Ik vroeg me af wat je nodig hebt als je in het ziekenhuis bevalt aan spullen. En wat nou als ik op de dag zelf besluit om toch thuis te bevallen?? heb ik dan spullen in huis nodig en zo ja wat dan?? Ik zit met dit dilemma omdat ik niet in het ziekenhuis wil blijven slapen, echter heb je dit niet voor het zeggen bij een bevalling en dan spreekt thuis me misschien toch nog wel aan. Kan iemand mij helpen met het spullen dilemma?
Voor thuis het kraampakket! En voor in het ziekenhuis: kleertjes baby, kleding/pyama voor jezelf, douchefris, fototoestel, dextro, schoon shirt voor je man!
Je krijgt toch een kraampakket? Dan heb je alles in huis wat je nodig hebt. Pak gewoon voor de zekerheid een tas in. Veel vrouwen besluiten pas tijdens de bevalling waar ze willen bevallen, heb ik ook gedaan.
Het kraampakket (2) schone emmers Evt. een po. Volgens mij moet je de po sowieso in huis hebben. Is gratis op te halen bij de thuiszorg in Elst Ze zeggen ook een nieuw afwasteiltje om jou te wassen maar hier pakt de kraamverzorgster maar een schone kom uit de kast hoor. Verder niks méér dan wat je zou meenemen naar het ziekenhuis! Ja, eten voor je vent en evt. voor jezelf! (kant & klaar....?? wahaha ) Denk je er toch serieus over?
Je moet sowieso een 'vluchttas' ingepakt hebben staan met kleertjes erin voor de klein, voor jezelf, verschoning voor beide, luiers doekjes, speentje, knuffeldoekje, sokjes, mutsje. Ik wilde thuis bevallen dus had vluchtig een vluchttas ingepakt, ja de helft vergeten... Puntje bij paaltje moest ik met spoed naar het ziekenhuis dus de vluchttas nodig.. broek vergeten en schoenen omdat ik op de brancard weg ging.. *niet zo handig*