Baby bij keizersnede direct op de borst krijgen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nuage, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zaans Medisch Centrum. Spoedsectio’s zijn er natuurlijk elke dag maar geplande gentle sectio’s plannen ze altijd op vaste dagen zodat het team dat daarvoor nodig is ook beschikbaar is. Ik weet dus niet eens welke arts het doet volgens mij, en dat vind ik niet leuk. Ga het er volgende afspraak zeker over hebben. Dan kan ik evt nog overstappen als ik het echt niks vind.
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ok! Dat wist ik niet. Geen idee hoe het hier dus geregeld is... maar dat hoor ik vanmiddag, dan gaan we hem inplannen :D
     
    Nuage vindt dit leuk.
  3. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Hier werd zoon in een soort plastic zak direct op mijn blote borst gelegd, en lieten ze de navelstreng twee minuten uitkloppen. Daarna knipte mijn man de navelstreng door en werd zoon even snel nagekeken plus apgar. Daarna weer bloot terug bij mij gelegd met een dekentje over hem heen. Toen de operatie bijna klaar was ging man met de verpleegkundige zoon aankleden. Op de uitslaapkamer voor het eerst aangelegd.

    Ik heb ook niets gevoeld van de ks, werd alleen opeens heel bang. Maar, de baby maakte direct alles goed.

    Ik vind het trouwens wel vreemd dat je niet zou weten welke arts je krijgt. Dat zou ik wel graag willen weten, ik vond het erg fijn dat ik de artsen (in mijn geval gyn en uroloog) al kende en vaak gesproken had. En tja, een geplande ks is nou eenmaal medisch en een soort van plastisch.. baby kiest er niet zelf voor om te komen, zeg maar. Dat vind ik soms ook nog een vervelend idee. Maar het is helaas niet anders.
     
  4. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Plastic zak? Wel fijn dat ze de navelstreng lieten uitkloppen!

    Ik hoor tzt wel welke arts die dag dienst heeft, maar ik dacht dat mijn eigen arts het zou doen eigenlijk. Zo praat hij ook in onze gesprekken, dus ik ga het zeker vragen.
     
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Zeker vragen! Ik kreeg ook een ander, ook nooit gezien. Maar wel lieve man gelukkig. Na ks kwam gynaecoloog nog wel even langs.
     
    Nuage vindt dit leuk.
  6. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ja ook zo’n soort van warmtezak, zoon was wat klein en het schijnt inderdaad wel koud te zijn op de OK (heb ikzelf geen last van gehad). Vond ik ook fijn ja, van de navelstreng!

    Ik zou toch wel een gesprek aanvragen met de arts die je ook gaat opereren. Al is het maar 1 gesprek, voelt dan toch wat persoonlijker.
     
    Nuage vindt dit leuk.
  7. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn 2e een gentle sectio gehad. Je kunt tot op een bepaalde hoogte meekijken omdat een gedeelte van het doek transparant is. Het kindje wordt meteen aan je getoond maar even op een bedje gelegd om het neusje schoon te maken en een kleine check. Daarna kreeg ik haar bloot op mijn borst en daarom heen een stretch doek gewikkeld zodat ze nergens 'heen kon'. Uiteraard kreeg ze wel een mutsje op. Ik heb haar zo bij me gehad totdat ik op mijn kamer was. Daarna mocht ik zelf aangeven wanneer ze kleertjes aan mocht krijgen. Ik vondt dit echt heel prettig. In sept krijg ik weer een geplande keizersnede en wil het net zo weer.

    Mijn man was er van begin tot eind ook bij
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik ga ook een geplande ks krijgen, en ze mag tijdens t hechten ook op mn borst blijven liggen (mits t goed gaat met haar en met mij natuurlijk) volgensmij word ze wel eerst heel snel nagekeken, en daarna bij me gelegt :)
    Ook mag ik mee kijken op een schermpje, maar ben er nog niet uit of ik dat wel wil..

    Zou gewoon navragen wat mogelijk is meis :)
     

Deel Deze Pagina