Hoi allemaal vaak lees je dat de meeste kwaaltjes na 3 mnd minder worden. Ik ben nu 3 maanden en vannochtend voor t eerst overgegeven! Ik wist niet wat me overkwam Ook heb ik veel hoofdpijn laatste dagen & ik kan sochtends mn bed niet uitkomen! Een week geleden had k ook wel wat dingetjes maar iet zo vermoeiend als dit! Is t normaal dat ik dit nu pas heb? & hebben jullie tips
Het kan ik kreeg het met 7 weken tot nu toe iedere dag de hele dag en er zijn dames die ook hebben of vele malen erger maar dan heet het Hg staat op Google veel info over..Ga er vanuit dat je dat niet hebt maar je zou het met de huisarts kunnen bespreken tegen misselijkheid zijn er medicijnen en bij de ene werkt het de andere niet..Je mag voor je hoofdpijn paracetamol nemen 2 per keer maximaal 6 per dag maar overleg dit ook even met jou huisarts..Verder horen kwaaltjes erbij en niet iedereen is hetzelfde dus wanneer het komt en of het komt of gaat verschilt per persoon en zwangerschap..Wens je veel sterkte want leuk is echt anders hopelijk is het iets tijdelijke en kan de huisarts je verder helpen
Wat ontzettend balen dat je er nu last van krijgt! Als het meezit dan komt het omdat je hcg nu zijn hoogtepunt bereikt en kan het binnen een paar weken weer minder worden.... Dat hoop ik echt voor je!! Bij mijn eerste was ik een week voor de test al misselijk, maar begon t echte spugen pas met 10 weken. Dit heeft helaas ondanks medicatie tot en met de bevalling geduurd. Nu bij mijn 2e zette de misselijkheid met 6 weken in en zo ook het spugen.... Heb nu een week emesefane gebruikt, met alleen als effect dat t spugen minder werd, maar het id niet over en de misselijkheid is nog steeds heel erg aanwezig, waardoor ik amper iets naar binnen krijg. Gisteren heb ik een homeopatisch middel erbij gehaald "okugest" en dat lijkt wel iets te helpen! Misschien kun je dat ook proberen. Maargoed, wat voor de een werkt werkt voor de ander niet... Verder vaker kleine beetjes eten en hier gaan ijskoude dranken er het beste in. Ook iets eten en drinken voor je opstaat kan helpen. Ik weet niet of je op een vast tijdstip echt spuugt? Ik nl sochtends en zorg dan dat ik alleen wat water op heb, dat is het minst vieze om uit te spugen. Sterkte ermee!
Ik kreeg vanaf week 9 last van de kwaaltjes tot een week of 15. Eerst even wat eten voor je opstaat, mijn vriend smeerde altijd een beschuitje voordat hij naar zijn werk ging
Tjsah... Ik weet nog dat ik vanaf week 5 misselijk was en constant wat moest eten om dat gevoel voor te zijn.. Met 12 weken heb ik voor het eerst overgegeven.. En dat duurde tot week 18 geloof ik. Niet constant gelukkig, maar in totaal 4 keer overgegeven in die periode! Moeheid... Altijd last van gehouden.. Iedereen zei eerst ' Wacht maar tot de eerste 3 maanden voorbij zijn, dan voel je je weer stukken beter' ... NOT.. Toen werd het ' Wacht maar tot je bij de 20 weken bent, dan wordt het vast een stuk beter' ... NOT.. Haha.. Bij mij is het dus gebleven tot ongeveer uhmmm 30 weken.. En toen kwamen alle andere kwaaltjes... Succes
Vriendin van me had het ook tot week 28. Misselijk vanaf week 5, spugen vanaf week 10, dagelijks. Ik hoop voor je dat het een 'gewoon' griepje is, het heerst namelijk enorm!
Ja gisterochtend stond ik op met misselijkheid en hoofdpijn, toen moest ik rennen naar het toilet ( ik spuug normaal nooit!). Ik had redelijk wat yogidrink op en de avond ervoor winegums.. Het zou kunnen dat mijn lichaam dat eruit heeft gegooid omdat het net iets teveel was. Heb net brinta gegeten en gisteravond ook gewoon geprobeerd goed te eten want merkte al snel dat ik duizelig werd. Ik hoop dat het nu weg blijft, dat het eenmalig was. Ben wel heel me zwangerschap al misselijk maar dan lichtjes dus nu hopen dat het wegblijft. Engeltje & claudia wat vervelend! Heb na 1 x al dat ik niets meer durfde te eten dus kan me goed inbeelden hoe rot het is als het aan de gang blijft! En de optie eerst eten en dan me bed uit gaat niet werken, ik word sochtends alleen wakker dus ik moet wel naar beneden om wat te eten
Helaas komen en gaan de kwaaltjes en kunnen ze dus ook later in de zwangerschap komen al is het normaler dat kwaaltjes vooral in de 1e maanden komen en dan wegebben.
bij mij begon het overgeven ook pas na 11 weken zoiets (was al wel een paar weken misselijk), ongeveer na 15 weken hield het op bij mij..
Ik ben nu voor de 5e keer zwanger en elke keer begon het tussen de 6 en 7 weken om vervolgens te stoppen bij 16 weken, Ik denk dat ik daar nu ook weer de klok op gelijk kan zetten. Het is dus niet altijd zo dat het bij 12 weken over is. Wat wel zo is, is dat het HCG in week 12 nog enorm hoog is (piek is al wel geweest) maar ook het progesteron gehalte behoorlijk begint op te lopen, dat wordt alleen maar meer de komende weken. Juist die combinatie kan heel vervelend zijn. Sommigen zijn vooral gevoelig voor het HCG en anderen zijn vooral gevoelig voor de combinatie met progesteron. Meestal zakt het HCG rond week 15-16. Ik hoop dat daarmee voor jou de kwaaltjes ook afzakken. Ik ben zelf in week 9-10 en in week 12 het meest ziek geweest tot nu toe. In week 12 had ik ook de hele week enorme hoofdpijn en leken de kwaaltjes alleen maar erger te worden. Deze week ben ik nog steeds erg misselijk, maar het gaat wel iets beter dan vorige week. Ik hoop nog 2-3 weken door te moeten bijten en er dan vanaf te zijn. Ik hoop dat het voor jou ook het geval is. Sterkte!