Baby beweegt minder/anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roxyroxx, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Ben nu ruim 36 weken zwanger en ik voel de kleine wat minder en anders. Ik heb bij deze zwangerschap sowieso minder leven gevoeld als bij mijn zoon, die trappelde de godganse dag én de placenta lag achter. Deze kleine is een stuk rustiger én de placenta ligt voor. Ik voelde dus altijd al veeeeel minder als bij zoonlief. Nu merk ik de laatste dagen dat ik niet echt meer trapjes voel maar meer "draaiende" bewegingen. Nu snap ik dat de kleine minder ruimte heeft dus daar heeft het waarschijnlijk "gewoon" mee te maken. Ook ben ik zelf rustiger ivm rust die ik moet nemen van gyn, dus daar kan het ook mee te maken hebben.

Maar, toch zoek ik een beetje bevestiging :)! Wie kan mij aangeven dat dit gewoon echt normaal is?

2. mappel

mappel Niet meer actief

Ja dat heb ik ook gehad met 36 weken!! Oorzaak: placenta ligt voor, beetje naar links. rug van de baby lag daar tegenaan, waardoor ik handen en voeten altijd heel goed in mijn rechter zij voelde. Ineens voelde ik helemaal niks meer??
    Heb toen een echo gekregen, was de baby dus gedraaid, met de rug naar rechts, handen en voeten tegen placenta. Schijnbaar heb ik ook nog eens sterke buikspieren, dus ik voelde helemaal niks, terwijl op de echo te zien was dat baby alle kanten op bewoog. 2 weken geleden dacht ik ineens, wat is de baby toch weer druk! Kon er eigenlijk niet van slapen, zo druk ineens..volgende dag bij vlk lag de baby weer met rug naar rechts:)
    dus dit zou het bij jou kunnen zijn, maar zou voor de zekerheid de vlk/gyn even bellen. Anders slaap je vannacht niet lekker:)

3. zwendel

zwendel Niet meer actief

bij twijfel gewoon even bellen, ik ben 2 keer ingeleid omdat ik helemaal geen leven meer voelde. op de dagelijkse ctg en echo, 2 weken achter elkaar bewoog de kleine wel maar wel heel weinig. na overleg toch ingeleid omdat ik de uk alleen voelde als de ctg apparatuur er aan hing.

4. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier wordt het ook minder, voel haar wel bewegen, maar niet meer echt schoppen, ze krijgt wat minder ruimte.

Helemaal geen beweging is niet de bedoeling, maar voelen schuiven, draaien enzo is ook bewegen!
    Voel ook dat ze soms de hik heeft.

Als je twijfelt gewoon even met je VK bellen!

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

Ik ben ook ingeleid omdat ik helemaal geen leven meer voelde!
    Van 27 tot 38 weken om de dag ctg en echo gehad, en met 38.3 is ze gehaald:)

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hij beweegt al weer veel vandaag. Wel nog steeds anders maargoed dat is natuurlijk begrijpelijk!

Deel Deze Pagina