Ledikantje overstuur!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door allstar, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal,

Onze zoon is nu 4 maand oud en overdag doet hij zijn tussendoor slaapjes prima in de kinderwagen... beneden.

om 19.00 een fles, en dan rond 20.00 begint hij redelijk moe te worden dus dan gaan we lekker slapen...

maar NIET in zn ledikantje boven.... zodra ik hem erin leg is het huilen geblazen, en binnen 4 minuten compleet overstuur,zweten,verslikken enz...

sommigen zeggen, laten huilen.... maar ik ga hem dan niet 20 min zo laten huilen, want dat kan gewoon echt niet... hij wordt niet stil... ja vast na een uur wel : uit pure wanhoop dan... dat vind ik niet goed...

Hoe zou het komen dat hij dan in zn ledikantje zo overstuur wordt? heel vreemd. zodra ik hem eruit haal is alles goed en als ik hem in de kinderwagen leg en 3 rondjes rij door het huis slaapt meneer als een roosje... ;)

als we hem vervolgens wakker maken voor fles van 22.30 dan slaapt hij daarna rustig verder ( en door ) in zn eigen bedje... ook na de fles van 07.00 slaapt hij weer in zn eigen bedje...

het is puur en alleen na de fles van 19.00 uur...:(

iemand tips? ;)

straks gaat de laatste fles er een keer af en moet ik hem wel in zn bedje leggen, hij kan moeilijk de hele nacht beneden in de bak liggen, die dan overigens al lang niet meer past ;)

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik lees even mee.
    mijn dochter slaapt in een wiegje op onze slaapkamer, wiegje word te klein dus moet ze in haar ledikantje in haar eigen kamer.. daar slaapt ze dus niet. Binnen 3 min helemaal overstuur en bijna niet stil te krijgen. Misschien komen er bruikbare tips voorbij!

3. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Met de wieg van de kinderwagen in de het ledikant zetten (en slapen) om te wennen.

Schijnt goed te werken.

Succes!!

4. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Bedankt... Ook al geprobeerd helaas werkte het niet :(

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Misschien overdag ook gewoon eens in zijn ledikantje leggen? Even die wieg laten voor wat het is.. Dan went het ledikantje misschien ook makkelijker?
    En misschien even erbij blijven zitten zonder iets te zeggen of te doen, gewoon dat ie weet dat je in de buurt bent?

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Overdag eens in het ledikantje leggen met jou gedragen shirt
    Na dit hier overdag 2 keer gedaan te hebben was het shirt niet meer nodig en sliep hij hier snachts in zijn bedje

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat vervelend. Ik bleef wel bij mijn dochter staan met een hand op haar hoofd. Keek haar niet aan. Uiteindelijk steeds een stukje verder weg. En na een week of 2 ik weet niet meer hoelang ging ze gewoon liggen en slapen.

8. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter wou in het begin ook niet in haar ledikantje slapen na de fles van 19.00. De andere slaapjes allemaal wel..... We hebben het elke keer toch geprobeerd lukte het niet dan ging ze weer naar beneden. We hebben haar wel op een gegeven moment laten huilen. om de 5 minuten gingen we naar haar toe dit voor ong 15 min was ze daarna niet stil ging ze mee naar beneden maar na een paar avonden was het goed en sliep ze in haar bedje.

9. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Tsja, we belanden misschien weer in de aloude discussie maar ikzelf zou dat bij een 4 maanden oude baby niet doen. Die heeft nog echt geborgenheid nodig. Ik zou dan eerder proberen inderdaad met een gedragen kledingstuk en eerst overdag oefenen. Bij ons werkte in slaap wiegen maar dat zal je waarschijnlijk ook wel gedaan hebben? Dat was het enige wat werkte. Ook een strak ritme aanhouden en een bedritueel. Veel bij je houden en knuffelen deed het hier goed.

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier zou ik me echt geen zorgen over maken! Tegen die tijd is hij wel wat zelfstandiger en is bewustzijn en het vertrouwen dat mama/papa er voor 'm zijn al wat meer tot stand gekomen. Hij voelt zich dan veiliger waardoor je ook makkelijker kan oefenen met 'slaaptraining' (hoezeer ik dat woord ook haat). Dit was bij ons toen ze ongeveer 8/9 maanden was. Ik was hier ook bang voor maar het is na een wat moeilijkere periode (tussen 7 en 9 maanden) helemaal goed gekomen.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou het overdag ook een aantal keer gaan proberen. Kan prima moeten wennen zijn, maar kan ook heel goed een fase zijn. Hier zitten we nu ook weer in een dergelijke fase: 20-21 slapen tot 7 (heerlijk!) erna wakker, klein slaapje nog in bed, maar van 11 tot 20/21 dus wakker. Zodra je jaar in bed legt is het krijsen en schreeuwen en compleet overstuur. Rond de 3,5 maand ook gehad en was met een week ook zomaar in ene weer over.

12. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    #12 Linlala, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt: 4 jul 2013
    Hier vind Robin het soms 's avonds ook erg vervelend om in haar bed te worden gelegd. Laten huilen doe ik niet, Robin is ook pas 16 weken oud (jengelen/mopperen laat ik wel altijd even gaan), maar ik probeer haar wel in haar bedje te laten liggen. Ik probeer haar te kalmeren door haar speentje voor haar vast te houden of haar mijn vingers te laten vasthouden. Als ze dan gekalmeerd is ga ik rustig weg. Soms moet ik dit een aantal keer herhalen voordat ze echt gaat slapen. Wanneer ze echt overstuur is helpt bovenstaande ook niet en haal ik haar uit bed en ga naast haar bed met haar in de schommelstoel zitten. Fijn knuffelen en wiegen tot ze gekalmeerd is, dan weer terug het bedje in. Misschien werkt dit voor jouw kindje ook :)

Ik denk dat je in ieder geval moet proberen haar 's avonds niet meer in de kinderwagenbak te laten slapen. Misschien kun je haar idd wat vertrouwder met haar ledikantje maken door haar ook overdag eens in haar ledikant te leggen. En denk ook aan een slaapritueeltje. Hoeft niet ingewikkeld te zijn; hier kleden we Robin op ons bed uit, leggen haar in een slaapzak en zetten in haar ledikant een muziekje voor haar aan. 's Avonds komt hier een verschoning met badje of insmeren met lotion bij.

Deel Deze Pagina