Gek van onzekerheid....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Winddanser, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk herkenning en positieve verhalen...

Ik ben nu ruim 5 weken zwanger van de eerste, helemaal blij maar zo onzeker omdat ik af en toe bloed verlies. Of nou ja het zit op mn wcpapiertje na het afvegen.
    Tot gisteren kon ik nog wel een aanleiding zien voot het bloedverlies, erg druk geweest of veel tillen/bukken en weet ik wat.
    Maar vannacht 2 x iets bloedverlies, gewoon in rustige toestand...

Helemaal gek maakt het me, durf soms amper nog naar de wc en het gegeven dat je gewoon moet afwachten en niks weet..

2. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hoi!

ik herken zelf het bloedverlies niet, wel de erge onzekerheid.
    Heb je al wel de verloskundige gebeld? Misschien kan zij je geruststellen of kan je al eerder langskomen voor een inwedige echo.

Als je nog niet gebeld hebt: gewoon doen! Daar zijn ze voor ;)

succes en hou ons op de hoogte!

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week de verloskundige gesproken, die gaf aan dat als ik heel veel bloed verloor of kramp had dat ik kon bellen en dat het bloedverlies er bij kon horen. Over 2 weken staat de echo gepland. Ik kijk het nog even 2 dagen aan en anders ga ik bellen.
    Dank je voor je reactie!

4. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hoi hoi, onzekerheid hoort erbij en vooral in het begin.
    Maar ik heb wel vaker mensen gehoord over bloedverlies en alles was goed, herken het zelf niet.
    Ik heb wel last van mijn baarmoederslijmvlies en als ik sex heb gehad kan ik licht bloed verliezen. Als je het echt niet vertrouwt moet je gewoon bellen hoor daar hebben ze voor gestudeerd ;)

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duurt het nog lang, de onzekerheid;)
    Dank je voor je reactie, ik weet dat het niks hoeft e betekenen en dat als het wel mis gaat of goed gaat je er niks aan kan doen en dat het gewoon wachten is, maar dat is zooooo lastig! Helemaal omdat het de eerste keer os en ik niet weet wat je kan voelen en verwachten enzo..

6. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    toen ik 6.6 weken was kreeg ik voor de eerste keer redelijk bloedverlies met buikpijn er bij.. heb toen na ruim 24 uur gebeld op aandringen van een vriendin, zelf was ik al weer iets gerustgesteld omdat de buikpijn iets minder werd. vk wou me toch wel graag meteen even zien.. schrok me dood! echo gehad, en alles was goed!
    toen een week later heel erg bloedverlies gehad!! echt veel helder rood bloed met stolsels. heeft halve dag aangehouden. toen ik ging liggen stopte het uiteindelijk.

beide keren kwam het door de seks. vk heeft ons toen ook aangeraden om even paar weken geen seks meer te hebben omdat in het begin de baarmoedermond gewoon zo gevoelig is.
    maar kan idd van tillen of als je moeilijk naar toilet gaat ook al zijn dat je bloeding krijgt.
    zolang het maar oud bloed is en je er geen buikpijn bij hebt hoef je je over het algemeen geen zorgen te maken zegt de vk. maar bij onzekerheid altijd eventjes bellen! vinden zij zelf ook alleen maar fijner dan wanneer je helemaal in de stres zit :)

7. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Ik herken het bloedverlies wel, ook inderdaad klein beetje maar bij net afvegen, ook zomaar uit het niets! (Heel irritant, alsof het niet al spannend genoeg was... :() En inmiddels allemaal goed gekomen en 28 weken zwanger! Had het af en toe tot ca. 11 weken, daarna niet weer gehad.
    Verloskundige vertelde dat het kan komen doordat je een paar liter extra bloed in je lichaam hebt door de zwangerschap en het snel kan gebeuren dat een adertje springt in je vagina. Ik had het ook wel na de ontlasting, wat vooral in net begin wat moeizamer ging. Zo heb je ook meer kans om zomaar een bloedneus te krijgen. Zolang het inderdaad niet meer wordt en je erge krampen krijgt, is er geen reden tot paniek...
    Maar als je zo onzeker bent gewoon de vk bellen hoor! Is heel logisch en daar zijn ze voor! Misschien kun je iets eerder een echo krijgen, alleen heb je kans dat ze dan nog geen hartje zien kloppen... Met 7 weken is die kans veel groter.

8. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Even om op je vraag over de onzekerheid terug te komen: als je op mij lijkt blijft die nog wel even ;) Ben ook zwanger van de eerste, alles is nieuw, het is het belangrijkste dat je ooit is gebeurd in je leven en tegelijk één van de dingen waar je de minste invloed op hebt! Zo frustrerend haha, je moet er maar gewoon op vertrouwen!
    Ik voel me iets zekerder nu ik het kindje ook voel bewegen.. maar dan komen weer de dagen dat je het kindje iets minder voelt, en je raad het al... dan komt de onzekerheid weer boven! haha, nog even volhouden dus, maar het wordt echt wel beter, de weken tot de eerste echo zijn het ergst ;)

Succes meid!

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo fijn om te lezen dat jullie het ook hebben, al is fijn niet het juiste woord haha, maar de herkenning is prettig.
    Op sommige momenten kan ik het best relativeren maar soms....

Hahq ik hoopte tegen beter weten in dat de onzekerheid minder zou het worden:D....

10. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    voor mijzelf is de onzekerheid wel minder geworden naarmate de zwangerschap vordert.. maar inderdaad wat Zelena88 zegt. als de kleine dan een dag heeft dat hij wat rustiger aan doet komt het weer... gister had mijn kleintje dus een 'off-day' haha, misschien net zo gek op maandagen als zijn papa en mama. maar dan begin ik ook al tegen mijzelf; ik heb hem al 2 uur niet meer........ NIET DOEN! :p
    hopelijk ben je na je eerste echo helemaal gerustgesteld. en met de tijd krijg je vast ook wel wat meer vertrouwen in jezelf en in je lichaam :)

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik wel ja! Heb ook sterk het gevoel dat ik eerst de echo moet zien en het hartje moet horen(of daar hoop ik iig op...) en dat ik dan wat meer vertrouwen kan hebben..

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb nu al 2 echo's van mijn 2de gehad en weet ong wanneer ik uitgerekend ben. 17 juni termijn echo :)
    Mijn krampen zijn weg en vergeet gewoon dat ik zwanger ben, dan denk ik aan een lekker koud biertje en dan o nee! Dat mag niet haha!
    Ik heb het met de eerste gewoon over me heen laten komen en de onzekerheid zal altijd voor een deel blijven maar het komt allemaal vanzelf helemaal goed ;)
    Ik weet nu wel wat ik kan verwachten alleen nu krijg ik weer de onzekerheid van red ik het wel met 2? Is me huis niet te klein? Allemaal dat soort dingen. Hoe je het wend of keert, onzekerheid is er met elk kindje 3de, 4de of 5de hahaha :p

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha goed om te weten voor de volgende keer:D.. Heerlijk dwt je zo zwanger bent dat je soms vergeet dat je zwanger bent!

14. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch even gebeld met de vk, ze gaven aan dat het vaak voorkwam met 5-7 weken dat je last had van wat bloedverlies en dat niezen/hoesten al aanleiding kon zijn voor het knappen van een adertje. Wel even langs de huisarts omdat ik ergens t vermoeden heb dat ik blaasontstekng heb, maar sommige klachten op elkaar lijken en ik het dus niet zeker weet..

15. Girl1987

Girl1987 Lid

27 nov 2012
    8
    0
    0
    De onzekerheid is zeker herkenbaar. Het bloedverlies niet, dus daarin kan ik helaas geen advies geven. Ik wil je niet ontmoedigen, maar die onzekerheid blijft toch wel lichtjes aanwezig. Ik ben nu 14w1d zwanger, maar blijf toch denken aan alles wat nog fout kan gaan. De onzekerheid bouwt op tot aan de echo en dan gaat het weer eventjes. Wat ook helpt is niet te veel informatie opzoeken over miskramen, missed abortions etc. Ik was daar zo veel mee bezig dat ik zelf bang was om het mee te maken, waardoor ik er helemaal niet van kon genieten. Vanaf dat moment heb ik besloten om alleen positieve forums te lezen en de negatieve achterwege te laten. Niet ieder lichaam is hetzelfde en er zijn dus vrouwen die hun hele zwangerschap wat bloed verliezen. Het hoeft niets te betekenen. Als je buikpijn hebt wat lijkt op menstruatiekrampen, komt dat omdat je baarmoeder groeit. Dat heb ik nu nog steeds. Daarbij ook nog verschrikkelijke bandenpijn wanneer ik te snel opsta of te lang loop, maar dat komt wat later. Daar zal je nu nog geen last van hebben. :). Ik hoop dat alles goed gaat met je verder :). Liefs

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je lieve reactie! Ik kan me vooratellen at t na een echo even wat beter gaat, ik probeer ook geen negatieve verhalen meer te te kezen inderdaad...

17. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Hoi,

ik heb me onzeker gevoeld tot na de 20 weken echo, hahaha.

Toen wist ik dat alles goed was en is en vanaf toen durfde ik echt te genieten van mijn zwangerschap. En nu al helemaal. Ik voel ons mannetje dagelijks trappelen. Voel ik hem een dag minder dan ga ik op mijn rug liggen op bed en speel een spelletje met hem, dan wrijf ik over mijn blote buik en vlak er achter aan krijg ik dan een flinke schop.

Dus het wordt wel beter, al gaat de ongerustheid nooit helemaal over......maar het wordt wel minder (bij mij tenminste).

18. Hoi! Ik herken het helemaal... het bloedverlies en de onzekerheid die erbij hoort. In mijn geval hoort dat bloedverlies gewoon bij mijn zwangerschappen. Iedere keer begon het bij 5 weken, en hield het aan tot 10 weken. Daarna was het van de ene op de andere dag over. Het was steeds maar weinig, en meestal bruin en dus oud, maar wel zenuwslopend...
    Het kan zijn dat je baarmoeder zichzelf aan het 'opruimen' is, om de ideale plek te creëren voor je kindje.
    Ik weet dat het héél moeilijk is, maar probeer niet de hele tijd op je wc-papiertje te kijken na het plassen. En zoek vooral Heel Veel afleiding de komende tijd! Die eerste maanden zijn zo naar - maar als je daar doorheen bent wordt het echt makkelijker.
    Veel sterkte - en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

19. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dimpie, zo herkenbaar je verhaal! Heb inderdaad de neiging om steeds op mn wcpapier te kijken en bruin slijm is tegenwoordig niet meer zo beanstigend maar wat bloedverlies wel, hoewel ik merk dat dat vaak is na lichamelijke inspanning, werken in de zorg en veel tillen is geen succes voor mn baarmoeder... Hoop zo dat alles goed is en het bloeden stopt, denk dat er dan wrl andere zorgen zijn maar toch;)

20. ...en kijk eens aan, je bent alweer een dagje verder! Alweer een dagje dichterbij de eerste echo en het ophouden van het bloedverlies.

Ja, het is echt naar als je rood bloed verliest. Zo onzeker word je daarvan, want gaat het doorzetten, of houdt het weer op? Dat weet je pas uren later. En ik weet niet hoe dat bij jou is, maar ik had in de dagen na rood bloedverlies weer extra veel last van bruin bloedverlies.

Ik heb dit dus bij vier zwangerschappen gehad. Daar zaten wel twee miskramen bij, maar dat waren beide missed abortions en die hingen volgens de gynaecoloog niet samen met met het bloedverlies.
    Maar bij deze zwangerschap sta ik er wel veel relaxter in, ik was denk ik verbaasd geweest als ik géén bloedverlies had gehad!

Het hoort er bij sommige mensen gewoon bij. En helaas weet je dat pas na een tijdje, als blijkt dat alles er goed uit ziet en goed groeit in je buik.

Maar wel goed in ieder geval dat je het rode bloedverlies kunt verklaren! Kun je met je werkgever afspraken maken over wat je wel en beter niet kunt doen? Je hebt als zwangere bepaalde rechten - ze zijn verplicht je tijdelijk ander werk aan te bieden als je huidige werkzaamheden niet goed samengaan met je zwangerschap. Maar het fijne weet ik daar niet precies van...

Ik hoop voor je dat je gauw geen bloed meer verliest. En dat er andere zorgen voor in de plaats komen klopt wel, maar zo erg als in die eerste 12 weken wordt het (als het goed is) echt niet meer! Je moet er doorheen - en als je die periode eenmaal door bent gekomen, ben je je zorgen ook zo weer vergeten.

Heb je last van kwaaltjes? Ik was vanaf 6 weken heel misselijk en dat gaf me wel een goed gevoel, eigenlijk, hoe raar het ook klinkt. Toch een soort idee dat het goed zit in je buik...of dat nou terecht is of niet ;)

Deel Deze Pagina