onze kleine meid loopt en dat gaat niet altijd even goed. Dus had ik de tafelhoekjes van de ikea gekocht maar die lagen er al met 2 dagen allemaal af. Welke hoekjes adviseren jullie? Groetjes Jessica
Ik had die van ikea die ronde tafelhoekjes, en die waren binnen 30 min allemaal al eraf. Hij trok ze gewoon los. Nu had ik bij ikea die tafelhoeken handjes vorm gekocht, die zitten er nu 7 maanden later nog steeds op
Hier die van de Hema, maar er opgeplakt met dubbelzijdige tape van de bouwmarkt, ben vergeten welk merk, maar ze verkopen ook van die plakkers voor posters etc... Pattex oid? De hoekjes van een Lack-tafeltje van Ikea hebben we met secondelijm vastgeplakt, werkt ook perfect, maar krijg je er niet zonder schade af.
Wat zijn tafelhoekjes? Oh.. nu lees ik het... nooit nodig gevonden (ik zou ze alleen kopen als ik een glazentafel zou hebben)
Kinderen leren met vallen en opstaan... Zou niet beginnen aan dit soort middelen. Onze dochter liep met 7 maanden al overal langs en is ook vaak gevallen/ hoofdje gestoten maar ze leerde erg snel.
Heb nooit hoekjes afgeplakt....dan zou ik het hele huis wel kunnen plakken; tafelhoekjes, hoekjes van de kast, de televisiekast, salontafel, vensterbanken, verwarming, stoelen...Dat is toch geen doen? Mijn oudste is nog nooit echt tegen een hoekje aangelopen. Ze vinden wel wat anders om zich aan te bezeren dat kun je toch niet tegengaan. Het enige wat ik heb gedaan is de stopcontacten op kindhoogte beveiligd en de schoonmaakmiddelen hoog weggezet.
Ik ben blij dat wij ze hebben! Ik heb verschillende geprobeerd en steeds trok onze zoon ze eraf. Ik heb nu ronde van IKEA, maar vast geplakt met tesa strips! Ze zijn er nooit meer af geweest.
Ik ben blij dat ik ze erop heb! Daarvoor had hij al een aantal keren zijn hoofd gestoten! Ik heb ze van de Kruidvat maar deze trok hij ervan af. Nu maar vast gezet met een spijkertje!
Wij hadden die van hema, maar die lagen er zo af. Ik ben niet meer op zoek gegaan naar andere. Dan zaten die tafelhoekjes er wel even op, maar vervolgens viel hij met zijn hoofd op de rand van een zijkant van de tafel. Doet ook zeer. Bij een glazen tafel zou ik het wel doen. Maar ik kwam er al vrij snel achter dat het bij een houten tafel vrij nutteloos is. Ze kunnen zich och wel bezeren. En misschien een beetje cru, maar de 'schade' die ze oplopen is niet onoverkomelijk. Het doet pijn, maar dat gaat over. Blauwe plekken, bulten en wondjes genezen allemaal wel weer. Het is niet leuk, maar je kunt het niet voorkomen. En je moet ook noet alles willen voorkomen, want ze moeten ook van dit soort dingen leren. Wij richten ons nu (voor zover we ze kunnen voorzien) alleen op gevaren die echt ernstige gevolgen hebben.
Ik ben als peuter tegen de hoek van een tafel gevallen en had een gat in m'n hoofd, prima op te lossen met hechtingen, maar als beschermhoekjes dat kunnen voorkomen, dan plak ik er echt beschermhoekjes op. En ja, dan ook zal ze zich vast bezeren etc, maar iig geen gat in d'r hoofd door zo'n akelige hoek.
Nina is verschillende keren tegen de tafel geklapt maar nooit op de hoeken. Maar binden jullie dan ook kussens aan je kinderen vast als ze gaan lopen enz? Dan moet je toch alles gaan beveiligen...
Mag ik daaruit concluderen dat je niks beveiligd? Dus ook de stopcontacten niet? Wij hebben hier wel tafelhoekjes trouwens, maar desondanks is Aiden wel al een paar keer gevallen tegen de rand van de tafel, tand door de lip dus. Of ze van nut zijn, weet ik dus niet.
Hier een glazentafelblad en inderdaad wel hoekjes daarop. Ik had ze eerst van de Prenatal, maar die waren er heel snel weer af. Nu al heel lang van babywalz en die blijven goed zitten.
Gewoon geen tafelhoekjes en allerlei andere onzin om m'n kind te leren dat er nergens gevaren loeren... Ze leren hier maar dat bepaalde dingen pijn doen, dan weten ze ook heel snel wat wel en niet kan hoor Dingen die ECHT gevaarlijk zijn, beveiligen we hier, (dus stopcontacten die binnen handbereik zitten en een traphekje), maar voor de rest dus vooral niets.
Ik vind loeischerpe tafelhoekjes ook écht gevaarlijk. Beetje jammer dat er dan meteen wordt begonnen over kussentjes om je kind binden... Onze salontafel is erg laag, erg scherp en mijn dochter ging met 7 maanden staan. Dan plak ik die hoekjes dus lekker af ipv te wachten tot ze er eens tegenaan gaat vallen om te 'leren' dat ze pijn doen. Zelfde met de vloer trouwens; knoertharde tegels, nou, daar ligt mooi een grote speelmat op nu, want natuurlijk gaat ze vallen, vind het erg onnodig dat ze dan keihard met haar hoofd tegen de tegels knalt; daar leert ze echt niet van.
Hier geen tafelhoekjes, de eerste keer dat Eva tegen een punt viel was op haar 2e verjaardag. Neem aan dat iedereen dan de hoekjes er al af heeft. Hier een laminaatvloer waar Eva regelmatig hard op is gevallen (achterover). Ze leren er wel degelijk van, namelijk hoe ze moeten gaan zitten, in plaats van vallen