Baby bij je in bed?

Discussie in 'Verzorging' gestart door MarionM, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Dus die reclame van kindersterfte door je kind in bed te nemen klopt niet?
    Kennen jullie die reclame? Dan liggen papa en mama in bed en het kindje ertussen en dan staat er zoiets als "je denkt dat je kind vielig is" en dan zie je ene van die ouders omdraaien en het dekbed over het kindje schuiven.
    Van Sire is die geloof ik.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja die reclame ken ik idd..
    Nee hoor hoe sterk mijn moederinstinct ook is, dit zou ik nooit doen!
    Je hoort zoveel van die enge verhalen...

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nu wonen jullie nog steeds niet bij elkaar? :oops: (je gebruikt namelijk tegenwoordige en verleden tijd door elkaar)

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ow ik word altijd helemaal eng van die reklame! Ik kan toch ook wel zeggen dat ik moederinstinct heb, maar nee bij mij geen kleintje in bed! Waarom niet naast je bed in een wiegje? Dat toch ook dichtbij?

5. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik zou het niet doen, ik zou de vreselijkste nachtmerries krijgen.

6. Niet meer actief

Ja die reclame ken ik ook..

Een oud collega van mij nam ook altijd de kleine bij hun in bed..gevolg was dat dat kindje dus nergens anders wilde slapen dan bij hun in bed..heeft geduurd totdat ze zes of zeven was..hele drama's en hij kwam altijd doodmoe op het werk..pff nee hoor..ik laat dhani lekker in zn bedje..
    vind het ook belangrijk dat hij zn eigen plekje heeft op zn eigen kamertje..bevalt me prima zo :) :)

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    denk toch dat ieder dat voor zichzelf wel weet en aanvoelt bij ons is het altijd goed gegaan.
    in het bedje kan ook vanalles gebeuren maar ieder maakt zijn eigen keuzes daarin vind ik.
    maar dat is mijn mening maar.

groetjes Talia

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ehmm ja we wonen niet samen , dat wilde ik in de tijd dat hij dat wilde niet...

9. Niet meer actief

jaaa... ik heb het met astrid best wat keren gedaan! Heerlijk, en met de volgende weer hoor!

De beeb tussen onze hoofden op haar aankleedkussen. Nu hebben wij ook aparte dekbedden, dus dat scheelt. ZO hoog als de beeb ligt, zal je deken/dekbed waarschijnlijk nooit komen.

Zouden wij een 2 persoonsdekbed hebben, dan zou ik het niet gedaan hebben!

10. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Stijn heeft de eerste week op het aankleedkussen en zijn eigen dekentje bij mij in bed geslapen! Waarom? Omdat mijn moedergevoel zei dat ie daarom huilde en ja hoor hij wilde bij mama zijn. Toch wel elke avond hem in zijn wiegje in slaap laten vallen.....en na een dag of tien kon ie lekker in zijn eigen wiegje slapen. En gevaarlijk? ..... tja als je slaapt als een otter, zou ik het niet doen....

xxx

11. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik weet ook van die recklame af ja, maar dat is als je een behoorlijke vaste slaper bent!

En trouwens ik was gewoon wakker zodat mijn man lekker kon slapen!
    Ik had mijn pink in sem's mond, dus als ik in slaap zou vallen werd ik wakker door sem's gehuil omdat mijn pink niet meer in zijn mond zat!

Wij hebben ook een 2x 1 persoonsbed met 2 aparte dekens en ik heb het altijd warm ook in de winter, dus mijn deken heb ik niet verder dan mijn middel!

Maar nu is sem bijna 3 maanden en we hebben hem al een maand lang niet in ons bed gehad en dat willen ook niet meer!
    Nu is hij iets te groot en ik zou nu wel wat sneller in slaap vallen dan toen!

12. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ja, ik doe het nu ook alleen soms 's ochtends als de wekker van mijn vriend gaat en hij 'snoozt' nog 9 minuten :) Stijn dan lekker tussen ons in! Heerlijk, ben dan het gelukkigst! :)

13. yamahafreak

13 mei 2006
    35
    0
    0
    Eernegem
    Onze kleine komt 's morgens wakker rond 6u,ik geef hem dan zijn fles en dan gaan we terug naar bed en ligt hij dicht tegen me aan en zo slapen we soms nog 2uurtjes :D
    Ik ben nog nooit op hem gaan liggen of bijna op hem,dit is inderdaad je moedergevoel,je slaapt toch niet zo vast meer eens je er een baby bij hebt!
    Snachts ligt hij in zijn eigen bedje en met het minste lawaai dat hij maakt ben ik wakker en vroeger sliep ik héél vast!
    Maar onze jongen is inmiddels 4maanden en nu ligt hij het liefst in zijn eigen bedje en dat respecteer ik ook,dus neem je baby gerust bij je want ze genieten daarvan tot aan een bepaalde leeftijd en dan moet je dit weer allemaal afgeven!
    Ik zou zeggen geniet ervan zolang het duurt! :D ;)

14. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wij hebben de eerste twee of drie nachten Ruby s'nachts als ze wakker werd bij ons in bed genomen, gewoon zodat ze vertrouwd werd met dit wereldje! Dit deden wij ook op een aankleedkussen en als je dat kussen gewoon helemaal tot aan het hoofdeind schuift is er niets aan de hand hoor, ze krijgen dan geen dekentje over der heen!

Je moet niet vergeten dat ze 9 maanden lang bij je in de buik hebben gezeten en dat ze zomaar ineens op deze wereld worden gepland, dus soms hebben ze het gewoon nodig om lekker bij je inslaap te vallen en wij hebben gekozen voor tussenin, zodat de band met der pappa ook gelijk vertrouwd werd!

Van het aankleedkussen kregen wij door van onze kraamhulp!

15. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb het ook niet gedaan..... die reclame zie ik nu gewoon voor me.... maar goed, ieder zijn eigen....

16. Niet meer actief

ondanks dat dhani ook op deze wereld is gepland heb ik nu niet het idee dat hij er slechter van is geworden dat hij de nachten niet bij ons in bed heeft doorgebracht..en de band met zn papa was ook gelijk vertrouwd..die gaf hem ook een schone luier..deed hem in bad en gaf de fles..denk niet dat je voor een vertrouwensband je kind perse bij je in bed hoeft te nemen..

Maar ieder zn eigen mening hierover toch en iedereen doet toch wat je denkt dat het beste is voor je eigen kind ;)

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lijkt mij dat de reklame niet alleen is voor moeders 'die dan vast geen moedergevoel hebben', want er kan nix met je kindje gebeuren door je moedergevoel, toch?

Volgens mij is het juist een perfecte reklame die weergeeft wat er kán gebeuren met íedere baby en íedere ouder!

18. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ga het absoluut niet doen. De deken neem je als gewoonte met je mee als je omdraait. Daarbij is het al een aantal keer voorgekomen dat een kat weg moest springen als hij tussen ons in lag. Daar gaan we beiden gewoon bovenop liggen.

19. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik heb damien niet echt een nacht in mijn bed gehad...
    wel als hij snachts wakker word voor de voeding pak ik hem op en ga ik met hem op bed liggen (met lava lamp aan) en krijgt hij zo liggend naast mij de voeding...
    allebei met onze ogen dicht.. tot ie loslaat...
    en dan gaat ie regelrecht het bed in....
    soms word hij om 7 a 8 uur wakker...
    dan leg ik hem weer aan de tiet naast me...
    en dan lig ik ong. 2 a 3 uur samen met hem...
    ik slaap dan zo enorm licht...
    elk geluidje hoor ik...

reden dat ik hem sochtends in bed neem...
    is dat hij anders vanaf 7 klaarwakker is...
    en bij mij blijft hij nog in lichte roes en kan k nog even beetje uitslapen...
    als ik hem in zun eigen bedje is gaat ie krijsen bij mij niet... :)

deken heb ik overigens niet hoog liggen..
    ik hebn sowieso deken alleen over mezelf... en tussen ons in.. en hij heeft zun eigen baby wrap deken van de hema...
    of hij ligt nog ingebakerd....

zo en zo slapen ik en me vent tegenwoordig met 2 een persoonsdekens...en hij ligt niet in midden maar naast mij bij bedrand /kast dat tegen ons bed aan staat.. met een voedingskussen in zun rug..

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Doe ik ook hoor, Joey heeft alleen in de kraamweek bij ons in bed gelegen op het aankleedkussen, daarna in zijn wiegje naast mijn bed, en nu slaapt hij eigenlijk alleen nog maar in zijn eigen bedje in zijn eigen kamertje, maar als hij 's morgens wakker word leg ik hem nog even bij mij, dan kan ik nog even doorslapen, en dat doet hij dan ook... in zijn eigen bedje echt niet ;) Ik leg hem niet tussen ons in, mijn man gaat zeker weten op hem liggen. Hij ligt dus alleen naast mij, en als we een uurtje later weer wakker worden liggen we nog precies zoals we waren gaan liggen, ik slaap erop dat hij naast me ligt ;)

Deel Deze Pagina