Hey meiden, Vandaag ben ik 27+5 dagen zwanger. Vanaf 24 weken ongeveer heb ik al regelmatig last van harde buiken, vooral als ik een stuk loop komen de harde buiken al flink opzetten. Tevens heb ik sinds 24 weken al last van bekkeninstabiliteit, ik dacht dat er misschien een connectie tussen de pijn en harde buiken zou kunnen zitten maar volgens mijn VK is dat niet zo. Nu is het regelmatig zo dat ik mijn zoon rustig lopend naar school breng, op de terugweg krijg ik opeens hevige harde buiken, elkaar opvolgend, ongeveer drie á vier in 10 minuten tijd. Dat is opzicht nog niet zo erg. Maar waar mijn vraag vooral over gaat is dat dit gepaard gaat met een heel vreemd gevoel in mijn onderbuik, bij mijn schaambot en er iets boven. Alsof er van binnenuit met alle kracht op geduwd word, het is niet te omschrijven als pijnlijk maar komt er redelijk in de buurt. Een vreemd kolkend gevoel met het gevoel dat ik moet plassen ofzo maar ik hoef niet te plassen. Ik moet ook altijd even stilstaan en diep inademen als dat gebeurd, zodra het wegtrekt kan ik weer voorzichtig doorlopen naar huis. Ik vind het wat vreemd en kan het ook bij andere topics over zwangerschappen en harde buiken niet echt terugvinden dus ik dacht, ik stel de vraag hier! Ik hoop dat je een beetje wijs kunt worden uit mijn onsamenhangende beschrijving van de klachten maar beter uitleggen gaat me niet lukken denk ik! Ik heb deze vraag ook aan de VK van de site gesteld maar ben wat ongeduldig, misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee en kan me een geruststelling bieden ofzo Liefs Bloezem
Hoi, is je urine goed nagekeken? Geen sneltest, maar gekweekt? Dit soort klachten ook op een blaasontsteking wijzen. Daar kwam ik pas achter toen bij 24 weken mijn vliezen braken . Uit de sneltest was niets gekomen, maar ik bleek een flinke ontsteking te hebben.
Bij mij komt het wel vanuit het bekken, bevestigd door verschillende verloskundigen de huisarts en de bekkenfysio.. Verder geen blaasontsteking? Doe je niet gewoon teveel?
Ik heb al twee blaasontstekingen gehad inderdaad maar sta onder strenge controle in het ziekenhuis, elke twee weken worden mijn bloed en urine gecheckt. Ik zal ze wel voor de zekerheid bellen om te vragen of het op kweek gaat of niet Door de bekkeninstabiliteit mag ik al niet meer werken, moet ik van de fysio met een kruk lopen, drama dus eigenlijk doe ik zo weinig mogelijk, ik breng en haal mijn zoon lopend naar en van school en doe licht huishoudelijk werk, als er flinke stukken gelopen moeten worden zit ik in een rolstoel (vreselijk, voel me net een oude vrouw maar het is niet anders) ik kan me bijna niet voorstellen dat ik nog teveel doe Jee, vliezen gebroken op 24 weken?! Wat zal je geschrokken zijn zeg.. Hoe is dat afgelopen?
Ja, ik zou toch even bellen. Hoe checken ze? Kweken ze wel? Navragen hoor, dit gaat vaak fout. We hebben veel geluk gehad. 6 weken in ziekenhuis gelegen, met 30 weken geboren. Het is goed afgelopen, we knijpen nog dagelijks onze handjes dicht.
ik heb dit ook en ik moet daarvoor rusten,kom al weken de zetel amper uit en als ik dan eens even naar de supermarkt ga heb ik meteen weer dat gevoel.het zijn vroege oefenweeen die je zeggen dat je lichaam het wat zwaar heeft met het "hangende"gewicht.weet je waar je placenta zit.bij mij ook onderaan wat extra druk geeft en dus sneller dat gevoel.comfortabel is anders hé!maar het kan geen kwaad indien je dan tijdig wat gaat liggen.ik heb dan steeds het gevoel dat de baby zakt en dat ik dus verweking zal hebben of opening maar ben nu 33 weken en nog steeds is de baarmoederhals even lang dus maak je geen zorgen.maar wel op tijd rust nemen.ook zei de gyn me dat die druk spatadertjes kan veroorzaken vanonder en dus ook aambeien.had ik niet tot gisteren