Ik heb nu al voor de derde keer in mijn zwangerschap hele erge migraineachtige hoofdpijn...de vorige keer ad ik mijn vk erover opgebeld, omdta ik liever niet meteen een paracetamol pak..en was al vroeg naar bed gegaan, en de volgende ochtend was het alleen maar erger.. Nu heb ik vanaf gisterenmiddag ook weer hoofdpijn..wilde er weer niks voor innemen, maar mn dochertje is ziek en vanacht had ze weer veel last dus moest ik er veel uit...(mijn man moet werken dus die laat ik dan liever liggen..) ik had zo'n erge hooofdpijn dat ik toch maar 2 paracetemols in heb genomen (heb de vk hier al een paar keer over gesproken, ze ze dta het echt geen kwaad kan)...ik dacht: nou, dan moest het wel over zijn morgen, paracetemols werken altijd voor 100 procent (al probeer ik het dus liever zonder tijdens zwangerschap)..helaas....ik heb nog steeds erge hopofdpijn...zo vervelend! ik ben veel water aan het drinken nu en heb al goed gegeten..echt zo vervelend dit! Ik ben nu 20 weken en hoop echt niet dta die hoofdpijn nu tot de 40 weken regelmatig zo terug komt... Ik vind hoofdpijn sowieso nu heel vervelend sinds mn bevalling van Demi, omdat ik door de ruggeprik 2 weken met ontzettende heftige hoofdpijn heb gezeten,na de bloodpatch (dan stollen ze het gat) kwam het zelfs na 1,5 dag weer terug.. ik kon toen helemaal niks, voeden liggend in bed ging gelukkig wel, maar verder was het echt een ramp..ben 2 keer daravoor teruggemoeten naar het ziekenhuis en daar moeten blijven, niet leuk in je kraamtijd, gelukkig was Demi er wel bij maar toch..niet leuk.....De hoofdpijn is gelukkig niet zo erg als toen (die was toen echt ondraaglijk)maar toch geeft zulke erge hoofdpijn me een naar gevoel... Ik weet ook dat hoofdpijn erbij kan horen in je zwangerschap, bij Demi heb ik het niet gehad..lijkt er dus op dat ik nu steeds migraine heb... Wie heeft dit ook of heeft dit ook gehad, migraine tijdens de zwangerschap? En hielp een of 2 paracetemols ook niet? En nogmaals; ik zit nog steeds met hoofdpijn, maar ik heb vanacht 2 paracetemols gehad, geeft me geen goed gevoel er nu al weer te pakken... Wat kan verder goed helpen? (ik heb een dochterje, dus ikkan niet de hele tijd op bed liggen.. Liefs Sylvia
hey meid wat vervelend zeg! heb je al geprobeerd om heel veel water te drinken? iets warms of juist iets koels tegen je hoofd/nek aanhouden? je vk nog maar een keer bellen om je bloeddruk te laten meten is ook nog een optie, soms komt het door een te hoge bloeddruk. sterkte
Hoi Sylvia, Wat vervelend zeg, dat je erg last van Migraine hebt. Het schijnt dus vaker voor te komen in een zwangerschap, juist als je geen migraine patient bent. Ik zelf heb het in de eerste 3 maanden een keer heel erg mee mogen maken een avond en nacht lang. Ik moest de volgende dag er 1 volle dag van herstellen. Ik ging er ook bij overgeven. Bij mij hielp ook niks, zelfs toen ik plat lag. Op een gegeven moment had ik ook een paracentamol ingenomen. De paracetamol hielp ook niet, ik kon alleen maar plat liggen in bed. Mijn VK zei dat het met de zwangerschap te maken heeft, en dat als ik pech heb dat het de hele zwangerschap zou aanhouden. Tot nu toe heb ik gelukkig geen 1x zo'n migraine meer gehad, maar wel regelmatig hoofdpijn. Ik zou je VK om raad vragen, dat had mijn VK ook geadviseerd bij mij, als ik het weer zou krijgen moest ik meteen contact met haar opnemen. Heel veel sterkte! Het is geen pretje, zeker als je nog een kindje hebt om te verzorgen. Liefs Pretty Woman
Ik heb de eerste 3 maanden ook erg last gehad van migraine, gepaard met misselijkheid en braken, maar ik ben dan ook een migrainepatient mijn hele leven. Alleen ik had toch wel gehoopt dat ik er in ieder geval in mijn zwangerschap vanaf zou komen, want je hoort verhalen over vrouwen die ineens geen migraine meer hebben.. Ik kon dus ook echt niets hele dag behalve op bed liggen (heb nog geen andere kids, dus dat kon gelukkig!) Maar goed, nu in 4e maand heb ik er een paar keer last van gehad, maar het was nooit meer zo onverdraagelijk als in begin. Hoop dat ik er langzamerhand vanaf kom. Verder wilde ik je meegeven wat je nog evt. kunt proberen om je migraine onder controle te houden. Je kunt met je verloskundige praten. Als het goed is geeft ze je, naast advies om paracetamol te slikken, ook een advies om een homeopath te bezoeken die ervaring heeft met vrouwen die migraine hebben in hun zwangerschap. Die advies heb ik gekregen, maar nog niet opgevolgt, want het ziet er naar uit dat het misschien toch niet hoeft. De homeopath zou je homeopathische middelen tegen migraine kunnen voorschrijven die niet schadelijk zijn in zwangerschap, maar misschien wel helpen. Mocht dit niet helpen, dan kun je evt overwegen om accupunctuur te doen, maar wel bij een praktijk waar ze ervaring hebben met zwangeren. Ook zou ik je aanraden om zo veel mogelijk te rusten (wanneer het kan), veel water te drinken (min 1,5 l per dag), goed te ontspannen en je niet druk te maken. Niet genoeg rusten en ontspannen heeft bij mij, achteraf gezien, de hoofdpijnen verergert. Snel beterschap, sterkte en veel succes! Geniet er van. liefs Mama30
heb tijdens mijn zwangerschap ook veel hoofdpijn gehad en vooral ook rond de periodes dat ik ongesteld had moeten zijn. Veel meer dan af en toe een paracetamol nemen kun je ook niet doen vrees ik. Heb nu nog de dag voordat ik ongi moet worden een soort migraine achtige hoofdpijn.... Misschien dat je man er toch wat vaker uit wil gaan 's nachts? Jij zorgt nu even voor jullie jongste spruit en voor jezelf, dan mag hij eventjes voor de oudste zorgen.. Eerlijk toch? Probeer echt rustig aan te doen, ik weet dat t lastig is met al een kind die in de rondte rent..
Vervelend Sylvia! Ik heb nooit hoofdpijn, maar laatst 2 dagen hele erge, ik zag er scheel van! Kwam door mijn nek en schouder die vast zaten en dat kwam weer omdat ik enorm raar geslapen had. Ik hoop dat het snel over gaat!
hoi Sylvia, kan hier helaas over meepraten ben nu zwanger van nummertje 4 en heb af en toe ook mega hoofdpijn, als of je een kater hebt alleen zonder alcohol te gebruiken dan ..... heb nu een migra stick gekocht (etos) en als ik maar iets voel begin ik meteen te smeren met die stick,geeft toch wel iets verlichting! alleen in het geval van knetter gek worden grijp ik ook naar een paracetamol,verder vindt ik het heel fijn om dan te gaan douchen en mijn haar te wassen (het is nog nooit zo schoon en zacht geweest haha) ook heb ik het geluk dat mijn man mijn nek en rug vaak wil masseren wat ook wel helpt kortom hoop dat je hier wat aan hebt l
Hoi, Ik heb er ook heel erg last van. Wat bij mij heel goed helpt is veel ijzer binnen krijgen! Ijzertekort kan hoofdpijn veroorzaken. Ik drink nu elke dag Roosvice Ferro, eet veel kiwi's en probeer zo veel mogelijk groene groeten te eten. Het helpt bij mij. Ik hoop voor je dat het bij jou ook gaat helpen. Groetjes!