baby bij je in bed slapen. hoe doe jij het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shenoby, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

jawel maar ik word dan ook automatisch snel weer wakkker, dan legde ik em of terug of liet em liggen...

Toen hij nog piepklein was, gaf ik idd liggend voeding en konden we samen in slaap vallen...later ging ik meer zittend voeden in bed en legde ik em terug...pakte ik zelf toch beter mn slaap..wnat anders slaap ik ehct in 1 houding ..

Toen hij op zn kamertje al sliep, voedde ik ook zittend en bleef ik ook wakker..en dna bracht ik em snel naar zn kamertje...(maarja toen waren de nachtvoedingen ook niet elke nacht...meestal periodes)

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    :D Ojee... wat voel ik me ineens slecht! Uk slaapt in zijn eigen bedje en 1 x per dag heeft hij het toch echt nodig om een half uur te huilen (huilen = niet brullen) Niets aan het handje hier hoor.
    L is een heel tevreden en gezellig mannetje die overigens heul goed laat blijken als hij ergens wel of niet tevreden mee is.

3. adi

adi Niet meer actief

Ontopic:

Toen ze hier nog klein waren lagen ze op een verschoningskussen tussen ons in, onder een wiegdekentje die we strak instopten. Ze lagen dan tussen onze kussens in, boven onze dekbed.

Na 6 maanden hebben we de verschoningskussen weggelaten.

Tegenwoordig komen ze af en toe bij ons slapen (eentje per nacht dan), en komen lekker tussen ons in liggen.
    Mijn ene dochter gaat dan net zo lang wurmen totdat ze een van onze kussens heeft gejat, en gaat dan daarop slapen :D (en papa of mama, aan het bedrand zonder kussen ;))

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Hier heeft ze een paar keer op het voedingskussens gelegen... we hadden er een hoes omheen dat ze er niet tussen kon vallen. Deze lag bij onze hoofdkussens.
    We hebben er nooit een gewoonte van gemaakt, altijd een uitzondering. Ze heeft sinds ze "echt beweegt" (geen idee hoe ik dat moet omschrijven) geen nacht meer bij ons in bed geslapen.

Als ik sommige verhalen lees, dan denk ik echt... dat is slecht voor je liefdesleven.

5. adi

adi Niet meer actief

Dit bedoelde ik inderdaad met 'daar gaan we weer'.
    Deze hele topic gaat daar toch helemaal niet over. Het gaat over HOE mensen met hun baby in bed slapen, en dan komen er vragen of je met bepaalde houdingen bang bent om op je baby te liggen/ baby uit bed laten vallen en dat soort dingen.

Het gaat toch helemaal niet over WAAROM je met je baby in bed slaapt, of je je dan goed of slecht zou moeten voelen als ouder? Waarom worden dit soort discussies altijd door sommige mensen de etische kant opgedraaid, en er moet zo snel mogelijk gegooid worden met kreten als 'goede- / slechte moeder'?

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Er vroeg wel iemand aan mij waarom wij nog met onze zoon in één bed slapen en ik vermoed dat daar meerdere antwoorden op kwamen...;)
    Ik had ook al wel verwacht dat we deze kant op gingen gaan...;)

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Integendeel zelfs! :D

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ons zoontje heeft de eerste 2 maanden bij ons op de kamer in een wiegje gelegen maar de eerste week na mijn thuiskomst uit het ziekenhuis (ks) lag hij tussen ons in op een aankleedkussen. Dit omdat ik nog moeite had met overeind komen en zowiezo bewegen / lopen ;) dus kon ik mooi blijven liggen om te voeden. Bovendien had hij nogal wat last van krampjes en was dus soms uren wakker 's nachts en dan konden we hem toch een beetje troosten door hem bij ons te houden.
    Gelukkig ging het snel beter met mij en ook hij sliep meer en meer in zijn wiegje en sinds een maand gewoon in zijn eigen ledikantje op z'n kamer en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind zo! Ik vond het ontzettend fijn om hem bij ons op de kamer te hebben, maar hij was er op een bepaald moment echt aan toe om wat meer rust te hebben voordat hij ging slapen. Bovendien groeit meneertje zo hard in de lengte dat hij met 2 maanden al bijna niet meer in de wieg paste.
    Ben blij dat de 'verhuizing' zonder moeite ging, het was voor ons alledrie een fijne overgang zo.

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Nou ik kan het niet hoor als mijn dochter zou "meekijken", ook al slaapt ze!

10. adi

adi Niet meer actief

Ik zou dat ook nooit kunnen hoor (heb hier wel verhalen gelezen dat mensen het deden terwijl de baby nog bij hun bed lag, die werd dan even opzij geschoven)

Maar ik denk dat Elke bedoelt dat er meerdere leuke plekken in huis zijn ;)

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Daar ben ik wel mee eens... maar again zonder dochter erbij :D

12. adi

adi Niet meer actief

hahaha, ik moet er niet aan denken. Mijn kinderen zitten nu in een leeftijd dat ze werkelijk alles nadoen wat wij doen of roepen :D. En dat doen ze liefst als er bezoek is :D

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb dus een x mee gemaakt dat een meisje een hond zag hijgen en dat na deed en zei, zo doen mijn mama en papa ook !!

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    :) Gênante situaties maar voorkomen dan!

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

idd, ik denk trouwens dat een kastje met vierkant beeldscherm 100000000 malen slechter is voor je liefdesleven, dan een opvoeding in vertrouwen en het samen slapen ect.

Maar idd, het is off topic, het gaat nu meer over de ideeën erachter. Misschien heeft iemand zin om er een nieuw topic over te openen?

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

woeps:D hahahaha, nee, lekker genant:p

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ons bed stond dan met mijn kant tegen de muur. hij lag aan die kant op hoogte van mijn kussen wat ik een heel stuk opzij schoof. hij had zijn eigen slaapzakje ( eerder inbakerzakje aan) en zo lag hij "vrij" van mijn kussen en mijn dekbed.

toen hij groter werd deed ik het op min of meer dezelfde manier alleen gebruikte ik voor mezelf dan een heel klein kussentje vand e bank. en ik had mijn dekbed in 2 delen erop liggen in 2 hoezen. 1 gebruikte ik voor hem en 1 voor mezelf.ze lagen dus schuin over elkaar zodat mijn benen wel lekker warm bleven. hij lag dan half onder het dekbed hij had immers zijn eigen slaapzakje ook nog.ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb zo.

over het liefdesleven, daar heb je maar een heel klein beetje fantasie voor nodig om andere methodes (lees plaatsen) te vinden. en dat je kind ziet dat je elkaar een keer een kus geeft is heel gezond hoor.

18. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    @Adi, zo bedoelde ik het helemaal niet. Ik heb alleen geschreven wat in MIJN situatie van toepassing is. Ik schrijf immers over dat ik mezelf een slechte moeder zou vinden als... Ik schrijf niet dat ik andere moeders slecht vind omdat...

Dat je je op de een of andere manier aangevallen voelt, daar kan ik niks aan doen.

@Fafje je hebt gelijk dat weet ik ook, maar iedereen in mijn omgeving doet zo alsof ik inderdaad maar moet stoppen met de borstvoeding (er ook nooit over mag mopperen), haar altijd zoveel mogelijk weg moet leggen (in bedje of box) en ze beweren dat ze alleen huilt om aandacht te krijgen (zeiden ze vooral toen ze 3 weken spruw had, arm kind). Ik word er gewoonweg gek van en eenzaam...

@Suenne dank je voor je begrip. :)

@Cyntje lol gelukkig zijn alle kinderen anders en voel je je niet door me aangevallen, want dat is mijn bedoeling TOTAAL niet!!!

@Mejosje ja mijn liefdesleven ligt op zijn gat, maar dat komt niet doordat ze bij me slaapt. Als je er eigenlijk alleen voor staat met je kindje en je dan ook nog eens hem aandacht moet geven, dan heb je daar echt geen zin in...(lang verhaal)

@Adi ...je voelt je niet aangevallen, maar toch vind je het terecht om mij gelijk aan te vallen...wel jammer hoor, ik dacht dat forums er waren om ervaringen met elkaar uit te wisselen!!! :(

Even over HOE we dan met haar slapen. Zij heeft sowiezo graag haar armen vrij, vanaf haar geboorte al dus ik stop het dekbed onder haar oksels. Bij mij ligt het dekbed tot halverwege me rug ongeveer. Ik word sowiezo bij het minste geringste afwijkende geluidje wakker (zoals met een kroep aanval laatst pfff) dus voor mij voelt het veilig.

Nogmaals voor iedereen...ik zou het fijn vinden om niet gelijk aangevallen te worden op iets wat ik schrijf. Ik wil niemand kwetsen, ik ben niet beter dan jullie en ik wil net als iedereen gewoon mij ei kwijt :D

19. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Waarom zijn cosleepers zo duur :(

20. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ konijntje ja dat vind ik dus ook.

dan de kleine maar lekker bij mij in bed, vind ik wel fijn.
    en laat mijn omgeving maar zeuren,dat het niet veilig is, ze zo nooit leert om alleen te slapen. enz enz enz,

ik doe het zoals ik het prettig vind.en waar mijn kind zich prettig bij voelt

Deel Deze Pagina