Bij ikea kun je een heel goedkoop ledikantje kopen en daar de zijkant vanaf halen. In een handomdraai een prima cosleeper!!
ja het is helemaal en zonder moeite goed gekomen. mijn zoon heeft lang slecht geslapen en heel vaak bij mij geslapen. toen hij anderhalf was heeft hij weer maandenlang heel erg onrustig geslapen met 30 huilbuien per nacht.toen hij bijna 2 was is hij naar een groot bed gegaan en dan ging ik bij hem erbij liggen tot hij sliep en dan terug naar mijn eigen bed en zo heb ik het afgebouwd. met een week sliep hij volledig door. mensen doen in mijn ogen veel te moeilijk over.... ow straks!!!!! ze laten een klein kind maanden huilen en overstuur zijn, omdat ze niet willen dat het went aan bij papa en mama slapen en dan noooooit meer alleen wil slapen. straks is nog zooow ver weg. nu heeft je kind je nodig vooral de eerste 2 jaar van zijn leventje.inmiddels ligt hij op zijn eigen bed aan de andere kant van onze kamer.en daar slaapt hij alweer dik 3 maanden vrijwel door. als hij een onrustige nacht heeft dan schuif ik de bedden naar elkaar toe en hoef ik alleen mijn hand soms uit te steken.met 2 dagen is de rust dan meestal weergekeerd en schuif ik de bedden weer uit elkaar en gaat ie weer terug naar zijn eigen kant van de kamer die inmiddels met leuke spulletjes voor hem opgeleukt is. en zo hoeft er niemand uit bed en slapen we allemaal in no time weer in.en zo hoeven de pubers niet keer op keer s nachts wakker te worden van hem, die moeten ook uitgerust naar school kunnen. en als hij er klaar voor is zal hij naar zijn eigen kamertje gaan, maar niet eerder dan dat.
Idd! Je seksleven verandert nu eenmaal als je kinderen krijgt, of ze nu wel of niet bij je slapen. Maar omdat onze zoon in ons bed ligt, 'plannen' wij een gezellige avond met een lekker drankje en maak ik me extra op enz... Veel leuker dan voor onze zoon er was want toen gebeurde het àltijd in bed en dan misschien wel niet gepland maar het was ook zeker niet verrassend meer! Konijntje, wij hebben idd ook gewoon één kant van ons ledikant gehaald en zo het bedje vastgemaakt aan ons bed met tie-wraps. Maar als je bv. een boxspring hebt ofzo, gaat dit niet dus dan moet je misschien wel een 'echte' co-sleeper overwegen?
Onze dochter sliep de eerste dagen in de kinderwagenbak of tussen ons in op het aankleedkussen (Hoog geschoven tussen onze kussens in) Nu slaapt ze in princiepe in haar eigen bedje.. maar als het niet gaat leggen we haar nog bij ons neer... In slaapzak, en dan weer hoog... Wij gaan zo veel mogelijk op de rand liggen beide met ons gezicht naar t midden.. Ook trek ik mijn benen op, en ligt ze met haar voetjes op mijn bovenbenen.. Gaat dan meestal om de laatste uurtjes van de nacht als ze een slechte nacht heeft.. Of soms gewoon omdat ik t gezellig vind en haar ochtendslaapje duiken we dan er samen nog even in.. @ Degene bij wie de kleine nog elke nacht slaapt.. Hoe doe je dat als je zelf nog niet naar bed gaat? dan lig je er niet bij als bescherming voor over de rand rollen?
Wij hebben er ook 1 van Ikea. We hebben er 1 zijkant vanaf gehaald. De onderkant verstevigd met een plank en de bedbodem vast gezet met verstelbare latjes. Als je wil maak ik er foto's van. Totaal kosten: 35 Euro
Onze dochter ligt dus wel in een eigen bedje, alleen 1 kant open en die staat tegen onze kant van het bed aan. Ik moet het er binnenkort met mijn man eens over gaan hebben hoe we dat gaan oplossen. Er moet wel een kant bij komen die ik kan afsluiten. Voor dit soort dingen zoek ik dus gewoon een oplossing...
voor het uit bed vallen, ik ging altijd met hem mee als hij naar bed ging. dan wachtte ik tot hij sliep in mijn bed. als hij een half uur sliep legde ik hem over. hij sliep dan meestal 2 tot 3 uur goed en dan begon het huilen. tegen die tijd was het mijn bedtijd dus dan nam ik hem weer mee in ons bed.sliep hij nog dan liet ik hem liggen.
Toen onze zoon nog alleen maar omrolde, was het voldoende om 2 grote kussens naast zijn co-sleeper te leggen, hij rolde daar toen nog niet uit. Toen hij begon te kruipen, ben ik dus begonnen met hem te leren om op zijn buikje uit bed te komen. Ons bed staat aan één kant tegen de muur maar dat ene stukje waar hij dus uit kon, hebben wij die zijkant van het bed gezet en een deken op de grond gelegd voor het geval hij er toch uit zou vallen. Is niet nodig geweest...
hmmm mijn liefdesleven speelt zich niet alleen in bed af hoor... hier geen standaard liefdesleven van voor het slapen er even op. Als ik zin heb in mijn man kan dat overal, in de logeerkamer, beneden op de bank, in de douche etc. Maar goed, moet zeggen dat op dit moment (baby 11 weken) mijn baby even wat belangrijker is dan mijn liefdesleven..
cosleeper: die van mij is van marktplaats dus ik weet het merk niet. Maar bij mij zit er een hekje bij die ik omhoog kan doen. Dus dan is het een dicht wiegje zeg maar, en dan druk ik 1 dingetje in en dan doe ik hem weer omlaag. Ideaal!
Ik heb een hoogslaper en leg haar in het midden van het bed. Ik ben "erbij" omdat ik nu nog in een 1-kamerflat woon. Ik leg haar dan onder een fleeche dekentje van haarzelf en ga regelmatig kijken. Zodra ze beweegt hoor ik het overigens...
Jesley slaapt soms bij ons in/op bed... Dit alleen als hij echt niet wilt slapen, en ligt te huilen in zijn bedje. Hij ligt dan meestal bij mij op mn borst, en ik lig dan op mn rug. Hij ligt dan in een slaapzakje. Ook neem ik hem sochtends wel eens bij ons op bed, als mijn vriend al naar zijn werk ik. Hij ligt dan naast me, op de plek van mijn vriend. In zijn slaapzakje, alle kussens weg en dan lekker op zn buik. Kan ik m goed in de gaten houden en hij slaapt dan lekker (en ik ook nog even bij slapen)
ik ook!!! ohhhh ik mis dat zoooo hij lag toen nog zo stil, had wle altijd een kussen onder mn ellebogen zegmaar....
Ooh heerlijk he.... Vind dat gezeur over gewenning van samen slapen enzo altijd zo irritant. Het komt vanzelf goed allemaal.... Ik ben blij dat ik zo genoten heb van de tijd dat ze bij mama wilde liggen! Heerlijk! Mijn dochter had trouwens een tijdje terug waterpokken, ze heeft een hele week weer op mama's buik geslapen. Hoewel ik haar heel zielig vond, genoot ik stiekem wel...
Wij hebben voor onze dochter ook een co-sleeper. Mijn man heeft dat gewoon van een ikea bedje gemaakt, ideaal! Als ze echt veel (mama)honger heeft slaapt ze ook wel eens tegen mij aan. Ik lig dan op m'n zij met m'n benen een beetje opgetrokken en m'n arm onder m'n kussen, zo kan ze niet omhoog of omlaag. Ik heb dan het liefst dat ze tussen mij en de co-sleeper ligt en niet tussen mij en m'n man.