Baby bewoog amper 14 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Babynr1, 13 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babynr1

    Babynr1 Lid

    11 okt 2022
    52
    2
    8
    Vrouw
    Vandaag hebben wij een echo gehad, het viel me op dat de baby enorm rustig was. Af en toe ging een armpje of een beentje wel heen en weer, een beetje draaien. Maar met de termijnecho en 13 weken echo was de baby echt heel actief. Alleen maar draaien en trappen. Het maakt me zorgen dat de baby 30 minuten zo rustig was. Is dit normaal?
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.810
    1.384
    113
    Vrouw
    Ja hoor, dat kan.

    waarom informeer je niet even bij de verloskundige wanneer je je er zorgen om maakt? Zij kan je vertellen hoe het echobeeld was. Dat is natuurlijk meer dan hoeveel hij beweegt, maar ook vruchtwater, hartslag etc.

    Maar als er niks is gezegd kun je er vanuit gaan dat het er normaal uitzag :)
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    591
    504
    93
    Vrouw
    Kan zeker. Wellicht was de baby net tijdens de echo aan het slapen. Ik heb daar zelf ook vaker mee in m’n maag gezeten.

    Maar. Ervaring heeft geleerd.. zit het je niet lekker, bel je verloskundige. En overleg het met hun! Daar zijn ze voor!!
     
  4. Babynr1

    Babynr1 Lid

    11 okt 2022
    52
    2
    8
    Vrouw
    Ik had de echo bij een pretechobureau ipv bij mn verloskundige omdat het daar de helft van de kosten scheelt
    De baby lag sowieso echt niet gunstig, met het hoofdje in mn buikwand en we kregen dit keer niet de hele baby in beeld. Wel het hartje zien kloppen en het geslacht kunnen zien ik heb wel eens vaker gehad in de eerste 2-4 minuten dat de baby sliep maar eigenlijk werd ze vrij snel daarna wakker. Dit keer heb ik echt een half uur gelegen en af en toe een kleine beweging ☹️

     
  5. Babynr1

    Babynr1 Lid

    11 okt 2022
    52
    2
    8
    Vrouw
    Gelukkig ben ik niet de enige die me daar druk om kan maken. Afgelopen woensdag was de baby zo druk en bewegelijk. Schrok er gewoon even van. Hiervoor een MA gehad, was eindelijk chill in mn gevoel tot deze echo ☹️ heb de verloskundige gebeld vanmiddag en ze zei dat ze wel even het hartje konden luisteren, alleen kan ik dat ook met mn eigen doppler en dat zit gewoon goed!

     
  6. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    591
    504
    93
    Vrouw
    Wat vervelend… snap je echt helemaal. Wij hebben 4 gezonde kindjes mogen krijgen, en bij ze alle 4 ben ik zó vaak in paniek stand geweest. Gelukkig een begripvolle verloskundige, dus ik mocht echt om de haverklap voor een echo komen. Bij ze alle 4 heb ik ook echt meerdere echo’s gehad waarbij ze wel eens vrijwel stil lagen, de verloskundige heeft hier vaker uitleg over gegeven over het slaap patroon in de buik. En dat was altijd heel logisch (weet even niet meer precies hoe dat zit. Iets met een volledige slaap, iets mindere slaap, en natuurlijk wakker.) vraag je verloskundige daar ook eens naar. Dat stelt je wellicht gerust mocht je nog eens een ‘rustige’ echo krijgen. En verder, zit het je echt niet lekker. Laat ze een echo maken! Het is voor hun zo’n kleine moeite om te doen.. en voor jou goed, want daarna kun je weer rustig ademhalen!
     
  7. Babynr1

    Babynr1 Lid

    11 okt 2022
    52
    2
    8
    Vrouw
    Dank je wel voor je uitleg ben wat meer gerustgesteld! Wat bijzonder dat je 4 kindjes op de wereld hebt mogen zetten! Dit word mijn eerste kindje, tweede zwangerschap. Ben er zo dankbaar voor maar ook zo bang om haar te verliezen. Wat fijn dat je bij jou verloskundige vaak langs mocht komen voor een extra echo. Bij mij doen ze dat helaas niet omdat het echocentrum ernaast zit, daar mag je wel maar dan moet je weer 60 euro betalen. Bij mijn verloskundige hebben ze wel een echo apparaat maar niet iedereen kan en weet hoe die er mee om moet gaan. Ik ga straks ieder geval langs om het hartje te luisteren en misschien hoort zij via daar de baby wel goed bewegen ☺️ en ik zal even vragen over het slaapritme in de buik, goeie!!

     
    Sunflowerr vindt dit leuk.
  8. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Hier vorige zwangerschap ook een enorm rustig jochie, ik kan me niet herinneren dat ik hem heb zien bewegen tot de 20 wekenecho. Veel liggen slapen tijdens de echo's denk ik. :) En hij is nu ruim 2 jaar en beweegt volkomen normaal, hoor! Komt vast goed. En bij zorgen bellen!
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Waar ik M voelde tuimelen zo klein als hij toen was en G er een indoorkickbox festival van maakte heb ik R nauwelijks gemerkt. Bij G kon je dr lokken met muziek, dan sjeesde ze van de ene kant naar de andere. Ook dat niet met R.

    Mijn grote uitdaging met R was "verminderd leven" signaleren toen we op de laatste eindjes kwamen. Mja...ehm...gevalletje: hoe dan?

    Die was rustig in de buik en erna ook nauwelijks te porren voor een speeltje te grijpen (buiten bereik, dus bestaat niet).

    Kindje kan gewoon lekker liggen slapen. R is een vrolijk gezond manneke maar heeel heeel heeel relaxed.

    En ik snap je gevoel heel goed hoor, wij vonden het ook best zorgelijk met de eerdere ervaringen achter onze kiezen.

    5 zwangerschappen en 2 om op te voeden. G was de 1e en R was zwangerschap nr 5. Dat onbevangen op je af laten komen is er dan wel vanaf en "relaxed er doorheen" is toch net even wat anders geworden.
     

Deel Deze Pagina