dametje dat haar kuren heeft.
    Erge stress kan wel een invloed hebben, maar dan moet het al extreem zijn denk ik (overlijden in de familie, een wereldoorlog of zo). De gyn van mijn zus zei dat in afrika de vrouwen wel meer stress zullen hebben dan hier en dat het daar in de meeste gevallen ook goed gaat.
    Kortom: niet wakker liggen van de huis-tuin enkeukenstress, maar toch opletten voor erge stress

Deel Deze Pagina