Heupafwijking-Campspreider-pijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantalk, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mijn dochtertje heeft sinds 2,5 maand een campspreider. Tot nu toe geen problemen gehad en volgens de orthopeed zag het er bij het laatste bezoek goed uit.
    Hij wil nu 30 mei een nieuwe rontgenfoto maken en als deze goed is hoeft ze het broekje alleen nog maar 's nachts om.
    Nu zit ze in de fase dat ze zich probeert op te trekken als ze het broekje even uit heeft, maar haar beentjes gaan niet mee (zodat ze op haar knietjes zit). Opzich niet erg natuurlijk, maar gister dacht ik...laat ik haar een beetje "helpen" zodat ze weet wat de bedoeling is.
    Dus ik haar voorzichtig geholpen met optrekken zodat ze op haar knietjes zat....Nou dat was brullen!! het leek wel alsof het haar pijn deed. Ze gooide meteen haar beentjes weer terug in "de spreidstand". :(

Iemand hier ervaring met een spreidbroekje en kan mij vertellen of dit normaal is of niet?
    Ik schrok er best wel van.

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Geen ervaring maar het lijkt me wel heel logisch dat ze ervan schrikt of misschien een beetje pijn doet. Als jij de hele dag in een bepaalde houding word gezet elke dag en dan ineens help iemand je in een andere houding. Nogmaal heb geen ervaring maar dit zegt mijn gevoel.

groetjes kim

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk dat dat wel normaal is, haar spieren zijn nu natuurlijk korter in haar bovenbenen (verkorte dijbeenspieren), als ze gaat staan woden die spieren dus opgerekt. En dat zal best even zeer doen.
    Ik heb zelf verkorte dijbeenspieren gehad door veeeeeeeel paardrijden, en dat kon echt wel zeer doen. Maar dat gaat vanzelf steeds beter.

4. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja hier ervaring
    dochter net een jaar
    zit er vanaf 5 maand al in.
    staat er nu mee
    maar heb haar niet geholpen...

kruipt niet maar is billen schruiver...
    en staat met broek aan en loopt al wat pasjes

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Aan de spiertjes zat ik idd ook te denken.
    Ik heb haar voorzichtig geholpen ;) niet meteen zo neergezet natuurlijk. Haar alleen ondersteund onder haar armpjes zodat ze zelf haar knietjes eronder kon schuiven zonder dat ze met haar kinnetje op de rand zou vallen.

Deel Deze Pagina