oor ontsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inger1979, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Hi meiden,

onze kleine man heeft alweer oorontsteking. 3 weken geleden ook al en nu weer aan het andere oor. Hoe kan dat toch?!
    pppfff ik vind het zo zielig voor hem :(

ik moest ff spuien hoor ;)

liefs Inger

2. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, is idd erg zielig.
    Om de pijn wat te verlichten, kun je zijn bedje wat omhoog zetten bij het hoofdeinde (met boeken bijv.).
    Mijn zoontje heeft er ook heel veel last van gehad. Als hij dat vaker dan 3x per half jaar heeft, kun je een verwijzing naar de KNO-arts vragen. Mijn zoontje heeft nu buisjes en heeft er geen last meer van gehad. Scheelt een hoop ellende en nu heeft ie allang geen antibiotica meer gehad.
    Sterkte ermee!

3. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Bedankt voor je tip!

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Zodra ze wat verkouden zijn kun je het beste neusspray (zoutoplossing) gebruiken. Dat zorgt er voor dat alles (neus/oren) open blijft en is de kans op een ooronsteking kleiner.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Inderdaad veel sprayen zodat de verbinding oor-neus open blijft. Verder gaf ik 's avonds paracetamol tegen de pijn, hij sliep dan tenmiste wel 's nachts. Mocht ik ook blijven geven van de huisarts tegen de pijn.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als je kindje vaak achter elkaar oorontsteking heeft dan betekent het waarschijnlijk dat de vergrote neusamandel de boosdoener is. In dat geval zou ik doorverwijzing vragen naar de KNO-arts.

Een goede tip is dat zodra de verkoudheid zich aandient direct een keer of 4 a 5 per dag zijn neus sprayen met de zoutoplossing. Dat zorgt ervoor dat zijn neus openblijft en de kans op oorontsteking minder wordt.

Mijn zoontje had aan de lopende bank oorontstekingen. Sinds het verwijderen van de neusamandel is hij nooit meer ziek geweest.

7. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Bedankt allemaal! vaak neus sprayen doen we altijd meteen als hij verkouden is...

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi inger
    hier bijna hetzelfde,
    3 weken geleden oorontsteking en daar antibiotica voor gekregen en een paar dagen erna alweer oorontsteking. we lopen nu ook met hem bij een klassiek homeopaat, even afwachten of het zo oplost door die medicijnen. donderdag gaan we in elk geval ook naar de KNO arts, maar dit is omdat hij er heel vaak last van heeft. ik ben benieuwd wat die vindt, maar indien er een operatie wordt voorgesteld wachten we daarmee tot september (eerst de werking van het homeopatisch middel afwachten)

in elk geval sterkte!

9. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik ben erg benieuwd naar de homeopaat. Hoe dat afloopt en natuurlijk de KNO arts. Wil je me op de hoogte houden?
    Jij ook sterkte!

groetjes Inge

Deel Deze Pagina