baby bij je in bed slapen. hoe doe jij het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shenoby, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ooh dat ga ik bij een volgende ook doen. In mijn zwangerschap zag ik helaas het nut van samen slapen niet! (ben zo verandert sinds ze geboren is...)
    Ons volgende kindje (als we zo gelukkig mogen zijn) gaat in een co-sleeper tot hij/zij het zelf niet meer wil, lijkt me super.

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Lars slaapt vaak s morgen van 8-9 een poosje bij mij/ons. In zijn wieg slaapt hij dan niet meer en ik vind t net wat te vroeg voor de fles, want dan komt t de res van de dag niet lekker uit. Hij ligt dan op zn buikje vlak naast me, vinden we heerlijk :p

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in eerste instantie alleen maar voor m'n eigen gemakzucht had gedaan. :p Ik hecht erg veel waarde aan m'n nachtrust en dit leek me voor iedereen het beste. Snel drinken en weer lekker verder slapen. :D
    Pas daarna ben ik me er in gaan verdiepen en ben ik de echte voordelen er van in gaan zien. Ik zou nu ook niet anders meer willen (mijn man ook niet trouwens)!
    Mooi he, hoe je kan veranderen als je een kindje krijgt.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zeker mooi. Ben heeeel erg verandert hoor hihi. Zou het bij een 2e heel anders aanpakken allemaal, al heb ik nu geen dingen gedaan waar ik spijt van heb, wel dingen gelaten waar ik spijt van heb. :)
    Ik dacht zo simpel; beter meteen wennen op haar eigen kamertje, anders moet ze eerst wennen bij ons op de kamer, en later weer wennen op haar eigen kamertje. Tja, besloten zonder me er verder in te verdiepen blijkt maar weer. ;) Maar dat veranderde de eerste nacht al; toen sliep ze wel op onze kamer. En dus later bij ons in bed.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik snap dat appart slapen ook nooit zo hoor. dat is echt iets van de westerse cultuur en van de laatste decenia. ik vrijwel elk ander land van de wereld denken en doen ze heel anders hiermee, dan in westerse landen. ik vind het tegenatuurlijk om je kind alleen op een kamer te leggen , nadat je het 9 maanden onder je hart gedragen hebt.het is volkomen van jou afhankelijk en volstrekt hulpeloos en dan ligt het daar moederziel alleen. niet echt mijn ding.en dan met vaak als enige argument, anders slapen ze straks niet meer in hun eigen bed, tjah....

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ben het hélémaal met je eens.... mijn (turkse) schoonzus slaapt nog steeds samen met haar dochter van bijna drie. Zij vinden het ook heel normaal en juist goed. Niemand die er daar commentaar op heeft. Maar zo vind ik het ook zo geweldig dat je daar ook kunt voeden op verzoek zonder commentaar van anderen of je nu alwéér moet voeden. (bijvoorbeeld)

7. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    onze dochter heeft vooral de eerste week veel bij ons in bed geslapen.
    ze huilde zo giga veel (krampjes) en ze was alleen rustig als ze bij mij op de borst kon slapen...
    nu ligt ze s'ochtends als mijn man naar het werk gaat vaak nog 2 uurtjes bij mij in bed en dan ligt ze gewoon naast mij in haar slaapzakje!
    en als we met zn 3en in bed liggen tussen ons in, wat hoger tussen de kussens.
    ben niet bang dat ik op haar ga liggen want je slaapt niet echt diep met een kleintje naast je!
    ik wordt in dezelfde houding wakker als ik ging slapen!

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ duchess
    ooooh dat hoor ik ook zo vaak dat van het voeden.
    heeeft ze nu alweer honger!?
    nou misschien geen honger maar wel behoefte aan troost of geborgenheid.
    als kirsten aan de borst wil al is het maar voor even dan mag dat gewoon.
    ze doet het er in ieder geval goed op want de dame is in 4 weken tijd 1,5 kg gegroeid

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Vlinderbloem: whaha bekend plaatje, zo ligt dani ook bij ons :p

10. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Yay eindelijk voel ik me niet meer alleen lol jij snapt me HELEMAAL, ik denk er precies zo over! Thnx ;)

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ook! ;)

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Leuk hè, eindelijk begrip. :p

13. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    :D hihi

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

graag gedaan! hihi.

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hm... Ben ik dan echt zo'n ontaarde moeder ;) Lars slaapt s nachts gewoon alleen in zijn eigen kamertje en dat bevalt prima. De deur van de slaapkamers staan wel open, hij kan ons horen en wij hem ook... Ik zie het probleem niet zo :D Volgens mij moet ieder gewoon doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
    In het ziekenhuis lag hij bij me, nadeel vond ik dat je elk geluidje van hem, hoe zacht ook, hoorde en zodra hij iets bewoog hoorde ik dat en ik sliep daardoor niet goed, ik lag alleen maar te luisteren naar hem.. Nu hij apart slaapt, hoor je niet alles meer en ik slaap daardoor veel beter.
    Overdag en s avonds slaapt hij veel in de box en ligt hij na de fles een tijdje bij mij of mijn man.. Het manneke is heel tevreden en dan zijn papa en mama het ook ;)

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ jorietje.
    nee hoor je bent geen ontaarde moeder,
    ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
    als jullie op deze manier allemaal goed slapen,
    nou prima toch?
    lekker van genieten hoor.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

jorietje@ als het voor jullie werkt is het goed toch.

18. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Inderdaad, je moet lekker doen wat voor jou goed voelt.

Maar ik was het vooral zat dat er zoveel mensen zijn die zeggen dat IK het NIET goed doe, omdat ze wel bij me slaapt... :)

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik laat me niet echt zeggen dat ik het niet goed doe hoor ;) In mijn omgeving vinden ze me een beetje alternatief (terwijl ik dat echt echt niet ben) omdat ik nu met 3 maanden nog borstvoeding geef (lijkt me niet alternatief ;)) dat is veeeeel te lang volgens iedereen ;) en omdat mijn zoontje nog in mijn kamer slaapt en ik hem nooit laat huilen...
    maar ja, ik heb het er niet heel vaak over met anderen. Gaat ze niet echt aan, hoe wij het doen. Alleen mijn man moet ik vaak overtuigen en dat vind ik wel eens jammer.

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    @ konijntje82

Je hebt PM! :)

Deel Deze Pagina