Baby bij je in bed... Tot wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door daniella1986, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, hier slaapt dochter nog eigenlijk iedere nacht tussen ons in (vanavond voor 't eerst in weken weer in d'r eigen bed). Het is vanaf de geboorte al een rampzalige slaper (net als d'r mama), ze kan zich heel moeilijk overgeven aan d'r slaap. En als 1 van ons naast haar ligt slaapt ze meestal binnen no-time (zo heb ik haar ook in slaap gekregen vanavond in d'r eigen bedje, ik ben naast haar in d'r peuterbed gaan liggen).

Overdag slaapt ze (als ze al slaapt) meestal in de kinderwagen, en als we 's middags met de auto weg zijn valt ze daar vaak in slaap.

20 minuten laten huilen werkt hier trouwens AB-SO-LUUT niet! 20 minuten resulteert in een dochter die én minimaal 1-2 keer heeft overgegeven, én vervolgens nog een uur aan het hikken en snikken is omdat ze zo overstuur is. Dat gebeurt hier dus ook echt niet.

Hier hebben we ook de keus gemaakt om haar lekker tussen ons in te hebben op bed, omdat het een keus was tussen dat of iedere nacht er een paar keer uit en uren bezig zijn om haar weer in slaap te krijgen. Nu slapen we alle 3 prima (meestal dan). Alleen nu mijn buik wat meer groeit en in de weg gaat zitten, is het fijn om weer iets meer ruimte in bed te hebben (bed van 1.60m breed).

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier hadden ze als baby geen eigen kamer, ze sliepen in ons familiebed. Eigenlijk zolang ze borstvoeding kregen.
    Als je bed aan de smalle kantis is een cosleeper handig. Als de zijkant van je bed nu tegen de muur staat kun je straks ook de cosleeper tussen je bed en de muur zetten.

Ik heb me nooit zorgen gemaakt oevr klimmen en klauteren in bed. Ze lagen alleen in bed als ze sliepen en klimmen doen ze niet in hun slaap. Ik heb ze nooit wakker weggelegd.
    overdag sliepen ze in mijn nabijheid, op speelklare op de vleor, in de box of in wagen of buggy of draagdoek.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Onze dochter van 2,5 tillen we ´s nachts als ze huilt ook over naar de co-sleeper, zo slapen we allemaal prima verder. Als je meer wilt lezen over samenslapen, kun je hier wel wat aardige info vinden: Rubriek: Samen slapen

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wij laten zelfs die band tussen de benen weg, dus hij heeft alleen dat stuk om zn buik zitten (hebben dit ding pas na 10 maand gekocht dus hij kon al rollen en zat daardoor snel in de knoop).We waren echt radeloos, niks werkte en echt ALLES geprobeerd, tot iemand met deze tip kwam. Gekocht en echt direct alle problemen opgelost.
    Hij kan zich nu, zonder die band tussen zn benen, prima van buik naar rug draaien of weer terug.

5. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Wij gebruiken ook de safe t sleep ja. Precies op dezelfde manier als jullie, zonder dat ding tussen de benen. Het werkt perfect en geeft totaal geen gevaren.
    Heb het zelf iom CB en de organisatie 'veilig slapen' gedaan.
    Zij zeiden dat er nog nooit een incident mee is gebeurd, maar dat ze het afraden omdat er nog niet voldoende onderzoek naar gedaan is en omdat het natuurlijk altijd beter is om een kind niet te fixeren in normale gevallen.
    Bij uitzonderingen kan het idd veiliger zijn om de safe t sleep te gebruiken.
    Wij gebruiken hem nu omdat onze dochter altijd op haar buik draait in bed en nog niet goed haar hoofdje opzij kan leggen.

6. daniella1986

daniella1986 Actief lid

3 mei 2011
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor al jullie reacties!!
    Ga toch eens kijken of we het ledikantje kunnen ombouwen tot cosleeper. Het ledikantje staat nu trouwens ook nog op onze kamer hoor, maar ernaast zitten en hand vasthouden helpt ook niet! Ze slaapt echt alleen bij ons. Gisteravond nog weer geprobeerd haar weg te leggen. Na 3 minuten werd ze wakker! Dan komt ze ook direct overeind!! Dat vind ik dus wel eng, ze blijft echt niet liggen! Ze gaat direct staan. Vandaar dat we echt goed moeten kijken hoe we dat met een cosleeper doen. Als we er een los hekje tussenzetten moet dat wel goed vastzetten anders trekt ze het zo om... Dit met name voor overdag natuurlijk.

En ik ben toch ook benieuwd of zo'n safe t sleep niet wat voor d'r is...! Ik slaap 's nachts altijd met een arm om haar heen. Haal ik die arm weg, dan is ze vaak zo wakker. Dus die geborgenheid is wel wat voor haar. Dan hoef ik ook niet bang te zijn, dat ze gaat staan! Daardoor houdt ze zichzelf natuurlijk ook wakker! en volgens mij kan er niet veel gebeuren! Ik laat dr toch nooit lang huilen en 's nachts ligt ze nog wel even naast ons in onze kamer (zeker zolang ik borstvoeding geef)

Ik ben nog wel benieuwd of er mama's zijn die intussen de kleine wel in een eigen bedje hebben liggen en hoe lang dat geduurt heeft en of dat een beetje vanzelf ging...!

7. daniella1986

daniella1986 Actief lid

3 mei 2011
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen mama's meer met ervaringen?

8. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dochter is vijf maanden, en ik geef BV.
    Hier wel een eigen bedje, maar op onze kamer. En ze slaapt vaak bij ons in bed. Ik ben ook aan het overwegen om het ledikantje om te bouwen tot een co-sleeper. Wil haar in elk geval bij me laten slapen tot ze de nachten goed doorslaapt. Nu komt ze vaak nog voor een nachtvoeding. En ik vind het gewoon gezellig. :) Dus zeker tot 9 maanden of 1 jaar willen we haar bij ons houden 's nachts.

En laten huilen, daar doen wij niet aan. Ik wil alle emoties van mijn kindje serieus nemen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je weleens gehoord van een co sleeper? Daar slaapt onze dochter in sinds de nachten zo moeilijk gingen. Ze is nu anderhalf. Ze slaapt ook door sinds ze naast ons slaapt, alleen is helaas bij ons nu het inslapen/naar bed gaan een drama...

10. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens :)
    Elk kindje is anders. Dus ja, mijn zoon is nu ruim 8 maand en tukt nog bij ons. In de co-sleeper of in ons bed, wat uitkomt. Ik merk vanzelf dat hij door gaat slapen en dan gaan we zijn eigen bedje eens loskoppelen. Als dat goed gaat kan het verplaatst worden.

11. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D Wij hebben een breder bed gekocht én een co-sleeper. Wat een verademing als je uit 1.40 breed komt! Kan nog wel een baby bij! :D

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ok, de ervaring is: wakker wegleggen, speentje evt met vit D voor het idee. Strak de lakens eromheen. En weggaan. Ja misschien huilen, troosten en weer weggaan. Je moet er toch doorheen. Verwacht maar niet dat het vanzelf gaat als ze al zo lang bij je in bed slaapt. Die kleintjes weten je wel om hun vinger te winden hoor. En "wat ze nodig" hebben verschilt nogal in mening vaak. Ik vind dat mijn kinderen het nodig hebben in hun eigen bed in hun eigen kamer te slapen. En ik heb ook recht op nachtrust. Hoe ga ik anders overdag voor die kindern zorgen? Dus na 4 maanden dat getut snachts is hethier voorbij!

13. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Verschilt per kind. D. sliep altijd in dr eigen bedje totdat ze een maand of 5 was, heb het toen 2 maanden volgehouden elke nacht 5,6, keer eruit en weer terug leggen. Toen ze 7 maand was, was ik het zat heb haar bij mij in bed gepakt, haar bed bij mij op de kamer en zo proberen. Ook dat werkte niet, haar zijkant van het bed afgehaalt en die staat nu tegen mijn kant aan. Wel aldoor proberen maar na 2 uurtjes kwam ze toch weer tegen me aan liggen. Sinds vorige week kruipt ze in haar eigen bedje en ze slaapt weer door!! Vroeg of laat geeft je kindje het wel aan of het genoeg is of niet. Succes.

14. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je gaat wel een beetje uit van de 'slechte' aard van het kind. Ik ga juist uit van de goede wil van het kind. Children do well if they can.

Daarnaast, ik ken veel mensen die samenslapen en die kinderen gaan vanzelf doorslapen, dan in eigen bedje en zo komt het allemaal goed.

Ik voed nog 4x per nacht en ik kom ook aan mijn nachtrust. Het is maar net hoe je het ziet. Ik heb geen kinderen voor het gemak, voor het doorslapen en voor mijn nachtrust. Ik heb kinderen om ze 24 uur per dag te mogen verzorgen.

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Amen:):)

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik weet nog van mijn dochter ( die altijd al vreemd slaapt, slaapwandelen et cetera...)

Dat ik wel in de nacht naast haar ging zitten bij haar eigen bed en niks zei. Dan gewoon naast haar. Dan was ze eerst druk en wilde ze contact. Maar ik zei alleen: lekker slapen en aaide haar. Tot ze op een gegeven moment ( meestal 10 minuten) ze ging liggen en rustig werd. Dan weer 5 minuten later viel ze in slaap. Ik bleef dan al die tijd naast haar zitten.

Dat werkte echt heel goed. ( ik was het alweer vergeten maar heb net even teruggelezen in mijn boekje van haar van vroeger)

Misschien kun je dat proberen?

17. Linana

Linana Niet meer actief

Ben het helemaal eens met Me81 ;)

18. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    @me81; hoe oud is je kindje dan?

19. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Da's mooi gezegd.

Maar niet in alle gevallen toepasbaar denk ik. Ik heb Dennis gevoed tot ie een maand of 8 was en ik was maar wat blij dat ie na 2 maanden in zijn wiegje bij ons te hebben gelegen in zijn eigen ledikantje kon gaan slapen (wat trouwens in 1x goed ging). Ik heb daarna lang nog 1 x 's nachts gevoed maar lag dan daarna best lang wakker, had moeite om weer in slaap te komen - altijd al gehad trouwens - en als Dennis bij me had gelegen waren de nachtjes van 4, 5 uurtjes nog korter geweest. En uit ervaring weet ik ook inmiddels: een brakke mama betekent in veel gevallen ook een brakke Dennis.
    En ik wil hem met alle liefde die ik in me heb 24 uur per dag verzorgen, maar wel graag in de fitste staat waarin ik me kan bevinden anders gaat het hoe dan ook wel ten koste van Dennis uiteindelijk.

Ik moet er nu nog vaak 1 x 's nachts uit (of mijn vriend) maar gelukkig slapen we nu allemaal best snel weer in. We (vriend & ik) slapen tegenwoordig van ong. 23.00 tot 6.00 en da's een verdomde luxe als je het mij vraagt! ;)

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik heb er ook geen 4 voor het 'gemak' dan had ik het er wel bij eentje gelaten. Soms moet je gewoon een en ander doorzetten om de boel draaiende te houden. En om uit te gaan van het 'slechte' in het kind, ook een btje vreemde uitspraak hoor. Dat bedoel ik helemaal niet. Het is wel zo dat sommige kinderen je heerlijk uitspelen. Dat zijn dan geen dingen die ze 'nodig' hebben.

Deel Deze Pagina