laagliggende placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cindell, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik heb deze week van de gynaecoloog gehoord dat mijn placenta wat te laag ligt. Hij zei er niet zoveel van. Nu heb ik dit zitten op te zoeken en begin ik toch ongerust te worden. Al hoop ik dat de placenta nog naar boven verhuist.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe ben je ermee omgegaan?

XXX

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Cindell,

Bij 20 weken is een laagliggende placenta nog niet echt interessant. Je baarmoeder gaat nog groeien en trekt hierdoor als het ware de placenta omhoog.

Wel bij bloedverlies bellen (net als alle andere vrouwen)
    En rondom 30 weken zal de gynaecoloog nogmaals naar de ligging van de placenta kijken.

Geen zorgen dus!

3. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ook bij de 20 weken echo te horen dat mijn placenta te laag ligt. Ze zei dat het vaak voorkomt en dat hij meestal wel met de baarmoeder omhoog groeit. Wel moet ik een extra echo om te kijken of dat inderdaad ook gebeurd is.
    Ligt hij bij jou echt voor de uitgang of niet? Bij mij niet, maar er wel net boven. Ik had een vriendin die een laagliggende placenta had (lag bij haar echt voor de uitgang) en bij haar is het ook vanzelf goedgekomen dus ik maak me er niet zo druk om.

4. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een laagliggende placenta. Heb onlangs bij 30 weken nog een extra echo gehad om te kijken of de placenta mee "omhoog" was gegroeid. Dit was echter niet het geval, hij ligt nog steeds heel laag. Maar volgens de verloskundige kan het geen kwaad, pas als hij er echt voor zou liggen (wat bij mij dus niet het geval is).

5. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Dank je wel voor je reacties. Ik denk niet dat de placenta voor de uitgang ligt. Dan zou de gyné het wel gezegd hebben, denk ik..
    Ik hou me gewoon wat rustiger uit voorzorg, bij ons in de familie komen nogal wat zorgenkindjes voor.
    Voornamelijk luister ik ook gewoon naar mijn lichaam. Bv. tijdens het wandelen krijg ik regelmatig steken rechtsonder in mijn buik. Dan rust ik even of wandel ik wat trager. Kan het trouwens dat die steken door die placenta veroorzaakt worden?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi, ik heb gisteren gehoord dat mijn placenta mooi mee omhoog is gegroeid ver genoeg om veilig te bevallen. Mijn vk legde vandaag uit dat als de placenta te laag ligt het kindje niet goed kan indalen en dat kan problemen geven. Bloedingen enz. Ze zeggen dat bij 99% de placenta met de groei van het kindje mee groeit. Dus wacht rustig af tot ze het kunnen beoordelen.. Meer kun je niet!

Deel Deze Pagina