Zwangerschapsverlof van de 2e: voel me blegh

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RoAn1981, 3 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Sinds vandaag heb ik verlof. Ik had me er enorm op verheugd want na een hele zware zwangerschap was ik ook echt wel toe aan wat rust. Ik werk 32 uur per week en heb nog een dochter van 4, dus het was ook best pittig.
    Maar nu is het zover en ik voel me de hele dag al mismoedig. Ik mis mijn collega's, voel me fysiek niet al te best (nog steeds misselijk ondanks medicatie, veel maagzuur, slecht slapen) en heb nergens zin in. Mijn dochter gaat deze week en volgende week nog naar school, daarna heeft ze vakantie. Dus deze 2 weken moet ik nog wel het een en ander doen, nu ik nog alleen ben. Maar zelfs mijn ziekenhuistas staat nog niet klaar, dat wilde ik vandaag doen maar ik voelde me zo lusteloos.
    Herkent iemand dit en hebben jullie misschien tips?

2. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Misschien is het ook wel een beetje de ontlading. Omdat je in spanning naar je verlof toe hebt geleefd en dat, dat er nu uit komt? Ik zou het even tijd geven, en dan wordt het vast leuker/ meer ontspannen.

3. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

14 apr 2017
    516
    425
    63
    Wat je omschrijft is hetgeen waar ik ook bang voor ben. Daar heb je niks aan, sorry, maar wilde het even delen. Ik ben zelf ook nog niet eerder met zwangerschapsverlof geweest. En ben ook erg bang dat er van al die plannen die ik gemaakt heb om dan te gaan doen niks terecht komt

4. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ik denk dat je jezelf even de tijd moet geven om de acclimatiseren aan de nieuwe situatie. Ik ben al een tijdje thuis i.v.m. zwangerschapsvergiftiging en de eerste dagen kwam er ook niets uit mijn handen. Voelde me nutteloos thuis en van alle plannen kwam niets. Nu heb ik wel een fijn ritme gevonden en vermaak me de hele dag wel prima met van alles.

Geef jezelf dus even een paar dagen en kom lekker bij van alles! Maakt niet uit als je eens een mindere dag hebt.

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Mijn tip: schrijf op wat je allemaal nog wilt doen en maak een planning. Doe dan 1 groot ding per dag en voor de rest lekker veel relaxen en kleine dingetjes. Dan wordt het allemaal wat behapbaarder. Je komt vanzelf in het ritme. Je moet niet vergeten dat je ook hoogzwanger bent en daardoor gewoon minder energie hebt.

Verwen jezelf ook lekker. Neem een lekker bad/douche, doe een middagdutje en lekker tutten in de babykamer. En lekker buiten wat wandelen/in de zon zitten (goed insmeren!). Wordt deze week gelukkig goed weer :)

Krijg je vanzelf energie om wat te gaan doen.

Ik herken het ook wel hoor. De ene dag doe ik gewoon meer dan de andere. Vandaag gelukkig goede dag en weer veel af kunnen strepen.

6. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Ik had op de eerste dag van mijn verlof ineens hartkloppingen, sterretjes zien, hoge bloeddruk.. dat had ik allemaal nog nooit gehad; bleek bij mij inderdaad de spanning te zijn geweest van het werk afronden en dat m'n verlof ging beginnen..

Hoop dat je je gauw beter voelt.
    En neem de komende dagen ook nog gewoon even lekker je rust! Nu kan je nog even lekker rustig op de bank hangen wanneer je wilt! Succes met de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina